4328784731

لمینت سرامیکی دندان و بهبود زیبایی، اعتماد به نفس شما

لمینت سرامیکی یک راه حل مناسب برای درمان بسیاری از اختلالات زیبایی دندانپزشکی می باشد. لمینت دندان روش درمانی است که هدف آنها رفع مشکلات زیبایی با استفاده از روکش لمینت سرامیکی بر روی دندان های قدامی می باشد. لمینت دندان در دندانپزشکی صالحی با ساختار با دوام و رنگ منحصر به فردی که دارد، زیبایی و عملکرد قابل توجهی به دندان های شما می بخشد. کیفیت و زیبایی لمینت دندان در دندانپزشکی صالحی تضمین کننده رضایت بیماران ما است.

روکش لمینت دندان از سرامیک ساخته می شود. این مواد سرامیکی یک لایه نازک و نفوذ ناپذیر روی دندان تشکیل می دهند. این روکش ها با هماهنگی و دقت زیاد بر روی دندان های بیمار قرار می گیرند. دندان و لمینت با چسب مخصوص (یک چسب رزینی) به یکدیگر چسبانده می شوند. زمانی که فرآیند لمینت دندان ها به پایان رسید، زیبایی دندان ها تمام انتظارات بیماران را برآورد می کند.

روکش لمینت در چه مواردی استفاده می شود؟

[/vc_column_text]

روکش لمینت در چه مواردی استفاده می شود؟

لمینت دندان را می توان جهت ایجاد تغییرات و اصلاح رنگ و شکل دندان ها استفاده کرد. کاربرد اصلی این روش درمانی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  1. تغییر رنگ دندان به دلیل مصرف آنتی بیوتیک هایی مانند آنتی هیستامین، فلورین و … که با استفاده از روش هایی مانند سفید کردن دندان (بلیچینگ) نتیجه مورد نظر به دست نمی آید.
  2. اختلالات مختلف در ساختار و رنگ دندان به دلایل ارثی
  3. بستن فاصله بین دندان ها ( دیاستما)
  4. ترمیم دندان های شکسته یا فرسوده
  5. اصلاح دندان های ترمیم شده قدیمی که رنگ و ساختار آنها آسیب دیده است
  6. لمینت می تواند برای اصلاح دندان های کج (به عنوان جایگزینی برای درمان ارتودنسی) استفاده شود. ( به این مورد باید توجه شود که لمینت در مرتب کردن دندان ها نسبت به ارتودنسی محدودیت های بسیار کمتری دارد)
[/vc_column][/vc_row]

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

طول عمر روکش لمینت چقدر می باشد؟

به این شرط که مراقبت مناسب از دهان و دندان انجام شود ، روکش لمینت را می توان سال ها بدون هیچ مشکل بخصوصی استفاده کرد. نسل جدید لمینیت ها طول عمری بالای 20 سال دارند، دلیل این طول عمر بالا این است که این روکش ها از سرامیک ساخته می شوند.  لمینت دارای مزایای بیشتری نسبت به سایر روش های دندانپزشکی زیبایی می باشد. لمینت سرامیکی در برابر لکه و سایش مقاوم تر هستند. برای افزایش طول عمر آنها ، لازم است به مراقبت های دهانی حساس باشیم. علاوه بر این ، لازم است از عادت های بد مانند جویدن غذاهای بسیار سفت و جویدن ناخن ها خودداری کنید.

 روکش لمینت چه مزایای ویژه ای دارد؟

 لمینت چه مزایای ویژه ای دارد؟

با انجام مداخلات جزئی ، لبخندی سالم و طبیعی در مدت زمان بسیار کوتاه قابل دست یابی می باشد. روکش های لمینت سرامیکی از مواد با دوام ، با کیفیت و زیبا ساخته می شوند. در این روش درمانی ساختار طبیعی دندان ها از بین نمی رود و با استفاده از لمینت سرامیکی می توان ویژگی های زیبایی مورد نظر را به راحتی به دست آورد. مقدار تراش دادن دندان فقط بین 0.2-0.5 میلی متر می باشد. به این ترتیب ، نیازی به برش کامل دندان ها نمی باشد.

همچنین می توانید در طول روند درمان در دندان هایی که ظاهر آنها مورد پسند شما نمی باشد ، تغییراتی ایجاد کنید.  در فرایند روکش لمینت تغییرات گسترده ای روی دندان های شما انجام نمی شود. قبل آغاز روند درمان ، ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی می توانیم به کمک امکانات پیشرفته کلینیک تغییرات ایجاد شده در دندان ها را به صورت پیش نمایش به بیمار نشان دهیم.

به دلیل این که سطح روکش لمینتی کاملاً صاف می باشد، احتمال ایجاد لکه ناشی از سیگار کشیدن و دلایل مشابه به حداقل می رسد. در مقابل عوامل خارجی مانند قهوه ، چای و سیگار رنگ آن تغییر نمی کند. روکش لمینت زمانی که کاملاً به مینای دندان می چسبد ، مقاومت آن در برابر نیروهای کششی و فشاری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. مقاومت روکش لمینت در برابر سایش بسیار زیاد می باشد.

 لمینت سرامیکی چه معایبی دارد؟

  • لمینت سرامیکی نسبت به سایر روش های دندانپزشکی زیبایی کمی گران قیمت تر می باشد.
  • روش درمانی بسیار حساسی می باشد.
  • مطالعه بالینی و آزمایشگاهی دقیق مورد نیاز می باشد.
  • پزشکان و تکنسین های دندانپزشکی باید از دانش فنی کافی و تجربه هنری در این زمینه برخوردار باشند.

مراقبت از روکش لمینت:

  1. علاوه بر مسواک زدن باید از نخ دندان و دهانشویه نیز استفاده شود.
  2. برای مواد غذایی بسیار سفت نباید از دندان های جلویی استفاده شود.
  3. اگر عادت به دندان قروچه دارید ، باید از محافظ دهان استفاده کنید.
  4. از جویدن ناخن باید اجتناب کنید.
  5. معاینات دوره ای دندانپزشکی باید به طور منظم انجام شود.

روکش لمینت برای چه افرادی قابل استفاده می باشد؟

 لمینت برای چه افرادی قابل استفاده می باشد؟

برای استفاده از لمینت سرامیکی، بیمار باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. برخی اختلالات مانع از استفاده از روکش لمینت می شود. از جمله این موانع می توان به جویدن ناخن، اختلال گسترده در فک، عادت به دندان قروچه هنگام خواب ، عادت به جویدن مداد، اشاره کرد. استفاده از لمینت برای افراد مبتلا به این بیماری ها و عادات توصیه نمی شود. روکش لمینت سرامیکی نباید برای افرادی که دچار عقب نشینی لثه پیشرفته می باشند، استفاده شود. قبل از روکش دندان ها ، تمام مشکلات دندانپزشکی باید درمان شود.

تفاوت بین لمینت دندان و و روکش سرامیکی:

لمینت  دندانی و روکش سرامیکی دو اصطلاحی هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، یک تفاوت ظریف بین این دو روش درمانی وجود دارد. لمینت دندان از سرامیک یا رزین کامپوزیت ساخته می شوند، در حالی که روکش سرامیکی فقط از سرامیک ساخته می شوند. سرامیک قوی تر و بادوام تر از رزین کامپوزیت است، به همین دلیل است که روکش سرامیکی گران قیمت تر هستند.

عکس قبل و بعد لمینت دندان در کلینیک دکتر صالحی

انواع لمینت سرامیکی

در زیر به برخی از انواع لمینت سرامیکی مورد استفاده در زمینه ترمیم زیبایی دندان ها اشاره می کنم:

لمینت EMPRESS :

لمینت Empress  به نوع خاصی از لمینت دندان گفته می‌شود که از ماده‌ای به نام IPS Empress Esthetic ساخته شده‌اند. این سرامیک فشرده تقویت شده با لوسیت در تعدادی رنگ مختلف ارائه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که لمینت دندان به طور یکپارچه با دندان‌های طبیعی شما ترکیب می‌شود و شبیه لبخند طبیعی شما به نظر می‌رسد.

لمینت CAD-CAM :

یک پوسته نازک از سرامیک است که به سطح جلویی دندان‌های آسیب‌دیده متصل می‌شود تا ظاهر، عملکرد و ساختار آن‌ها را بازسازی کند. با این حال، ما به جای روکش‌های معمولی، لمینت سرامیکی تهیه شده با استفاده از فناوری CAD-CAM را ارائه می‌دهیم.

CAD-CAM که مخفف عبارت تولید و طراحی به کمک رایانه است، به فناوری اطلاق می‌شود که در آن لمینت های دندانی با استفاده از فناوری مدرن رایانه طراحی و تولید می‌شوند. در نتیجه، لمینت دندانی که با استفاده از فناوری CAD-CAM تهیه می‌شود، نه تنها بسیار قوی‌تر و بادوام‌تر هستند، بلکه از زیبایی‌شناسی برتری نسبت به لمینت  معمولی برخوردار است.

لمینت با بیس زیرکونیومی:

لمینت زیرکونیوم روشی مناسب برای رفع مشکلات دندانی مانند پوسیدگی، بریدگی و شکستگی است. ساخته شده از دی اکسید زیرکونیوم، یکی از مقاوم‌ترین اشکال سرامیک‌های یکپارچه.

این نوع لمینت دندان، استحکام فوق‌العاده‌ای دارد؛ زیرا مواد دیگری به مخلوط اضافه نشده است. از نظر ظاهری مات است، بنابراین می‌تواند تأثیر چشمگیری بر روی دندان‌های شما داشته باشد. آنها برای بازسازی دندان در صورت پوسیدگی شدید دندان ایده آل هستند و به طور کلی به دندان‌ها استحکام بالایی می‌دهند. همچنین گزینه‌ای برای رفع مشکل تغییر رنگ به دلیل ظاهر مات آن است.

تفاوت بین کامپوزیت و لمینت سرامیکی:

استحکام:

هر دو نوع روش درمانی استحکام خوبی دارند و بادوام هستند. اما کامپوزیت بیشتر مستعد شکستگی هست. لمینت سرامیکی از سرامیک جامد و مقاوم در برابر شکستگی ساخته شده. ضربه مستقیم می‌تواند باعث آسیب به کامپوزیت یا بریدگی لبه‌های آن شود.

هزینه درمان:

کامپوزیت مقرون به صرفه است زیرا نیازی به برنامه ریزی روند درمانی پیشرفته ندارد. رزین می‌تواند به طور مستقیم با سطح دندان بدون هیچ چسب اضافی متصل شود. لمینت سرامیکی نیاز به طراحی سفارشی و فرایند طولانی آزمایشگاهی دندانپزشکی دارد که هزینه آن را افزایش می‌دهد؛ اما از طرف دیگر باعث بهبود چسبندگی  لمینت می‌شود.

ظاهر:

لمینت سرامیکی به دلیل شفافیت طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و زیبایی و ظاهر را بهبود می‌بخشد. از طرف دیگر کامپوزیت سریع‌تر لکه دار می‌شود. لمینت سرامیکی در برابر لکه شدن و تغییر رنگ مقاوم است.

ویزیت‌های دندانپزشکی:

کامپوزیت در طول چند ویزیت دندانپزشکی انجام می‌شود و به زمان کمتری نیاز دارد. به همین ترتیب، لمینت سرامیکی نیاز به بازدید بیشتر و دوره ساخت طولانی‌تری دارد.

آماده سازی دندان:

در درمان کامپوزیت نیازی به سایش دندان ندارد. یک لایه نازک از رزین می‌تواند برای روکش استفاده شود. اگرچه لمینت سرامیکی نیاز به آماده سازی دندان یا تراش مینای دندان قبل از قرار دادن روکش‌ها دارند. همچنین به پنهان کردن عیوب گسترده‌تر و لکه‌دار شدن زیاد دندان کمک می‌کند، بنابراین، لمینت سرامیکی برای آسیب‌های شدید و لکه‌دار شدن دندان‌ها توصیه می‌شود.

کدام روش بهترین است کامپوزیت یا لمینت؟

تصمیم در نهایت در دستان بیمار و دندانپزشک است که کدام گزینه بهتر است، به این دلیل که نیازهای هر بیمار متفاوت است و زمانی که نیازهای شخصی، هزینه و سایر عوامل اعمال می‌شود، یک گزینه معمولاً بر دیگری برتری دارد.

کامپوزیت و لمینت‌ گزینه‌های عالی برای بهبود لبخند هستند.

فرایند لمینت دندان ها

 در مواردی که بیمار هیچ مشکل دندانپزشکی ندارد، روکش لمینت در 2 یا 3 جلسه انجام می شود. فرایند لمینت تقریبا 1 هفته طول می کشد. در جلسه اول دندان ها تراش داده می شوند و اندازه گیری های مورد نیاز انجام می شود. در جلسه دوم ، روکش لمینت به دندان چسبانده می شود. در جلسه سوم کنترل عمومی انجام می شود.

لمینت دندان چگونه اعمال می شوند؟

فرآیند لمینت دندان شامل چندین مرحله مختلف می شود ، از جمله مشاوره لمینت دندان با متخصص دندانپزشکی برای تعیین اینکه آیا بیمار کاندید مناسبی برای این روش است یا خیر. هنگامی که بیمار واجد شرایط لمینت دندان است، دندانپزشک مقدار کمی مینای دندان را از سطح دندان جدا می کند و از دندان ها برای ساخت لمینت سفارشی استفاده می کند. در آخرین مرحله لمینت  با استفاده از چسب مخصوص به دندان ها چسبانده می شوند.

مراحل تاثیر گذار در فرآیند لمینت دندان

  • مشاوره و معاینه دندان
  • برداشتن مینا و قالب گیری دندان
  • ساخت لمینت دندان سفارشی
  • چسباندن لمینت به دندان با استفاده از چسب

مشاوره رایگان لمینت سرامیکی

برای دریافت مشاوره در خصوص لمینت سرامیکی با ما در ارتباط باشید.

لمینت دندان چه قدر طول می کشد؟

در طول کل فرایند درمان لمینت دندان معمولاً دو تا سه بار به دندانپزشک مراجعه می کند که هر ویزیت بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد.

هزینه لمینت دندان

عوامل متعددی بر قیمت لمینت دندان تاثیر می گذارد، از جمله تعداد دندان های تحت درمان، مواد مورد استفاده برای ساخت لمینت و حوزه فعالیت کلینیک دندانپزشکی موثر است.

آیا لمینت دندان ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

سرمایه گذاری روی لمینت دندان یک تصمیم شخصی است و به شرایط فردی بیمار بستگی دارد. برای افرادی که از ظاهر دندان های خود ناراضی هستند و می خواهند لبخند خود را بهبود بخشند، لمینت دندان می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی باشد. لمینت راه حلی طولانی مدت برای مسائل زیبایی دندان ارائه می دهد و می تواند اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد.

عکس قبل و بعد لمینت دندان نگهداری لمینت های دندان

مراقبت از لمینت های دندان نسبتاً کار آسانی است و شامل مواردی مانند انجام مراقبت بهداشت دهان و دندان خوب مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، اجتناب از غذاهای سفت و چسبنده و مراجعه به دندانپزشک برای معاینات منظم می شود.

نکاتی برای حفظ زیبایی لمینت دندان:

برای حفظ زیبایی لمینت دندان، توصیه می شود از مصرف مواد غذایی لکه دار مانند قهوه، چای و شراب قرمز خودداری کنید. علاوه بر این، استفاده از خمیر دندان و مسواک غیر ساینده و اجتناب از عادت های دندانی مخرب مانند گاز گرفتن اجسام سخت می تواند به افزایش طول عمر لمینت کمک کند.

لمینت دندان چقدر دوام دارد؟

لمینت دندان با نگهداری و مراقبت مناسب می تواند 10 تا 20 سال دوام بیاورد. با این حال، طول عمر لمینت ممکن است بر اساس عواملی مانند عادات بهداشت دهان و دندان بیمار، مواد مورد استفاده در ساخت لمینت و میزان ساییدگی لمینت ها متفاوت باشد.

سوالات متداول

فرآیند  لمینت دندان به طور کلی بدون درد است. با این حال، برخی از بیماران ممکن است پس از فرآیند برداشتن مینای دندان دچار حساسیت بسیار کمی شوند. در چنین مواردی، دندانپزشک ممکن است استفاده از یک مسکن خفیف را برای کاهش درد توصیه کند.

لمینت به عنوان یک راه حل زیبایی دائمی در نظر گرفته می شوند زیرا نیاز به برداشتن مقدار کمی از مینای دندان دارد. با این حال، اگر لمینت به مرور زمان آسیب ببیند یا فرسوده شود، قابل تعویض است.

لمینت دندان را به راحتی در دندانپزشک می‌توان برداشت، اما این فرآیند ممکن است نیاز به برداشتن مینای اضافی از دندان داشته باشد. علاوه بر این، هنگامی که لمینت برداشته می شود، ممکن است دندان ها کمی دچار تغییر رنگ شوند یا بد شکل به نظر برسند، به همین دلیل است که قبل از تصمیم گیری برای برداشتن لمینت ، باید با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید.

لمینت دندان در درجه اول برای بهبود ظاهر دندان هایی استفاده می شود که تغییر رنگ داده اند، ترک خورده اند یا بین آنها فاصله وجود دارد. در حالی که می توان از لمینت برای پوشش ناهماهنگی های جزئی دندان می توان استفاده کرد، اما برای دندان های به شدت کج شده درمان مناسبی نیست. در چنین مواردی، درمان‌های ارتودنسی مانند بریس یا الاینرهای شفاف ممکن است توصیه شود.

هنگامی که لمینت سرامیکی روی دندان قرار می گیرد، نمی توان این دندان ها را سفید کرد. با این حال، توجه به این نکته بسیار مهم است که لمینت به گونه ای طراحی شده است که در برابر لکه مقاوم باشد. اگر علاقه مند به سفید کردن دندان های خود هستید، توصیه می شود قبل از لمینت، دندان های خود را سفید کنید.

بله، لمینت‌های دندان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قوی و بادوام باشند و به شما این امکان را می‌دهند که انواع مختلفی از غذاها را طبق معمول بخورید. با این حال، مهم است که از گاز گرفتن اجسام سخت یا استفاده از دندان ها به عنوان ابزاری برای جلوگیری از آسیب دیدن لمینت ها خودداری کنید. همچنین توصیه می شود از غذاهای بیش از حد سفت، ترد یا چسبنده که ممکن است باعث کنده شدن یا آسیب دیدن لمینت ها شوند، خودداری کنید.

توصیه های نهایی:

اگر لمینت دندان را به عنوان یک راه حل زیبایی دندان در نظر می گیرید، باید با یک متخصص دندانپزشکی مشورت کنید تا مشخص شود آیا شما کاندید مناسبی برای این روند درمانی هستید یا خیر. علاوه بر این، مراقبت مناسب از لمینت ها از طریق عادات بهداشتی خوب دهان می تواند به افزایش طول عمر و حفظ ظاهر آنها کمک کند. به طور کلی، لمینت های دندان می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی برای کسانی باشد که می خواهند لبخند خود را بهبود بخشند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده