بهترین ارتودنسی نامرئی | 3 روش در ارتودنسی نامرئی

اگر شما هم به دنبال بهترین ارتودنسی نامرئی هستید در این مقاله با ما همراه باشید. یکی از محبوب ترین و محبوب ترین درمان های دندانپزشکی برای صاف کردن دندان ها، درمان ارتودنسی است. درمان ارتودنسی اساسی ترین روش درمانی است که از طریق آن علاوه بر صاف کردن دندان ها، می توان انواع ناهنجاری های فک مانند فک جلو، فک عقب و یا انحراف فک را اصلاح کرد. در این میان یکی از عواملی که می تواند افراد خاص یا بزرگسالان را به امتناع از ارتودنسی سوق دهد

 

ظاهر براکت های فلزی با سیم هنگام لبخند زدن یا صحبت کردن. باید بدانید که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تجهیزات و شاخه های درمان ارتودنسی و دندانپزشکی، ارتودنسی نامرئی یکی دیگر از انواع ارتودنسی در دسته و مجموعه درمان های تخصصی ارتودنسی است. در ارتودنسی نامرئی دیگر براکت فلزی روی دندان وجود ندارد. به همین دلیل است که درمان ارتودنسی نامرئی طرفداران خاص خود را دارد. با ما همراه باشید تا در مورد ارتودنسی نامرئی بیشتر صحبت کنیم 

 ارتودنسی نامرئی چیست؟

همانطور که از نام این درمان پیداست، ارتودنسی نامرئی به درمان ارتودنسی با تجهیزاتی اطلاق می شود که نامرئی یا به سختی دیده می شوند. همراستایی دندان ها با ارتودنسی نامرئی کاندیداهای زیادی در بین بزرگسالان دارد. زیرا مردم می خواهند در اجتماع حضور داشته باشند و نمی خواهند براکت های فلزی روی دندان هایشان نمایان شود. ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد که ما به بهترین ارتودنسی نامرئی نیز اشاره می کنیم.

انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یک روش درمانی رایج است و دارای انواع زیر است:

 

ارتودنسی با صفحات شفاف یا الاینرها به نام اینویزیلاین.

ارتودنسی لینگوال با براکت های دندانی

ارتودنسی با براکت های سرامیکی

روش های استفاده از این سه نوع ارتودنسی نامرئی متفاوت است: ارتودنسی صفحه شفاف را می توان در هر نقطه از دهان حرکت داد. یعنی می توان آن را در دسته ارتودنسی متحرک قرار داد اما دو نوع دیگر در دهان فیکس شده و در رده ارتودنسی ثابت نیز قرار می

معرفی بهترین ارتودنسی‌ نامرئی

ارتودنسی با الاینرهای شفاف یا پلاک های شفاف به نام اینویزیلاین به شکل قالب های شفافی است که با توجه به شکل دندان های شما روی دندان ها ساخته می شود. این صفحات شفاف از دور دیده نمی شوند و به مرور زمان و با استفاده منظم دندان ها را ثابت می کنند. به این نوع روش پلاک متحرک یا ارتودنسی متحرک نیز می گویند.

مزایای ارتودنسی نامرئی با استفاده از پلاک های شفاف یا الاینرهای شفاف 

 

سهولت استفاده از پلاک ارتودنسی نامرئی بودن هیچ محدودیت غذایی وجود ندارد. آنها را می توان در هر جایی از دهان قرار داد و هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن از دهان خارج کرد. بر خلاف ارتودنسی با براکت های فلزی، دندان ها و پلاک ها را می توان به راحتی با این روش تمیز کرد. در مقایسه با روش استفاده و مزایای آن، هزینه آن معقول است. مدت و مدت درمان با ارتودنسی نامرئی نسبتا کوتاه است 

معایب ارتودنسی نامرئی با استفاده از پلاک های شفاف یا الاینرهای  شفاف

ارتودنسی با پلاک‌های شفاف هیچ عارضه‌ای ندارد، اما مهم‌ترین عیب این روش این است که برای اختلالات جدی دندانی مناسب نیست و تنها می‌تواند اختلالات خفیف دندانی را اصلاح کند. یکی دیگر از معایب این روش این است که به دلیل تحرک، گاهی اوقات افراد فراموش می کنند که پلاک را در دهان بگذارند، بنابراین عدم استفاده منظم از صفحه نتیجه موثری نخواهد داشت.

ارتودنسی با براکت های سرامیکی

 

این روش دقیقا مشابه ارتودنسی ثابت است که تنها تفاوت آن استفاده از براکت های سرامیکی است که به آن ارتودنسی نامرئی می گویند. براکت ها در این روش ارتودنسی نامرئی از سرامیک ساخته شده اند، اما به اندازه الاینرها یا صفحات شفاف نامرئی نیستند و به راحتی از نزدیک قابل مشاهده هستند.

مزایای ارتودنسی نامرئی با استفاده از براکت های سرامیکی

براکت های سرامیکی یکی دیگر از روش های بهترین ارتودنسی نامرئی است که براکت های آن شفاف بوده و مانند ارتودنسی ثابت فلزی نیست.

معایب ارتودنسی نامرئی با استفاده از براکت های سرامیکی

اگر ساپورت ها حفظ نشوند، می توانند به سرعت تغییر رنگ دهند.

احتمال شکستن براکت های سرامیکی بسیار بیشتر از براکت های فلزی است 

ارتودنسی لینگوال با براکت های پشت دندانی

این نوع درمان یکی از بهترین ارتودنسی های نامرئی است زیرا براکت ها و سیم ها در پشت دندان ها به هم متصل می شوند. دلیل نامگذاری ارتودنسی لینگوال این است که تمامی اجزای این نوع ارتودنسی به زبان لینگوال نزدیک هستند.

مزایای ارتودنسی نامرئی با استفاده از روش ارتودنسی لینگوال

یکی از بزرگترین مزایای ارتودنسی لینگوال عدم وجود براکت های قابل رویت روی دندان ها است که هنگام لبخند زدن یا صحبت کردن دیده نمی شوند. علاوه بر این، استحکام براکت ها هنگام اتصال پشت دندان ها نیز بسیار بالا است.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY slash MM slash DD

اطلاعات نویسنده