روکش کردن دندان های کوچک

کوچک بودن ارتفاع یا عرض دندان‌ها تأثیر مستقیمی بر لبخند، تعادل ساختار صورت و اعتماد به نفس شما دارد. یکی از رایج ترین و پرکاربردترین گزینه ها استفاده از روکش دندان بر روی دندان های کوچک است. به طور کلی روکش های دندانی به سطح جلویی دندان ها متصل می شوند و هرگونه نقص زیبایی را می پوشانند. در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد روکش دندان های کوچک ارائه خواهیم کرد.

آیا می توان با روکش اندازۀ دندان های کوچک را به سایز استاندارد رساند؟

در واقع روکش های دندان طیف وسیعی از مشکلات ناشی از کوچکی و بدشکل بودن دندان ها را حل می کنند. یکی از مزایای استفاده از روکش های دندانی این است که نه تنها به بزرگ شدن دندان های کوچک کمک می کند بلکه اندازه آنها را نیز افزایش می دهد. در واقع از طریق سفارشی سازی روکش های دندانی می توان ونیرها را بر اساس نیازهای زیبایی شناختی هر بیمار طراحی و ساخت. دندانپزشک زیبایی وضعیت دندانی هر بیمار را به طور کامل ارزیابی می کند و روکش ها را با توجه به نیاز او تهیه می کند.

 

بیش از آنچه فکر می کنید، دندان های کوچک بر ظاهر چهره بیمار تأثیر می گذارد. دندان ها علاوه بر اثرات زیبایی که دارند، نقش مهمی در تعیین موقعیت تکیه گاه فک و لب ها دارند 

نحوۀ انجام روکش دندان

در درمان زیبایی دندان سه مرحله اصلی وجود دارد:

مشاوره اولیه

آماده سازی

فرآیند ساخت

اول از همه باید دندانپزشکی را انتخاب کنید که در زمینه دندانپزشکی زیبایی تجربه کامل داشته باشد. علاوه بر این، دندانپزشک انتخاب شده باید در ارائه خدمات زیبایی دندان کاملاً قابل اعتماد باشد. در طول جلسه مشاوره، دندانپزشک دندان های شما را معاینه می کند، سپس بهترین نوع لمینت را بر اساس شرایط آنها انتخاب کرده و با شما به اشتراک می گذارد. در نهایت، اگر موافق باشید، به مرحله بعدی می‌رود. در مرحله آماده سازی، دندانپزشک یک لایه نازک از مینای دندان را می تراشد 

سپس برای تهیه روکش شخصی سازی شده، قالبی از دندان می گیرد. علاوه بر این، تا مراجعه بعدی به مطب، دندانپزشک از روکش های موقت دندان استفاده می کند. در جلسه بعدی دندانپزشک لمینت دندانی آماده شده را روی دندان های بیمار قرار می دهد. دندانپزشک این روکش ها را با استفاده از چسب های مخصوص به سطح دندان می چسباند و با تکنیک نورپردازی خاصی آن ها را تقویت می کند. پس از اتمام کار، دندان های کوچک را با روکش دندان می پوشانند.

برای بهبود زیبایی لبخند و هارمونی کلی صورت بیمار از روکش های دندانی برای پوشاندن دندان های کوچک استفاده می شود. این روکش های دندانی با توجه به رنگ دندان های بیمار طراحی شده اند تا کاملاً با دندان های اصلی آنها مطابقت داشته باشند و طبیعی به نظر برسند 

آیا ونیرهای روی دندان های کوچک دائمی هستند؟

پس از اتمام کار و دیدن لبخند با دندان در یک دست، این سوال برای بیماران پیش می آید که آیا روکش روی دندان های کوچک دائمی است؟

بله، این روکش های دندان دائمی هستند. این روکش‌ها که برای رفع مشکلات دندان‌های کوچک، تغییر شکل آن‌ها و هرگونه نقص زیبایی دیگر استفاده می‌شوند، دائمی هستند. از آنجایی که در این فرآیند، یک لایه نازک از سطح دندان بیمار تراشیده می شود. این دندان ها باید تا آخر عمر بیمار با روکش پوشانده شوند 

آیا می توانم فقط دو دندان کوچک را روکش کنم؟

صرف نظر از موقعیت دندان های کوچک در قوس دهانی، تعداد روکش های دندانی به تعداد دندان های کوچک بستگی دارد. برای حل مشکل نامتقارن بودن دندان ها می توانید از یک، دو یا چند روکش البته تا ده روکش استفاده کنید.

4 مزیت اصلی روکش های دندانی در دندان های کوچک

دندان ها نقش مهمی در ساختار صورت و استحکام استخوان های فک دارند. دندان های کوچک باعث ایجاد مشکلاتی در ظاهر فرد و عملکرد کلی دندان ها می شود. استفاده از روکش برای دندان های کوچک فواید زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

بهبود هارمونی در ظاهر صورت: روکش های دندانی می توانند با بهبود بی نظمی های دندان به بازیابی هارمونی صورت کمک کنند. این روکش ها از لب ها پشتیبانی می کنند که دندان های کوچک قادر به ایجاد چنین تکیه گاهی نیستند. علاوه بر این، آنها می توانند به ظاهر هماهنگ تر صورت منجر شوند.

ایجاد یک لبخند متقارن: اهمیت لبخند زیبا را نمی توان در ظاهر و اعتماد به نفس فرد نادیده گرفت. روکش های دائمی با حل مشکلات زیبایی ناشی از کوچکی دندان ها لبخندی کاملا متقارن به شما می بخشد. روکش ها ارتفاع ناهموار دندان های کوچک را اصلاح می کنند. از طرفی ظاهری طبیعی دارند که با رنگ طبیعی دندان ها همخوانی دارد.

استخوان فک قوی تر: استحکام استخوان های فک به نحوه برخورد دندان ها در دو قوس دندانی بستگی دارد. دندان های ناهموار تأثیر چشمگیری بر موقعیت فک و حمایت آن از ساختارهای حفره دهان دارند. یکی از مهمترین فواید روکش دندان تقویت استخوان های فک است.

ترمیم شکاف: یکی از مشکلات دندانی ناشی از کوچکی دندان ها ایجاد فاصله بین دندان ها است. این نه تنها ظاهری ناخوشایند می دهد، بلکه بر توزیع نیروی گاز گرفتن نیز تأثیر می گذارد. روکش های دندانی یک گزینه درمانی مفید با روند کوتاه تری نسبت به روش های سنتی مانند ارتودنسی هستند 

رزرو نوبت آنلاین

YYYY slash MM slash DD

اطلاعات نویسنده