لمینت یکی از روش های درمان پرطرفدار در دندانپزشک زیبایی است که خواهان زیادی دارد. تعداد زیادی از بیماران در دنیا دندان های خود را به وسیله لمینت زیبا و سفید می کنند. آیا پشیمانی از لمینت واقعیت دارد؟ در این مقاله توضیح خواهیم داد.

برای بسیاری از افراد جای سوال است که  آیا ممکن است فرد بعد از انجام لمینت پشیمان شود؟ پیشنهاد می کنیم برای یافتن پاسخ دقیق برای سوالات خود ادامه مقاله را از دست ندهید ما قصد داریم در خصوص این موارد توضیحات مفصلی را ارائه دهیم.

قبل از شروع به بررسی علل پشیمانی از لمینت دندان نیاز داریم تا در خصوص لمینت دندان توضیحات مختصری را ارائه دهیم. لمینت یکی از روش های درمانی زیبایی دندان به شمار می آید که در آن نیاز داریم تا دندان های بیمار قالب گیری شود. پس از قالب گیری، دندانپزشک شروع به فرم دادن دندان های بیمار می کند.

عواملی که باعث پشیمانی لمینت می شود؟

عواملی که باعث پشیمانی لمینت می شود؟

 

  1. نداشتن استحکام
  2. فرم دهی دندان
  3. بازگشت پذیر نبودن
  4. تهاجمی بودن این روش
  5. تغییر رنگ
  6. نداشتن نتیجه دائمی

عدم استحکام

لمینت دندان یک روشی بسیار مناسب برای زیبا جلوه دادن دندان ها می باشد. دندان های بیمار در این روش بعد از ۲ الی ۳ جلسه سفید و جذاب می شود. اگر دندان فردی از یکدیگر فاصله داشته باشد و  همچنین وضعیت مطلوبی را نداشته باشند، به وسیله این روش عیوب دندان ها را میتوان به طور کامل از بین برد. این روش با وجود اینکه مزیت های بسیار زیادی دارد اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

بیشتر بخوانید
بلیچینگ دندان در تجریش

بعد از انجام لمینت دندان مراقبت آن خیلی مهم است و فرد باید بعد از لمینت کردن توجه بسیاری را به دندان های خود داشته باشد. نکته مهمی که وجود دارد این است که دوام و استحکام لمینت بالا نیست. برخی از افراد یک نگاه کاملا ابزاری نسبت به دندان خود دارند و به وسیله دندان های خود شروع به شکستن اجسام بسیار سخت و باز کردن درب  می کنند. انجام این رفتارها به لمینت دندان آسیب می رساند. به این دلیل است که بسیاری از افراد بعد از لمینت کردن دندان های خود پشیمان می شوند.

فرم دهی دندان

از آن جایی که برای لمینت دندان نیاز است تا از دندان ها قالب گیری صورت گیرد پس نیاز به فرم دهی به دندان ها نیز ضروری است. بعد از قالب گیری دندانپزشک شروع به فرم دادن به دندان ها می کند. این فرم دهی باید به گونه ای انجام شود که فرد در انجام کارهای روزمره به مشکل برنخورد. در صورتی که اگر فرم دهی دندان ها به درستی انجام نشود فرد به هنگام جویدن غذا با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. این مورد را نیز می توان یکی دیگر از علت های پشیمانی از لمینت و درمان نادرست توسط پزشک دانست.

بازگشت پذیر نبودن

لمینت دندان یکی از روش های درمانی بازگشت ناپذیر است. برای انجام لمینت دندان نیاز است تا دندان ها تراش داده شوند. به دلیل اینکه قالب را بتوان بر روی دندان ها قرار داد، تراش روی دندان ها صورت می گیرد و به همین دلیل اگر فردی تصمیم به انجام لمینت دندان های خود گرفته باشد باید بعد از گذشت مدت زمانی مجدد آن را ترمیم کند و هیچ راه بازگشتی پس از تراش دندان ها وجود ندارد.اما ونیر کامپوزیت قضیه کاملا متفاوتی دارد چرا که کامپوزیت یک روش بازگشت پذیر است و در صورت پشیمانی می توان از انجام مجدد این روش درمانی امتناع کرد.

بیشتر بخوانید
معایب ایمپلنت دندان: حقایقی که باید بدانید

تهاجمی بودن این روش

تهاجمی بودن این روش

یکی دیگر از علت هایی که باعث می شود تا افراد از انجام لمینت دندان پشیمان شوند تهاجمی بودن آن است. منظور از تهاجمی بودن این روش درمانی این است که در لمینت در ساختار دندان ها تغییراتی ایجاد می شود. همین موضوع باعث می شود تا بسیاری از بیماران و مراجعان برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به دندان طبیعی خود، از انجام این روش پشیمان شوند. البته این روش هیچ گونه آسیبی را به ساختار دندان شما وارد نمی کند.

تغییر رنگ دندان ها و پشیمانی لمینت

برخی از افراد این ایده را دارند که لمینت دندان یک روش دائمی برای سفید کردن دندان ها است و می توانند بدون نیاز به ترمیم دندان های خود، تا آخر عمر از این روش استفاده کنند. این یک تصور کاملا اشتباه است چرا که لمینت دندان نیز طول عمر مشخصی دارد و باید پس از چند سال اقدام به تعویض آنها بکنیم. برای جلوگیری از تغییر رنگ لمینت دندان باید به یک سری از دستورالعمل های پس از درمان توجه شود.

عدم انتخاب دندان پزشک متخصص

انجام عمل لمینت دندان خود را باید به دندان پزشک حاذق و کاربلد در این حوزه بسپارید تا بتوانید از نتیجه کار رضایت کافی داشته باشید. دندان پزشکانی که برای انجام لمینت دندان مبلغ کم و گاهی غیر معول را درخواست می کنند، ممکن است نتوانند آن طور که باید و شاید کار را به نحوی مطلوب انجام دهند.

از آن جایی که دندان یک عضو بسیار  مهم و تاثیر گذار بدن است و همچنین نقشی مهم را در زیبایی چهره هر فرد میتواند ایفا کند پس کیفیت کار باید برایتان جز اولویت باشد. در صورتی که برای لمینت دندان خود نزد یک دندان پزشکان بی تجربه بروید، به احتمال زیاد بعد از مدت کوتاهی از انجام این روش پشیمان خواهید شد.

بیشتر بخوانید
مراقبت از لمینت دندان برای ماندگاری بیشتر آن

نداشتن نتیجه دائمی

علت دیگری که باعث میشود  افراد از انجام این عمل پشیمان شوند نداشتن نتیجه دائمی است. مدت زمان مشخصی برای طول عمر لمینت نمی توان در نظر گرفت؛ چرا که این مدت زمان برای هر شخص و فردی متفاوت است. به طور میانگین در صورت کنترل کردن بعضی موارد از بایدها و نبایدها طول عمر لمینت دندان میتواند ۷ الی ۸ سال باشد.

 چه اقداماتی برای جلوگیری از پشیمانی لمینت می توان انجام داد؟

 چه اقداماتی برای جلوگیری از پشیمانی لمینت دندان می توان انجام داد؟

برای انتخاب نوع روش درمانی خود حتما با یک دندانپزشک متخصص مشورت کنید می توانید از مشاوره رایگان دکتر صالحی برای لمینت دندان بهره مند شوید. در صورت چنین کاری دندان پزشک با توجه به بررسی و نوع دندان بهترین پیشنهاد را برای شما خواهد داد. در چنین حالتی درصد پشیمانی بعد از لمینت برای شما به شدت کاهش میابد.

اگر تعداد زیادی از دندان های شما دارای شکستگی شده است و به دنبال پیدا کردن یک راه حل و معالجه مطمئن برای ترمیم دندانتان هستید، بهترین گزینه استفاده از لمینت می تواند برای شما باشد.

 

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.