d8a2db8cd8a7 daa9d8a7d985d9bed988d8b2db8cd8aa d8a8d987 d8afd986d8afd8a7d986 d8a2d8b3db8cd8a8 d985db8c d8b2d986d8afd89f d8b9d988d8a7d8b1

آیا کامپوزیت به دندان آسیب می زند؟ عوارض کامپوزیت برای دندان

آیا کامپوزیت به دندان آسیب می زند؟ عوارض کامپوزیت برای دندان

کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان نمی شود و در واقع به بهبود ظاهر دندان های آسیب دیده کمک می کند. حتی اگر روکش ترک خورده باشد، می توان روکش آسیب دیده را با ترمیم آن ترمیم کرد. شما باید از روکشی استفاده کنید که به خوبی با دندان های شما مطابقت داشته باشد و توسط دندانپزشک مجرب تجویز شود.

بهترین راه برای مراقبت از دندان ها مسواک زدن دو بار در روز به مدت 2 دقیقه است. بهتر است هر بار نخ دندان بکشید. یک مسواک دستی می تواند دندان های شما را به خوبی تمیز کند، اما یک مسواک برقی به قسمت های مختلف دندان می رسد و آن نواحی را تمیز می کند.

 کامپوزیت چیست؟

روکش کامپوزیت از رزین ساخته شده است که رنگ آن به خوبی با دندان مطابقت دارد. کامپوزیت به اشکال مختلف ساخته می شود و برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود. کامپوزیت یک ساختار مصنوعی است که مستقیماً روی سطح دندان قرار می گیرد، سپس دندانپزشک برای بهبود شکل و رنگ دندان آن را شکل داده و صیقل می دهد. می توانید کامپوزیت را چندین بار تغییر دهید تا زمانی که بیمار از نتیجه راضی شود. از کامپوزیت ها برای پوشاندن مشکلاتی مانند تغییر رنگ دندان، فاصله زیاد بین دندان ها، لب های چاق یا بدشکلی دندان استفاده می شود. کامپوزیت روی سطح دندان قرار می گیرد و زیبایی و درخشندگی شگفت انگیزی به آن می بخشد.

آیا ونیر کامپوزیت با ونیر پرسلین تفاوت دارد؟

ونیرهای کامپوزیت مستقیماً روی سطح دندان قرار می گیرند، در حالی که برای آماده شدن برای قرار دادن روی دندان باید قالب گیری شوند، بنابراین پس از آماده سازی قالب دندان، نمونه آماده شده باید به آزمایشگاه ارسال شود. پس از آماده شدن روکش، دندانپزشک در جلسه بعدی آن را روی سطح دندان قرار می دهد. گاهی اوقات برای نصب ونیر پرسلن باید دندان ها را آماده کرد، اما کامپوزیت ونیر در بیشتر موارد نیازی به آماده سازی دندان ندارد و یا تغییرات دندان ها بسیار کم است. به این ترتیب دندان های سالم شما آسیب نمی بینند. هزینه ساخت ونیرهای کامپوزیت کمتر از ونیرهای چینی است.

مزایای ونیر کامپوزیت نسبت به ونیر پرسلین چیست؟

مقرون به صرفه است.

این کار نیازی به آماده سازی دندان ندارد و هیچ آسیبی به دندان های طبیعی شما وارد نمی کند یا می توان تغییرات ایجاد شده را نادیده گرفت.

نصب آن در یک جلسه انجام می شود.

ترک ها یا لکه های روی کامپوزیت به راحتی ترمیم می شوند.

 در صورت نیاز به ونیر کامپوزیت چه باید کرد؟

باید به دندانپزشک مجرب مراجعه کنید و در مورد کامپوزیت ونیر و فواید آن با آنها مشورت کنید. در برخی موارد استفاده از ونیرهای کامپوزیت راه حل مشکل شما نیست و پزشک روش های جایگزین مانند استفاده از بریس را توصیه می کند. به همین دلیل مشاوره با پزشک ضروری است. در طول مشاوره، پزشک تمام سوالات احتمالی شما را برای شما توضیح می دهد، سپس طرح درمان و هزینه های مربوطه را توضیح می دهد.

 آیا ونیر کامپوزیت به دندان آسیب می‌رساند؟

باندینگ کامپوزیت یکی از متنوع ترین روش ها در زمینه دندانپزشکی محسوب می شود که به رفع مشکلاتی مانند پر شدن دندان کمک می کند و با ترمیم و بازسازی دندان ها به شما کمک می کند تا ظاهر دندان های خود را بهبود بخشیده و لبخندی زیبا ایجاد کنید. اما از آنجایی که باندینگ کامپوزیت باید روی دندان گذاشته شود، ممکن است فکر کنید که به ساختار دندان آسیب می رساند، اما بر خلاف ونیر چینی، به دندان آسیب نمی رساند.

 معایب ونیرهای کامپوزیت چیست؟

لکه ای روی آنها ایجاد می شود، اما این مشکل به رژیم غذایی و سیگار بستگی دارد. در بیشتر موارد، لکه را می توان از بین برد، اما توجه داشته باشید که لکه ها می توانند روی لبه های روکش های چینی نیز ظاهر شوند.

احتمال شکستگی یا براده شدن ونیرهای کامپوزیت وجود دارد اما این مشکل برای ونیرهای چینی نیز ممکن است رخ دهد. در صورت شکستگی یا پر شدن ونیرهای کامپوزیت باید ترمیم شوند اما ونیرهای چینی باید تعویض شوند.

 اگرچه ونیرهای کامپوزیت عالی به نظر می رسند، اما نمی توان آنها را با ونیرهای چینی مقایسه کرد زیرا براق تر هستند. با این حال، پیشرفت در زمینه کامپوزیت و تجهیزاتی که برای پرداخت آن وجود دارد ممکن است به بیماران کمک کرده باشد تا به ظاهری که انتظار داشتند دست پیدا کنند. معمولاً تشخیص تفاوت بین ونیرهای کامپوزیت و پرسلن دشوار است

رزرو نوبت آنلاین

YYYY slash MM slash DD

اطلاعات نویسنده