لمینت سرامیکی بهتر است یا ایمپلنت دندان

لمینت سرامیکی بهتر است یا ایمپلنت دندان؟

لمینت سرامیکی بهتر است یا ایمپلنت دندان؟ بسیاری از افراد به دنبال مقایسه دو روش درمانی لمینت دندان و ایمپلنت هستند. اما آیا می توانید لمینت دندان و ایمپلنت را با هم مقایسه کنید؟ چه زمانی ایمپلنت دندان را انتخاب کنیم؟

اگر مشکل شما از فضاهای بین دندانی است، کدام یک از این دو روش لمینت و ایمپلنت دندان را انتخاب کنید؟ آیا می توان دندان های مجاور ایمپلنت را لمینت کرد یا برعکس؟

ما اینجا هستیم تا با توجه به تجربه و تخصص خود شما را در انتخاب بهترین روش ممکن راهنمایی کنیم. در ادامه مقاله به بسیاری از سوالات شما و سایر کاربران پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید

ایمپلنت بهتر است یا لمینت؟

لمینت و ایمپلنت دندان دو روش درمانی کاملا مجزا هستند. به گونه ای که تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای هر یک از آنها کاملاً متفاوت است. به همین دلیل، اگر بخواهیم این دو روش را با هم مقایسه کنیم، باید آنها را در رفع یک مشکل رایج با هم مقایسه کنیم. اما واقعیت این است که این دو روش با هم استفاده نمی شوند و به همین دلیل اصل مقایسه لمینت دندان و ایمپلنت کاملا اشتباه است

تفاوت لمینت و ایمپلنت

هر دو روش لمینت دندان و ایمپلنت برای درمان مشکلات مختلف بر اساس تفاوت آنها استفاده می شود. تفاوت های زیر را می توان برای آنها در نظر گرفت

تفاوت کاربرد لمینت دندان و ایمپلنت

لطفا توجه داشته باشید که هدف و کاربرد این دو روش بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، فردی برای درمان مشکل بی دندانی خود تحت درمان ایمپلنت قرار می گیرد. اما اگر مشکل او زیبایی باشد از لمینت دندان استفاده می کند. به این معنی که هدف از کاشت درمان است، اما لمینت برای اهداف زیبایی استفاده می شود.

تفاوت در مدت زمان درمان

معمولاً درمان های زیبایی با لمینت به حدود چند هفته یا چندین جلسه نیاز دارد. طول مدت این درمان بیش از یک ماه نیست. اما ایمپلنت دندان حدود 3-4 ماه زمان نیاز دارد. زیرا فرآیند آنها نیاز به زمان دارد تا ابزار آن را در داخل استخوان فک قرار دهد.

اختلاف هزینه لمینت دندان و ایمپلنت

لمینت ها و ایمپلنت های دندانی هزینه های متفاوتی دارند. بنابراین باید هزینه بیشتری برای درمان ایمپلنت بپردازید. البته فراموش نکنید که هر دو روش از آن دسته درمان هایی هستند که هزینه نسبتا بالایی دارند.

ماندگاری و دوام لمینت دندان در مقابل ایمپلنت

ایمپلنت مانند برخی از روش های درمانی مانند ارتودنسی یک روش درمانی دائمی محسوب می شود. این بدان معناست که می توانید تا پایان عمر از آن استفاده کنید. اما لمینت های دندان معمولا بیش از 20 سال دوام نمی آورند. علاوه بر این، طول عمر آنها می تواند تحت عوامل بسیاری کاهش یابد.

در چه صورت ایمپلنت دندان یا لمینت را انتخاب کنم؟

معمولا زمانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، ایمپلنت دندان را انتخاب می کنید. البته جایگزینی تعداد زیادی از دندان های از دست رفته با ایمپلنت هزینه گزافی برای شما خواهد داشت. اگر دندان شما آنقدر پوسیده است که نمی توانید با استفاده از روش های درمانی مانند درمان ریشه و ترمیم آن را نجات دهید، می توانید آن را کشیده و سپس به سراغ ایمپلنت بروید.

لمینت یکی از درمان هایی است که فقط عیوب ظاهری هر دندان را اصلاح می کند. اگر نقص دندانی شما فقط به ظاهر آن مربوط می شود، می توانید چنین درمانی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر دندان شما تغییر شکل داده است، می توانید از لمینت استفاده کنید تا ظاهری طبیعی به آن ببخشید

برای اینکه بتوانید در انتخاب بین لمینت و ایمپلنت دندان تصمیم بهتری بگیرید، بهتر است مزایا و معایب هر یک از این دو روش را بدانید

برای بستن فاصله بین دندان‌ها لمینت بهتر است یا ایمپلنت؟

فاصله بین دندان های شما چقدر است، در انتخاب بین لمینت دندان و ایمپلنت تاثیر می گذارد. اگر این فاصله آنقدر زیاد نباشد که در جویدن بیمار مشکلات زیادی ایجاد کند، می توان از لمینت های دندان و یا حتی ارتودنسی برای رفع این شکاف استفاده کرد. اما اگر این شکاف ناشی از از دست دادن یک یا چند دندان باشد، باید روش های دیگری مانند ایمپلنت یا حتی ارتودنسی را انتخاب کنید.

آیا می‌توان دندان‌های مجاور ایمپلنت را لمینت کرد یا برعکس؟

امکان استفاده از لمینت برای دندان های مجاور ایمپلنت وجود دارد. در واقع یک لمینت ترمیمی است که می توانید برای هر دندان طبیعی از آن استفاده کنید. اما باید مراقب باشید که پوشش ایمپلنت ممکن است رنگ دیگری داشته باشد. به این معنی که اگر از لمینت های سرامیکی برای دندان های مجاور استفاده کنید و ظاهر آنها را بهبود بخشید، ممکن است بین رنگ لمینت و پوشش ایمپلنت تداخل ایجاد شود. به طوری که دندان های شما به صورت دو رنگ در دهان دیده می شوند. به همین دلیل در انتخاب رنگ لمینت باید به این موضوع توجه کنید.

چطور بفهمم لمینت برایم بهتر است یا ایمپلنت؟

مشاوره با دندانپزشک بهترین راه برای تشخیص و انتخاب بهترین روش درمانی است. گاهی اوقات بیمار فکر می کند که دندانپزشک به دلیل دستمزد بیشتر برای یک عمل می خواهد نظر خود را به بیمار تحمیل کند و به همین دلیل روش پیشنهادی دندانپزشک را نمی پذیرد. اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است مزایا و معایب آن را ندانید و درمان شما با شکست مواجه شود. به دندانپزشک خود اعتماد کنید و اجازه دهید با معاینه دندان های شما و تشخیص علت واقعی مشکل دندانی شما بهترین روش را از بین این دو گزینه انتخاب کند.

 

رزرو نوبت آنلاین

YYYY slash MM slash DD

اطلاعات نویسنده