رژیم غذایی اسیدی بر موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد

عوامل موثر در موفقیت ایمپلنت دندان با درصد بالا

ایمپلنت های دندانی امن ترین و موفق آمیزترین انتخاب برای جایگزینی دندان دهای از دست رفته است. آنها مانند دندان طبیعی عمل می کنند و به شما کمک می کنند یک بار دیگر به راحتی بجوید، صحبت کنید و لبخند بزنید. نرخ موفقیت ایمپلنت دندانی عالی بوده است و حدود 95 تا 98 درصد میباشد. در این مقاله در رابطه با عوامل موثر در درصد موفقیت ایمپلنت دندان توضیح داده ایم.

 درصد موفقیت ایمپلنت دندان

به طور کلی، ایمپلنت های دندانی  میزان موفقیت بسیار بالایی را تا 98٪ ارائه می دهند. اگر بیمار از سلامت کامل برخوردار باشد و مراقبت های لازم را انجام دهد، خطرات بسیار کمی در این روش وجود دارد. ایمپلنت های دندانی دارای ضمانت مادام العمر هستند و در بیشتر موارد به ندرت نیاز به تعویض دارند.

مطالعات نشان داده‌اند که شرایط متعددی می‌توانند بر اثربخشی ایمپلنت‌های دندانی تأثیر بگذارند و درک آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد سلامت دهان خود انتخاب درستی داشته باشید.

عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت های دندانی

عوامل موثر در موفقیت ایمپلنت دندان

عواملی وجود دارند که ممکن است بر درصد موفقیت ایمپلنت دندان تأثیر بگذارند. اگر با دندانپزشک خود در مورد کاشت ایمپلنت دندان صحبت کرده اید یا در حال بررسی این روش هستید، باید از این عوامل آگاه باشید. دانستن اینکه چه چیزی زودتر از موعد می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را برای سلامت دهان خود بگیرید بسیار مهم است.

اگرچه میزان شکست ایمپلنت های دندانی پایین است، اما امکان شکست وجود دارد و اقدامات خاص می تواند به طول عمر ایمپلنت دندان کمک کند. رایج ترین عوامل میزان موفقیت  و ناموفق بودن ایمپلنت دندانی در زیر توضیح داده شده است:

سیگار کشیدن: سیگار عاملی است که به طور قابل توجهی روند بهبودی را کند می کند و احتمال موفقیت ایمپلنت را کاهش می دهد. اگر سیگار می‌کشید و به فکر کاشت ایمپلنت‌های دندانی برای دندان‌های جایگزین هستید، بهتر است شش ماه قبل از عمل آن را ترک کنید تا احتمال نتیجه ماندگاری بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید
تاثیر استرس بر زبان و دهان

تراکم استخوان: معمولاً برای انجام جراحی ایمپلنت دندان به استخوان های قوی نیاز است. اگر مشخص شد که استخوان‌ها قادر به قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی نیستند، برخی از روش‌های پیوند استخوان برای حجیم کردن استخوان وجود دارد تا شما را قادر به دریافت ایمپلنت کند.

جراحی ایمپلنت دندان در دو تا سه مرحله تکمیل می شود. اگر دندان یا ریشه از کار افتاده باشد، اولین مرحله برداشتن دندان و قرار دادن پیوند استخوان است. مرحله دوم قرار دادن ایمپلنت تیتانیوم و مرحله نهایی قرار دادن دندان سرامیکی (به نام تاج و اباتمنت) است.

مرحله بندی جراحی : برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مرحله‌بندی روش کاشت دندان در بیش از یک مرحله – کشیدن دندان و سپس انتظار برای بهبودی محل برای چندین ماه قبل از کاشت ایمپلنت – می‌تواند احتمال نتیجه موفقیت‌آمیز را افزایش دهد. با این حال، مواردی وجود دارد که مرحله بندی جراحی تنها در یک روش ممکن است کافی باشد. ارائه دهنده ایمپلنت شما آناتومی و سلامت کلی شما را ارزیابی می کند تا تعیین کند که چه نوع برنامه درمانی دندانی بهترین و ماندگارترین نتیجه را به شما می دهد.

همه افراد با انجام جراحی ایمپلنت دندان تنها در یک مرحله خطر شکست یکسانی ندارند. اگر نیازی به پیوند استخوان دارید، ممکن است دندانپزشک انجام آن را پیشنهاد دهد

این روش در یک روز تنها با یک قرار ملاقات بعدی انجام می شود. هنگامی که یک ارائه دهنده ایمپلنت را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که او آناتومی شما را ارزیابی می کند تا یک برنامه درمانی را تعیین کند که بهترین نتیجه ممکن و طولانی ترین نتیجه را به شما بدهد

زمان جراحی: یکی دیگر از ملاحظات مهم، زمان بندی جراحی است. بر اساس تحقیقات اخیر، مرحله بندی عمل در بیش از یک روش با برداشتن دندان، چندین ماه انتظار برای بهبود محل پس از کشیدن دندان و در نهایت کاشت، شانس نتیجه مطلوب را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید
کلینیک دندانپزشکی فرشته

هنگام انتخاب دندانپزشک برای کاشت ایمپلنت، مطمئن شوید که او آناتومی شما را بررسی می کند تا بهترین گزینه ممکن و ماندگار برای شما را انتخاب کند.

رعایت رژیم غذایی: رژیم غذایی که بعد از جراحی ایمپلنت مصرف می کنید، بر روی یکپارچگی ایمپلنت دندانی موفق تأثیر می گذارد. به مدت سه ماه پس از کاشت ایمپلنت یا طبق توصیه پزشک، بیماران می توانند از رژیم غذایی نرم پیروی کنند و جویدن را در ناحیه جراحی متوقف کنند. حفظ یک رژیم غذایی مغذی و متعادل اغلب برای سلامت جسمانی مفید است و می تواند به بهبودی کمک کند.

ایمپلنت های دندانی چگونه کار می کنند؟

رژیم غذایی اسیدی از عوامل موثر در موفقیت ایمپلنت دندان

همه ما می دانیم که غذایی که مصرف می کنیم بر سلامت کلی ما تأثیر می گذارد اما ممکن است متوجه نباشید که می تواند به میزان قابل توجهی بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان شما تأثیر بگذارد. نحوه غذا خوردن شما پس از جراحی ایمپلنت نیز در یکپارچگی ایمپلنت شما نقش دارد.

حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای سلامت کلی شما نیز مفید است و به روند بهبودی کمک می کند. پس از انجام عمل، تا حد امکان از خوردن غذاهای شیرین خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث مشکلات دندانی شود. برخی از غذاهای دیگر که باید از آنها دوری کنید عبارتند از:

  1. غذاهای ترد مانند ذرت بو داده
  2. غذاهای سفت مانند سبزیجات نپخته یا استیک های جویدنی
  3. غذاهای اسیدی مانند مرکبات
  4. غذاهای چسبنده مانند کارامل و آدامس

بلافاصله پس از هر مرحله از عمل، بیماران باید به غذاهای نرم که نیاز به حداقل جویدن دارند، استفاده کنند. اسموتی، سس سیب، پوره سیب زمینی و سوپ گزینه های عالی برای چند روز اول پس از عمل هستند. همچنین باید در چند هفته اول از جویدن در ناحیه ای که ایمپلنت در آن قرار داده شده است خودداری کنید. این امر به بهبود مناسب فک و لثه کمک می کند و خطر عفونت ناشی از گیر کردن ذرات غذا را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید
ایمپلنت دندان در بیماران دیابتی

بهداشت دهان و دندان: به عنوان بخشی از درمان پس از جراحی ایمپلنت، اطمینان از بهداشت دهان و دندان خوب و مراقبت صحیح از دندان بسیار مهم است. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشوی روزانه به حداقل رساندن احتمال عفونت لثه کمک می کند و موفقیت ایمپلنت را تضمین می کند.

هنگام تمیز کردن ناحیه اطراف ایمپلنت مستقیماً پس از جراحی باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید. مسواک زدن بیش از حد می تواند به لثه آسیب برساند، در حالی که مسواک نکردن به اندازه کافی می تواند ذرات غذا را پشت سر بگذارد و منجر به عفونت شود.

حتماً از دندانپزشک خود در مورد بهداشت دهان و دندان بعد از عمل خود راهنمایی بخواهید. دندانپزشک شما ممکن است برای به حداقل رساندن حساسیت، استفاده از مسواک نرم یا خمیر دندان ملایم را پیشنهاد دهد. آنها همچنین می توانند تکنیک های مناسب مسواک زدن را به شما نشان دهند تا بتوانید ناحیه را تمیز نگه دارید.

سلامت سیستمیکسلامت سیستمیک: اینکه به طور کلی چقدر سلامت سیستمیک شما خوب هست می تواند بر میزان حمایت بدن از ایمپلنت تأثیر بگذارد. سلامتی شما همچنین می تواند بر میزان بهبودی دهان شما پس از جراحی ایمپلنت تأثیر بگذارد.

تخصص دندانپزشک: تخصص دندانپزشک منتخب شما اغلب در میزان موفقیت 100٪ ایمپلنت دندان نقش دارد. ایمپلنتی که به درستی قرار داده شده یا نصب نشده باشد، به اندازه ایمپلنتی که با دقت و توجه قرار داده شود، زنده نمی ماند. بنابراین، یک متخصص دندانپزشکی با تخصص کافی انتخاب کنید.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.