ایمپلنت و عمل بینی

ایمپلنت و عمل بینی

آیا ابتدا باید جراحی بینی انجام دهیم یا دندان ها را ترمیم کنیم؟ سوالی که ممکن است در ذهن بیماران متقاضی ایمپلنت و جراحی بینی ایجاد شود. برای درمان دندان های خود باید از روش های درمانی استفاده کنیم که سریعتر به نتیجه برسیم و در انتخاب و اجرای آن ها بیشترین دقت را داشته باشیم.

انجام همزمان ایمپلنت و عمل بینی مناسب است ؟

امروزه ایمپلنت دندان یکی از مناسب ترین و رایج ترین روش ها برای درمان دندان های از دست رفته است. اگر به دنبال جراحی بینی هستید، توجه داشته باشید که بین انجام این دو عمل باید فاصله زمانی مشخصی وجود داشته باشد تا فرد آسیب جدی نبیند و بدن زمان لازم برای بهبودی داشته باشد.

در این شرایط بهترین کار برای شما این است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید که تشخیص دهد بهتر است ابتدا ایمپلنت دندان قرار دهید یا بهتر است ابتدا جراحی بینی انجام شود.

زمانی که فردی یک یا چند دندان را از دست می دهد، برای درمان فضای خالی دندان خود اقدام می کند و ایمپلنت یکی از بهترین روش های درمانی است که فرد مورد نظر می تواند در گزینه های درمانی خود جایگزین کند

اول ایمپلنت یا عمل بینی!؟

قبل از گذاشتن ایمپلنت باید توجه داشت که تا 6 ماه پس از کاشت اجازه انجام جراحی بینی را نخواهید داشت. از آنجایی که پزشک هنگام قرار دادن ایمپلنت به بینی و لثه‌های شما فشار وارد می‌کند، بینی شما که به تازگی عمل کرده‌اید ممکن است آسیب ببیند. به همین دلیل ترجیحاً فاصله زمانی بین قرار دادن بینی و کاشت ایمپلنت رعایت شود.

رینوپلاستی یکی از رایج ترین و محبوب ترین عمل های زیبایی است که با هدف رفع مشکلات ظاهری و حتی عملکردی انجام می شود. جراحی ایمپلنت دندان نیز یک راه حل عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته در نظر گرفته می شود. به افرادی که به این دو روش نیاز دارند توصیه می شود که فاصله زمانی مشخصی را رعایت کنند. معمولاً اکثر پزشکان 6 ماه قبل از عمل بینی، کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهند تا به بینی بیمار آسیبی وارد نشود.

چه مدت بعد از ایمپلنت، عمل بینی را انجام دهیم ؟

افرادی که می خواهند قبل یا بعد از کاشت ایمپلنت دندان جراحی بینی انجام دهند، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. اما به طور کلی کاندیدایی که از روش درمان ایمپلنت برای درمان دندان های خود استفاده می کنند، پس از آن باید 3 تا 6 ماه استراحت کنند و این نکته بسیار مهم است. به همین دلیل امکان انجام فوری جراحی بینی پس از کاشت ایمپلنت دندان وجود ندارد، البته در ادامه مقاله بیشتر به این موضوع باز خواهیم گشت.

با توجه به شرایط خاص ایجاد شده، فردی که ایمپلنت دندان انجام می دهد باید به مدت 6 ماه مراقبت و استراحت کند. البته گاهی اوقات شرایط اورژانسی برای بیمار پیش می آید که در آن دندانپزشک و جراح زیبایی برای رسیدن به نتیجه مناسب با یکدیگر مشورت می کنند. طبیعی است که هر چه فاصله زمانی بین این دو عمل بیشتر باشد، برای بیمار و نتیجه کار بهتر خواهد بود، زیرا هر کدام دوره نقاهت خاص خود را دارند

چه مدت بعد از عمل بینی، ایمپلنت انجام دهم ؟

فردی که به تازگی جراحی بینی انجام داده است باید بسیار مراقب باشد زیرا بافت های بینی در دوران نقاهت بسیار ضعیف هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند. پس از جراحی بینی باید برنامه ریزی دقیقی برای ایمپلنت انجام شود زیرا ممکن است در هنگام کاشت ایمپلنت فشار زیادی به بینی وارد شود. اگر در چند ماه گذشته جراحی زیبایی بینی انجام داده اید و به فکر کاشت ایمپلنت هستید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید تا اقدامات لازم برای اتخاذ بهترین تصمیم انجام شود.

آیا عمل بینی با کاشت ایمپلنت دندان تداخلی دارد؟

به گفته بهترین جراحان فک و صورت در تهران، دلایل زیادی برای عدم انجام همزمان جراحی بینی و کاشت وجود دارد. با توجه به خطرات موجود، بهترین کار ممکن و بهترین پیشنهاد ایجاد فاصله زمانی حداقل 6 ماهه بین جراحی بینی و کاشت ایمپلنت دندان است. از آنجایی که ایمپلنت دندان یک روش تهاجمی است، خطر خونریزی در ناحیه ایمپلنت یا گاهی آسیب به سینوس ها وجود دارد.

رینوپلاستی نیز یک روش تهاجمی است و انجام هر دو روش به طور همزمان فشار زیادی را به بدن وارد می کند. در نهایت، این روند درمان را طولانی تر و دشوارتر می کند. بنابراین بهتر است تا پایان دوره بهبودی کامل از یکی از روش های جراحی صبر کنید تا بتوانید با خیال راحت به درمان بعدی بروید.

یکی دیگر از خطرات انجام همزمان جراحی بینی و دندان، احتمال عفونت است. هنگامی که دهان و دندان در مدت کوتاهی درگیر این دو عمل جراحی می شوند، احتمال عفونت نیز افزایش می یابد. خطر بعدی که ممکن است ایجاد شود ایجاد حفره بین دهان و سینوس ها است که مشکلات زیادی را به دنبال دارد. همه این موارد نشان می دهد که این دو عمل باید در یک فاصله زمانی از یکدیگر انجام شوند تا خطرات ناشی از انجام همزمان این اعمال جان و سلامت فرد را به خطر نیندازد. همچنین توجه به این نکته ضروری است که بهترین جراحان دندان و فک تاکید دارند که این 2 عمل باید در فاصله زمانی طولانی انجام شود

رزرو نوبت آنلاین

YYYY slash MM slash DD

اطلاعات نویسنده