شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که دندان های طبقه بندی شده چقدر بر عادات غذایی شما تأثیر می گذارد؟ ! اگرچه لمینت های دندان بسیار محکم و بادوام هستند، اما برخلاف بافت طبیعی دندان، در صورت آسیب، قابلیت خود ترمیم را ندارند. با این حال می توانید از آنها مراقبت کنید و با دقت بیشتری از آنها استفاده کنید و طول عمر آنها را افزایش دهید. نحوه غذا خوردن با لمینت دندان می تواند بسیار تعیین کننده باشد. به همین دلیل است که در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه از کاهش طول عمر لمینت دندان جلوگیری کنید.

غذا خوردن با روکش دندان: فهرست کاملی از آنچه باید و نباید بخورید!

روش غذا خوردن با لمینت دندان

ممکن است از خود بپرسید، “پس چگونه محافظت از روکش های دائمی دندان بر رژیم غذایی من تأثیر می گذارد؟” ”

اولین چیزی که باید بدانید این است که لمینت های دائمی دوام بیشتری نسبت به موقت دارند، بنابراین به محدودیت های کمتری در رژیم غذایی شما نیاز دارند. با این حال، اینها نیز پروتزهای دائمی هستند که نیاز به مراقبت دارند. به عنوان مثال، تلاش برای باز کردن یک بسته با استفاده از دندان های رول شده به آنها آسیب می رساند. خوردن برخی غذاها نیز می تواند به  شما آسیب برساند. به طور کلی توصیه می شود با احتیاط غذا بخورید.

از خوردن چه غذاها و نوشیدنی هایی بعد لمینیت باید اجتناب کنیم؟

بیایید نگاهی به بایدها و نبایدهای تغذیه ای روکش دندان بیندازیم

مواد غذایی بسیار کمی وجود دارد که برای محافظت از مینای دندان از آنها اجتناب کنید. بیشتر غذاهایی که همه ما روزانه می خوریم برای مینای دندان شما بی خطر هستند. همانطور که قبلاً گفتیم، این لمینت ها کاملاً محکم و بادوام هستند. البته لازم به ذکر است که برخی از این غذاها اگرچه به طور مستقیم به مینای دندان آسیب نمی رسانند، اما طول عمر آن ها را کاهش می دهند. برخی از این غذاها عبارتند از:

  • غذاها و نوشیدنی های اسیدی
  • غذاهای بسیار سفت
  • الکل
  • غذای سفت و ترد
  • چیزهای چسبنده
  • مایعات تیره
بیشتر بخوانید
عکس قبل و بعد لمینت

بیایید آنها را با جزئیات کشف کنیم!

غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی:

غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی اسید هستند مانند لیمو، گوجه فرنگی و نوشیدنی های گازدار می توانند عامل پیوند بین سطح دندان را از بین ببرند. این فرآیند فرسایش زمان می برد.

غذاهای بسیار سفت:

لمینت های دائمی در مقایسه با طرح های دیگر کاملا بادوام هستند. با این حال، سختی برخی مواد غذایی می تواند آسیب برساند. به عنوان مثال یخ ماده بسیار سختی است و حتی اگر لمینت ندارید باید از گاز گرفتن یخ خودداری کنید. برخی از آب نبات ها نیز می توانند بسیار سفت باشند. بنابراین بهتر است سعی نکنید آنها را بشکنید یا با دندان بجوید. همچنین بهتر است میوه ها و سبزیجات سفت مانند هویج را قطع کنید و سپس مصرف کنید. هنگام خوردن گوشت، باید از احتمال وجود استخوان در آن آگاه باشید. تلاش برای جویدن گوشت سفت با دندان های جلویی نیز می تواند مضر باشد.

الکل:

مصرف بیش از حد الکل می تواند مواد پیوند دهنده را فرسایش دهد. این شامل استفاده از دهان شویه هایی با درصد بالایی از الکل و نوشیدنی های الکلی است.

غذاهای سفت و ترد:

غذاهای ترد مانند نان تست یا نان تست می توانند به دندان شما آسیب برسانند. به همین دلیل به طور کلی استفاده از نان نرم توصیه می شود.

چیزهای چسبنده:

آب نبات های چسبنده، تافی ها، تافی ها و محصولات مشابه می توانند در مینای دندان شما گیر کرده و به آن آسیب برسانند.

مایعات تیره و لکه دار:

بیشتر بخوانید
تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان

لمینت های دائمی معمولاً در برابر لکه مقاوم هستند. اما مصرف چنین چیزهایی می تواند باعث تغییر رنگ عامل باندینگ و سایر بافت ها شود و زیبایی لبخند شما را از بین ببرد. بنابراین بهتر است بعد از مصرف آنها دهان خود را بشویید. برخی از آنها عبارتند از: شراب قرمز، قهوه و چای.

خوردن غذاهای سفت بعد لمینت دندان

تا زمانی که مراقب باشید، بله! سختی استاندارد تهدیدی برای لمینت های دائمی شما نخواهد بود. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از غذاها می توانند بسیار خشن باشند. احتیاط هنگام خوردن چنین غذاهایی مفید است. به عنوان مثال، به جای جویدن و له کردن غذاهای بسیار سفت با دندان های جلویی، می توانید آنها را قبل از خوردن به قطعات کوچک برش دهید. این ممکن است یک راه حل بسیار ساده به نظر برسد. با این حال، با چنین راهکارهای ساده ای می توانید عمر لمینت های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.