فلیپر دندان چیست؟

باله دندان که به عنوان باله دندان نیز شناخته می شود، یک پروتز نیمه متحرک است که معمولاً به عنوان جایگزینی موقت برای دندان استفاده می شود. اگر دندانی را از دست داده اید و نیاز به جایگزینی موقت دارید تا زمانی که بتوانید یک روش دائمی مانند ایمپلنت انجام دهید، ممکن است بخواهید یک باله دندانی را در نظر بگیرید. فلیپر یک نوع جایگزین دندان با حداقل تهاجم است که از پلاک رنگی لثه و دندان جایگزین تشکیل شده است. این ابزارها قابل جابجایی هستند و بیشتر به عنوان یک راه حل موقت استفاده می شوند. در ادامه ما در مورد دستگاه پین ​​بال دندانپزشکی بیشتر به شما خواهیم گفت تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا دستگاه پین ​​بال دندان برای شما مناسب است یا خیر. در این مطالب به موارد زیر می پردازیم: کف دست دندان چیست؟ چه کسانی می توانند از بریس استفاده کنند؟

مزایا و معایب آن چیست؟

باله دندان چیست؟

از نظر فنی، باله دندان یک پروتز جزئی متحرک است. بسیاری از دندانپزشکان از این پروتز برای جایگزینی موقت دندان از دست رفته در زمان انتظار برای ترمیم دائمی استفاده می کنند. بسته به تعداد دقیق دندان هایی که از دست داده اید، یک باله دندانی می تواند شبیه نگهدارنده ای باشد که به نگه داشتن دندان های موجود در جای خود کمک می کند. در واقع این بریس دندان یک راه حل موقت برای دندان های شکسته یا از دست رفته است. جایگزینی دندان های از دست رفته به دلیل بیماری، پوسیدگی یا آسیب اغلب یک فرآیند طولانی است. هنگامی که دندان کشیده می شود، لثه ها و استخوان زیرین حساس می شوند و حداقل به شش هفته تا بیش از شش ماه زمان نیاز دارند تا به طور کامل بهبود یابند تا جایگزینی دائمی به دست آید. جدای از این، از دست دادن دندان های طبیعی می تواند شکل ساختار استخوان فک و همچنین بافت زیرین لثه را تغییر دهد.

این تغییرات می تواند بر تناسب ایمپلنت های دائمی دندان یا پروتزهای طراحی شده برای استفاده طولانی مدت تأثیر منفی بگذارد. در چنین شرایطی است که قبل از دریافت محلول دائمی از باله های دندانی استفاده می شود.

فلیپر دندان از چه چیزی ساخته شده است؟

 

بریس ها معمولاً از اکریلیک صورتی ساخته می شوند که دقیقاً با رنگ لثه شما مطابقت دارد. این ساختار اکریلیک در دو طرف فضای خالی باقیمانده دندان از دست رفته به دندان های طبیعی شما متصل می شود. به همین دلیل برای شما بسیار آسان خواهد بود که آن را از دهان خود خارج کنید و هر زمان که بخواهید آن را در آنجا قرار دهید.

 

بنابراین، اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید و به دنبال گزینه‌های جایگزین موقت دندان هستید، دندانپزشک شما ممکن است روکش‌های دندانی را پیشنهاد دهد. سپس اجازه دهید به مزایا و معایب این دندان مصنوعی نگاهی بیندازیم تا به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند.

مزایای استفاده از فلیپر دندان

– ظاهر بهتر

باله های دندانی شکاف های ناشی از از دست دادن دندان را پر می کنند تا بتوانید لبخند زیبای خود را به دست آورید.

– آماده سازی اولیه آسان

اگر به دلایلی دندانپزشکتان کشیدن یکی از دندان هایتان را به دلیل بیماری یا جراحت توصیه کرد، می توانید بریس ها را تهیه کرده و در اسرع وقت قبل از کشیدن آن ها قرار دهید.

– بازیابی عملکرد

با فلیپر دندان، جویدن یا صحبت کردن برای شما آسان تر خواهد بود.

– ثبات بیشتر

استفاده از روکش های دندانی به عنوان پروتز جزئی برای دندان های جلویی می تواند دندان های اطراف را در جای خود نگه دارد. در واقع از حرکت دندان های اطراف جلوگیری می کند.

– استفاده راحت

استفاده از باله های دندانی بسیار آسان است و می توان آنها را برای تمیز کردن جدا کرد.

– مقرون به صرفه بودن

معمولاً پروتزها نسبت به سایر جایگزین‌های دندانی ارزان‌تر هستند.

– آماده سازی آسان

باله های دندان به سرعت ساخته می شوند و معمولاً به طور متوسط ​​یک تا دو روز طول می کشد. اگر منتظر ایمپلنت هستید، باله می تواند جایگزین مناسبی باشد.

معایب فلیپر دندان

– دوام کمتر

بیشتر پروتزهای مصنوعی از مواد ارزان‌تر و با دوام کمتر نسبت به سایر پروتزها ساخته می‌شوند. این بدان معناست که احتمال ترک خوردن و شکستن آنها بیشتر است.

 ناراحتی اولیه

ممکن است در ابتدا با این دستگاه احساس خوبی نداشته باشید. همچنین می تواند فعالیت هایی مانند خوردن و صحبت کردن را کمی غیر طبیعی کند.

آلرژی

برخی افراد نسبت به مواد مورد استفاده در ساخت باله های دندانی واکنش آلرژیک دارند.

 نگهداری

نخ دندان کشیدن می تواند برای سلامت دندان های شما مضر باشد زیرا خطر پوسیدگی دندان و التهاب لثه را افزایش می دهد، به خصوص اگر آنها را به درستی تمیز نکنید.

خطر تحلیل لثه

باله دندانی به طور کامل لثه های شما را می پوشاند و از جریان بزاق به آن ناحیه خاص جلوگیری می کند. از آنجایی که بزاق به تمیز نگه داشتن لثه ها و جلوگیری از عقب نشینی آنها کمک می کند، نخ دندان کشیدن در واقع می تواند این خطر را افزایش دهد.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY slash MM slash DD

اطلاعات نویسنده