مراقبت از لمینت دندان

مراقبت از لمینت دندان برای ماندگاری بیشتر آن

مراقبت صحیح از لمینت دندان میتواند برای حفظ و طولانی کردن عمر آنها بسیار مهم باشد. در ادامه چند راهنمایی برای مراقبت از لمینت دندان را برای شما آورده‌ایم.

مراقبت از لمینیت دندان به چه صورت است؟

هنگامی که روکش یا لمینت دارید، مهم است که مراقبت بیشتری از دندان های خود داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که تا حد ممکن ماندگاری دارند. در اینجا چند نکته در مورد نحوه مراقبت از روکش ها و لمینت های خود آورده شده است:

دندان های خود را دو بار در روز با یک مسواک نرم و خمیر دندان غیر ساینده مسواک بزنید. حتما اطراف لبه های روکش یا لمینت ها را به آرامی مسواک بزنید. برای از بین بردن پلاک و باکتری از بین دندان ها و اطراف لبه های روکش یا لمینت، روزانه نخ دندان بکشید. از جویدن غذاهای سفت یا استفاده از دندان به عنوان ابزار خودداری کنید، زیرا این کار می تواند به روکش ها یا لمینت ها آسیب برساند. برای تمیز کردن و معاینات حرفه ای به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید و هر گونه تغییر در دهان خود را فوراً گزارش دهید.

لمینت دندان

بهداشت دهان و دندان مناسب فقط ونیرهای شما را تمیز و محافظت نمی کند. همچنین خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می دهد، که از عقب نشینی لثه ها و نمایان شدن بالای لمینت ها جلوگیری می کند.اگر در مورد تکنیک های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خود تردید دارید، از بهداشت دندانپزشک خود راهنمایی بخواهید.

علاوه بر این، حتماً معاینات منظم را با دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید. اکثر آنها توصیه می کنند که هر شش ماه یکبار برای تمیز کردن کامل و معاینه عمومی توقف کنید. این به دندانپزشک شما فرصتی می دهد تا هر گونه مشکل در لمینت های شما را تشخیص دهد و مشکلات احتمالی را برطرف کند. با این حال، بدانید که مشکلات مربوط به لمینت ها غیر معمول است.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت

نکاتی برای مراقبت از لمینت دندان برای داشتن لبخندی ماندگار

برای اطمینان از ماندگاری لمینت های شما تا حد امکان، مراقبت از آنها بسیار مهم است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند لبخند خود را به بهترین شکل حفظ کنید:

  1. مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

درست مانند دندان های طبیعی شما، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه لمینت ها بسیار مهم است. این به حذف پلاک ها و باکتری هایی که می توانند باعث پوسیدگی یا آسیب های دیگر شوند کمک می کند.

  1. از غذاهای سفت خودداری کنید

  گاز زدن آب نبات یا یخ سفت می‌تواند روکش‌های شما را بشکند یا خرد کند، بنابراین بهتر است از مصرف این غذاها به‌کلی خودداری کنید. به طور مشابه، هنگام خوردن هر چیز سفت یا جویدنی، مانند آجیل یا کارامل، مراقب دندان های خود باشید.

  1. از آسیاب کردن اجتناب کنید

دندان قروچه تمایل به دندان قروچه یا فشردن دندان ها در هنگام خواب است و این خبر بدی برای لمینت ها است زیرا استرس زیادی به آنها وارد می کند. صادقانه بگویم، برای دندان ها و مفاصل فک شما نیز مضر است، بنابراین اگر شک دارید که دندان قروچه می کنید، در اسرع وقت با دندانپزشک خود صحبت کنید. دندانپزشک شما می تواند شما را برای بایت گارد شبانه قرار دهد که گاهی اوقات به آن محافظ اکلوزال نیز می گویند. استفاده از این دستگاه در هنگام خواب هم از لمینت جدید و هم از دندان های طبیعی شما محافظت می کند.

  1. از دندان های خود در برابر آسیب محافظت کنید
بیشتر بخوانید
کاشت ایمپلنت با وجود پوکی استخوان امکان پذیر است؟

استفاده از محافظ دهان هنگام ورزش یا شرکت در فعالیت‌های دیگری که خطر آسیب به دهان وجود دارد، برای محافظت از روکش‌ها (و دندان‌های طبیعی) مهم است.

  1. به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

  علاوه بر تمیز کردن منظم، حتماً برای معاینات سالانه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. او می تواند هر گونه مشکل احتمالی را در مراحل اولیه تشخیص دهد و برای کمک به حفظ بهترین ظاهر روکش های شما، درمان ارائه دهد.

مراقبت از لمینیت دندان

  1. عاقلانه بجوید

روکش ها کاملا بادوام هستند، اما می توانند تراشه کنند و بشکنند. در حالی که غذاهای معمولی نباید مشکلی ایجاد کنند، بهتر است از جویدن مواد بیش از حد سفت مانند خودکار، ناخن، یخ و استخوان خودداری کنید.

 

  1. از لبخند خود محافظت کنید

فعالیت بدنی بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است، اما شرکت در بسکتبال، فوتبال، کشتی، و سایر ورزش های تماسی می تواند سلامت لبخند جدید شما را به خطر بیندازد. برای محافظت از لمینت ها و دندان های طبیعی خود در برابر آسیب های احتمالی، روی یک محافظ دهان سرمایه گذاری کنید.

  1. مراقب لکه ها باشید

مانند دندان‌های طبیعی، لمینت‌ها نیز می‌توانند لکه‌دار شوند، بنابراین بهتر است غذاهایی را که باعث تغییر رنگ می‌شوند، محدود کنید، مانند قهوه، شراب قرمز، نوشابه‌های تیره، چای، سس سویا و انواع توت‌ها. سیگار کشیدن منبع دیگری از لکه ها است، بنابراین اگر سیگار می کشید، ممکن است بخواهید آن را ترک کنید. نه تنها سلامت کلی شما را بهبود می بخشد، بلکه به سفید و روشن ماندن لمینت های شما نیز کمک می کند.

 

آیا استفاده از خراطین برای مراقبت از لمینت دندان مفید است؟

استفاده از خراطین (خراطین دندانی) می‌تواند برای مراقبت از لمینت دندان مفید باشد. خراطین‌ها، قطعات نرم و انعطاف‌پذیری هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و به عنوان یک پوشش محافظ عمل می‌کنند. این خراطین عموماً از مواد سیلیکونی یا پلاستیکی نرم ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید
حساسیت دندان

استفاده از خراطین در موارد زیر می‌تواند مفید باشد:

  1. محافظت در برابر خراشیدگی: خراطین می‌توانند به لمینت‌های دندانی شما در برابر خراشیدگی و آسیب‌های سطحی محافظت کنند. آنها به عنوان یک پوشش محافظ عمل کرده و از تماس مستقیم با سطوح سخت و خشن مانند سطح دندان طبیعی جلوگیری می‌کنند.
  2. جلوگیری از شکستن و شکستگی: خراطین می‌توانند به عنوان یک عامل جذب ضربه عمل کنند و در مواقعی که دندان‌های لمینت شما در معرض ضربه قرار می‌گیرند، از شکستن و شکستگی آنها جلوگیری کنند. این به ویژه در ورزش‌های تماسی یا فعالیت‌هایی با خطر شکستن دندان مفید است.
  3. آرامش و راحتی: خراطین می‌توانند به شما آرامش و راحتی بیشتری در استفاده از دندان‌های لمینت شده بدهند. آنها ممکن است در برخی موارد احساس نرمی و لطافت بیشتری در دهان ایجاد کنند و از احتمال ایجاد تماس مستقیم بین دندان‌های لمینت و دندان‌های مجاور کاسته شود.

در هر صورت، برای تعیین نیاز به و استفاده از خراطین مراجعه به دندانپزشک خود الزامی است. دندانپزشک شما می‌تواند بررسی کند که آیا استفاده از خراطین برای شما مناسب است و در صورت لزوم، خراطین را برای شما سفارش دهد و مناسبترین نوع و اندازه را برای شما تعیین کند.

نکاتی برای مراقبت از لمینت دندان

نتیجه مراقبت از لمینیت دندان

مراقبت مناسب از لمینت های خود برای اطمینان از دوام طولانی مدت آنها ضروری است. با نگهداری مناسب و معاینات منظم دندانپزشکی، دندان های روکش شده یا لمینیت شده شما می توانند تا زمانی که ممکن است فرم اصلی خود را حفظ کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال بیشتر در مورد چگونگی مراقبت از لمینت های دندان خود به بهترین شکل مراقبت کنید تا در شرایط عالی بمانند، با ما تماس بگیرید!

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.