افرادی که از درمان های لمینت استفاده می کنند ممکن است تعجب کنند که آیا لمینت محو می شود یا خیر. آیا لمینت زرد شده را می توان دوباره سفید کرد؟ تغییر رنگ لمینت دندان به چه علت است؟

آیا لمینت زرد شده را می‌توان دوباره سفید کرد؟

اگر لمینتی که برای دندان های خود استفاده کرده اید تغییر رنگ داده باشد، بسته به شرایط تغییر رنگ قابل ترمیم است. لطفا توجه داشته باشید که این تغییر رنگ همیشه قابل برگشت نیست! زمانی که تغییر رنگ بسیار کم باشد، معمولاً برگشت پذیر است. در این صورت می توانید با مراجعه به دندانپزشک خود و استفاده از روش هایی مانند پولیش و تمیز کردن لمینت، این تغییر رنگ جزئی را برطرف کنید

علاوه بر این، بسته به وضعیت لمینت ها، دندانپزشک ممکن است با تمیز کردن و از بین بردن لکه های سطح، ترمیم ها را سفیدتر کند. علاوه بر سفید شدن لمینت به براق شدن آن نیز کمک می کند

تغییر رنگ لمینت دندان به زردی

گاهی اوقات لکه های رنگی ایجاد شده روی لمینت ها آنقدر شدید است که اصلاح این تغییر رنگ غیرممکن است. متاسفانه در کلینیک های دندانپزشکی در حال حاضر راهی برای سفید کردن لمینت هایی که چنین تغییر رنگی دارند وجود ندارد. معمولاً اگر دندانپزشک با چنین بیمارانی ملاقات کند، پیشنهاد می کند که لمینت ها را با لمینت های جدید جایگزین کنند.

چه عواملی باعث تغییر رنگ لمینت می‌شوند؟

هر یک از دلایل زیر ممکن است رنگ لمینت دندان را تغییر دهد

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
بیشتر بخوانید
هزینه ایمپلنت دندان در زعفرانیه 1403

مراقب باشید، لمینت ها مانند خود دندان ها نیاز به بهداشت دارند. اگر بعد از این درمان بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنید، مطمئناً شاهد تغییر رنگ لمینت دندان خواهید بود. این تغییر رنگ در اثر جذب رنگدانه های رنگ خوراکی ایجاد می شود. علاوه بر این، ممکن است به دلیل تجمع جرم و پلاک باشد.

  • استعمال دخانیات

سیگار کشیدن نه تنها قبل از استفاده از لمینت، بلکه پس از آن نیز می تواند مشکلاتی مانند تغییر رنگ ایجاد کند. گاهی اوقات این کار باعث ایجاد لکه های رنگی روی این ترمیم ها می شود و باعث تغییر رنگ لمینت ها می شود..

 

 

استعمال دخانیات و تغییر رنگ لمینت

  • مصرف بعضی داروها

برخی از داروها مانند تتراسایکلین می توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند. این تغییر رنگ گاهی اوقات می تواند به صورت لکه های بسیار رنگارنگ ظاهر شود. با توجه به اینکه لمینت ها به گونه ای طراحی شده اند که ضخامت چندانی ندارند، این تغییر رنگ دندان را می توان در زیر خود لمینت مشاهده کرد. اگر او دیده نشود، می تواند او را بد جلوه دهد.

  • استفاده بیش از اندازه از مواد غذایی رنگی

از آنجایی که برخی از مواد مانند چای و قهوه حاوی مواد رنگی هستند، می توانند رنگ لمینت دندان را تغییر دهند. البته به این نکته توجه کنید که استفاده از این مواد یک یا دو بار باعث تغییر رنگ لمینت نمی شود. برعکس استفاده طولانی مدت آنها باعث این مشکل می شود.

  • دهان‌شویه‌های دارای هگزیدین

برخی از دهانشویه ها مانند کلرهگزیدین در صورت استفاده طولانی مدت و بیش از حد می توانند رنگ لمینت دندان را به عنوان یکی از عوارض جانبی تغییر دهند. به همین دلیل باید طبق توصیه دندانپزشک از آنها استفاده کنید..

  • استفاده بیش از اندازه از فلوراید
بیشتر بخوانید
معایب ایمپلنت دندان: حقایقی که باید بدانید

استفاده زیاد از فلوراید روی رنگ خود لمینت تاثیری ندارد. بیشتر اثرات غیر مستقیم آن این است که باعث تغییر رنگ لمینت دندان می شود. به طوری که استفاده طولانی مدت و غلظت زیاد فلوراید ممکن است رنگ دندان را تیره تر از حد معمول کند. هنگامی که دندان تیره تر می شود، رنگ آن می تواند بر روی لمینت نصب شده روی دندان تأثیر بگذارد.

  • اتمام زمان استفاده از لمینت

    برخلاف تصور بسیاری از افراد، لمینت ها به طور دائم روی دندان ها قرار نمی گیرند. معمولاً بعد از حدود 10-15 سال باید آنها را تعویض کنید. در پایان این دوره، اکثر این ترمیم ها رنگ اولیه خود را از دست می دهند و تغییر رنگ می دهند.

  • مسواک نامناسب

    استفاده از مسواک یا روش اشتباه مسواک زدن می تواند به مرور زمان به این ترمیم ها آسیب برساند. به طوری که با ایجاد خراش روی آنها امکان نفوذ رنگدانه ها و پلاک ها را فراهم می کند. با نفوذ رنگدانه به لایه های عمیق تر لمینت، شاهد تغییر رنگ آن خواهید بود.

 

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.