در فرآیند درمان دندانپزشکی زیبایی که عموماً برای به دست آوردن دندان های سالم، صاف و سفید ترجیح داده می شود، ابتدا مشکل زیبایی شناسایی می شود. امروزه روکش های سرامیکی ، کامپوزیت و روکش ها و بریج های سرامیکی به طور کلی در محدوده دندانپزشکی زیبایی انجام می شود.

بر اساس نظرسنجی ها، دو سوم افراد جامعه بر این باورند که یک لبخند خوب تأثیر قدرتمندی بر ارتباطات اجتماعی و روابط آنها دارد. اولین چیزی که مردم در شخصیت شما به آن توجه می کنند لبخند شماست و تاثیر عمیقی بر افرادی که ملاقات می کنید دارد. متأسفانه همه ما با لبخندی زیبا به دنیا نیامده ایم. حتی کسانی که لبخند خوبی دارند ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشند که می تواند بر روی زیبایی لبخند آنها تأثیر منفی بگذارد.

این افراد تحت درمان های دندانپزشکی زیبایی در محدوده سلامت دهان و دندان قرار می گیرند. در دندانپزشکی زیبایی که شامل کاربردهایی است که رنگ و بدشکلی های دندان را تا حد زیادی از بین می برد، ابتدا انتظارات بیمار بررسی می شود. پس از این مرحله، فرآیند درمان متناسب با مشکلات بیمار آغاز می شود.

تعریف دندانپزشکی زیبایی

برای درک این مفهوم، ابتدا باید دندانپزشکی زیبایی را تعریف کنید. این یک رشته در دندانپزشکی است که هدف آن ایجاد لبخندی زیبا و متناسب با چهره بیمار است.

دندانپزشکی زیبایی برای دستیابی به لبخندی زیبا تلاش می کند، اما معیار زیبایی نسبت به جامعه و حتی با توجه به هر فرد تغییر می کند. تعریف لبخند جذابی که در ادامه به آن اشاره می کنیم بر اساس قوانین زیبایی که در اروپا و آمریکا استفاده می‌شود ، تعریف شده است. اگر به جزئیات آن نگاه کنیم، بسیاری از الزامات مبتنی بر ویژگی هایی است که لبخند برای سلامتی دارد.

در روند درمان دندانپزشکی زیبایی که سلامت و زیبایی را در کنار هم ارائه می دهد ، روش های درمانی زیر ارائه می شود.

بیشتر بخوانید
آیا دندان ایمپلنت خراب میشود؟

دندانپزشکی زیبایی و لبخند طبیعی

دندانپزشکی زیبایی روش های درمانی زیادی دارد که با توجه به نیازهای زیبایی، عملکردی و اقتصادی هر بیمار سازگار می شود. روکش‌های سرامیکی، سفید کردن دندان‌ها یا روکش‌های لمینت از جمله درمان‌های زیبایی هستند که می‌تواند فاصله بین دندان‌ها یا رنگ دندان را اصلاح کنند تا لبخندی زیبا، جذاب و طبیعی داشته باشید. علاوه بر این، جراحی لثه یا بازسازی استخوان فک می تواند مورد استفاده قرار گیرد. تمامی این روش های درمانی باید به شکلی مورد استفاده قرار گیرد که لبخند طبیعی ایجاد شود.

3 3

درمان های اصلی در دندانپزشکی زیبایی

در سال های اخیر دندانپزشکی زیبایی دستخوش تحول بزرگی شده است. این تکنیک ها به مرور زمان تکامل یافته اند و امروزه بسیاری از بیماران برای بهبود لبخند خود چه از نظر زیبایی و چه از لحاظ عملکردی به روش های درمانی دندانپزشکی زیبایی متوسل می شوند.

دندان های سفیدتر و درخشان تری داشته باشید

سفید کردن دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی بدون شک بهترین درمان در دندانپزشکی زیبایی برای تغییر رنگ دندان ها است. بلیچینگ دندان شامل کاهش چندین درجه ای تن رنگی دندان برای به دست آوردن دندان های سفیدتر و درخشان تر است. امروزه محصولات سفید کننده زیادی در بازار وجود دارد، اما متخصصان سفید کردن دندان در کلینیک دندانپزشکی را توصیه می کنند. این محصولات می توانند آسیب جدی به دندان ها و لثه های شما وارد کنند.

ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی سفید کردن دندان را با نور لیزر انجام می دهیم. این تکنیک به شما این امکان را می دهد که در یک جلسه 45 دقیقه ای لبخند درخشان تری داشته باشید. علاوه بر این ما امکان سفید کردن دندان ها در خانه با اسپلینت های سفید کننده ارائه می دهیم. از طرفی امکان سفید کردن ترکیبی دندان ها نیز وجود دارد. این روش شامل سفید کردن دندان ها در خانه و در کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی است. این فرآیندها از پروتکل های دقیقی پیروی می کنند.

دندانپزشکی زیبایی برای ترمیم مشکلات کوچک لبخند

روکش دندان لمینت و روکش دندانی زیرکونیا دو روش درمان بسیار محبوب در دندانپزشکی زیبایی هستند. با این حال، آنها تفاوت هایی در روند درمانی خود دارند و نسبت به نیاز هر بیمار، ممکن است از روکش دندان لمینت و روکش دندانی زیرکونیا استفاده شود. اما تفاوت آنها در چیست؟

روکش دندان لمینت:

روکش لمینت از موادی سرامیکی ساخته می شود که با چسب به سطح دندان می چسبد. آنها نقص های کوچک در شکل، اندازه و رنگ دندان را پوشش می دهند. در برخی موارد، دندان باید تراشیده شود تا لمینت روی دندان قرار گیرد. روکش لمینت ظاهری شبیه دندان دارند، بنابراین بسیار زیبا هستند. بیمار با استفاده از روکش لمینت، دندانی زیباتر و طبیعی تر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید
غذا خوردن بعد از لمینت دندان

5 2

روکش دندان زیرکونیا:

روکش دندانی زیرکونیا روی دندان آسیب دیده قرار می گیرد. نتیجه این روش درمانی بسیار شبیه به روکش لمینت است. تفاوت این است که روکش دندان زیرکونیا علاوه بر بهبود زیبایی، ساختار دندان را نیز بازسازی می کنند.

با استفاده از ارتودنسی زیبایی موقعیت دندان ها را اصلاح کنید

ارتودنسی زیبایی اجازه می دهد تا موقعیت دندان ها را اصلاح کرده و تصویر زیبا را در طول فرآیند حفظ کرد. اگر چند سال پیش تنها گزینه استفاده از بریس های سنتی بود، اکنون به لطف ارتودنسی زیبایی می توان لبخند را بدون اینکه دیگران متوجه آن شوند اصلاح کرد.

بریس های سرامیکی

روش کار بریس های سرامیکی همانند بریس های فلزی است. تفاوت اصلی شکل آن است. این دستگاه ها برای بیمارانی توصیه می شود که می خواهند موقعیت دندان ها را اصلاح کنند.

ارتودنسی نامرئی

این یکی از روش های درمانی کاربردی ارتودنسی زیبایی است. ارتودنسی نامرئی شامل پوشیدن الاینر های نامرئی است که متناسب با اندازه دهان بیمار ساخته شده است. این الاینر ها هر 15 روز یکبار تعویض می شوند و دندان ها به تدریج حرکت می کنند. مزیت بزرگ این دستگاه ها این است که می توان آنها را هنگام غذا خوردن و برای رعایت بهداشت دهان و دندان خارج کرد. این نوع ارتودنسی نامرئی برای بیمارانی توصیه می شود که می خواهند زیبایی خود را در طول کل درمان حفظ کنند.

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال شامل استفاده از بریس در قسمت داخلی دندان است، به طوری که هیچ کس متوجه استفاده از بریس توسط بیمار نمی شود. این روش درمانی گران‌ قیمت تر است و نیاز به یک دوره سازگاری دارد.

قبل از شروع درمان در دندانپزشکی زیبایی، داشتن دهان سلامت دهان و دندان ضروری است. اگر بیمار مبتلا به پریودنتیت، پوسیدگی دندان و … است ، این مشکل قبل از شروع درمان دندانپزشکی زیبایی باید حل شود.

این مشکلات می توانند روند درمان دندانپزشکی زیبایی را طولانی تر و حتی به خطر بیندازند. در کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی ما یک معاینه دقیق از وضعیت سلامتی دهان و دندان بیمار انجام می دهیم و تکنیک های دندانپزشکی زیبایی را با توجه به این اطلاعات برنامه ریزی می کنیم.

بیشتر بخوانید
طراحی لبخند دیجیتال

2 3

برخی از عوامل کلیدی که می تواند یک لبخند خوب را خراب کند عبارتند از:

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان:

یکی از دلایل اصلی آسیب دیدن زیبایی لبخند شما، بی توجهی به مراقبت از دهان است. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث تغییر رنگ دندان و حتی پوسیدگی دندان ها می شود.

مصرف دخانیات و الکل:

مصرف تنباکو الکل دندان های شما را لکه دار می کند. این مواد باعث افزایش سرعت باکتری داخل دهان شما می شود، این باکتری ها باعث تشکیل پلاک باکتریایی و تارتار دندان می شود. تارتار دندان عامل اصلی بیماری های لثه است.

مصرف برخی از دارو ها:

استفاده مداوم از برخی داروها می تواند باعث مشکلات دندانپزشکی از جمله تغییر رنگ دندان شود. این دارو ها ممکن است باعث خشکی دهان و یا تغییرات هورمونی می شود که باعث بیماری های دهان و دندان می شود.

بیماری:

بیماری های طولانی مدت ، می تواند به طور مستقیم بر رنگ و سلامت دندان های شما تأثیر بگذارد.

حوادث:

حوادث می تواند در حین ورزش اتفاق بیفتد و دندان ها را تحت تاثیر قرار دهد. متأسفانه اولین دندانی که آسیب می بیند دندان های جلو هستند.

ژنتیکی:

برخی افراد استعداد ژنتیکی برای عدم تراز دندان ها دارند.

لبخند ایده آل

لثه ها باید صورتی کم رنگ و کاملاً به دندان ها متصل باشند. دندان های ثنایای مرکزی بالایی سفیدترین دندان ها هستند و به دنبال آن دندان های ثنایای جانبی و دندان نیش تیره ترین دندان ها هستند. اگر لثه های فک بالا بیشتر از لثه های فک پایین قابل مشاهده باشند، لبخند جوان تر و زیبا تر می شود. تقارن دندان های بالایی اهمیت بسیار زیادی دارد.

زیبایی لثه و هندسه دندان ها نیز پارامترهایی هستند که دندانپزشکان ما در ترمیم های زیبایی که انجام می دهند به آنها توجه می کنند. لبخند کامل نباید بیش از حد لثه را نشان دهد، بلکه باید دندان های میانی را نشان دهد.  این موارد تنها برخی از ویژگی های اصلی هستند که در ترمیم ها به آن توجه می شود. رعایت تمامی این شرایط زیبایی شناختی به دستیابی به یک لبخند ایده آل و طبیعی کمک می کند.

اگر نیاز به انجام یک درمان دندانپزشکی زیبایی دارید و می خواهید بدانید که بهترین گزینه برای شما کدام است، با دندانپزشکان کلینیک دکتر علیرضا صالحی مشورت کنید.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

8 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.