47832784732434

جراحی افزایش طول تاج دندان

دلایل مختلفی وجود دارد که بیماران نیاز به انجام جراحی افزایش طول تاج دندان دارند. فرایند افزایش طول تاج دندان شامل افزایش سطح قابل مشاهده دندان به دلایل زیبایی یا بهداشت دهان و دندان می باشد. اگر دندانپزشک شما درمان افزایش طول تاج دندان را توصیه کرده است، در ادامه یک راهنمای کوتاه برای همه نکاتی که باید قبل از عمل بدانید ، از جمله مراقبت پس از درمان برای موفقیت بیشتر جراحی تهیه شده است.

افزایش طول تاج دندان چیست؟

افزایش طول تاج دندان یک جراحی می باشد که شامل برداشتن بافت های اضافی لثه و مقداری استخوان در اطراف دندان ها می شود تا طول دندان ها طولانی تر به نظر برسد. متخصصین دندانپزشکی و پریودنتیست این روش درمانی استاندارد را اجرا میکنند. اگر خط لثه ناهموار باشد، افزایش طول تاج می تواند خط لثه را منظم تر کند تا لبخند متقارن تری داشته باشید.

افزایش طول تاج ممکن است به دلیل مشکلات دندانپزشکی مختلفی انجام شود. به عنوان مثال ، افزایش طول تاج برای حمایت از روکش دندان ضروری می باشد. روکش دندان ممکن است به دلیل ترک خوردن یا آسیب دیدن دندان نیاز باشد. پوسیدگی های شدید غالباً بزرگتر از آن می باشدکه با پر کردن دندان ترمیم شوند و شما در این موارد نیاز به روکش دندان دارید. علاوه بر این ، روکش می تواند دندان های بد شکل یا تغییر رنگ یافته را نیزپوشش دهند.

مزایای افزایش طول تاج دندان

برخلاف بسیاری از درمان های دیگر دندانپزشکی زیبایی ، افزایش طول تاج تنها یکبار انجام می شود. افزایش طول تاج دندان علاوه بر این که یک لبخند زیبا و متقارن به وجود می آورد، برای سلامتی دندان ها و محافظت طولانی مدت از دندان های آسیب دیده کاربرد دارد. این روش درمانی می تواند احتمال پوسیدگی دندان را کاهش دهد، زیرا سطح بیشتری از دندان در معرض مسواک زدن و نخ دندان قرار دارد.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

آمادگی برای افزایش طول تاج دندان

این روش سرپایی اغلب می تواند در حدود یک ساعت به پایان برسد. قبل از عمل جراحی ، از دندان های بیمار رادیوگرافی گرفته می شود. سابقه پزشکی شما نیز توسط دندانپزشک یا جراح بررسی می شود تا در مورد داروهایی که مصرف می کنید یا هر گونه نگرانی دیگر در مورد سلامتی که می تواند به طور بالقوه بر نتیجه جراحی تأثیرگذار باشد ، با شما مشورت کند. قبل از جراحی، معاینه کامل دندان ها ، لثه ها و ساختار فک انجام می شود.

برای کمک به تعیین اینکه آیا عمل جراحی افزایش طول تاج برای شما مناسب می باشد. دندانپزشک شما تعیین می کند که چه مقدار از لثه ها باید برداشته شوند یا کانتور شوند تا به نتایج دلخواه برسید.

آنچه در طول عمل جراحی باید انتظار داشته باشید

در برخی موارد، بافت لثه را می توان با لیزر برش داد. در دیگر مواقع ، ممکن است نیاز به برداشتن برخی از استخوان ها داشته باشید تا به نتیجه دلخواه برسید. افزایش طول تاج به عنوان یک روش معمول دندانپزشکی در نظر گرفته می شود، اما مانند هر عمل جراحی، خطرات خاص خود را دارد. به احتمال زیاد عفونت نگرانی اصلی پس از هرگونه جراحی افزایش طول تاج دندان می باشد. دندانپزشک ممکن است برای پیشگیری یا درمان عفونت بعد از عمل جراحی، آنتی بیوتیک تجویز کند.

خونریزی یکی دیگر از نگرانیهایی می باشد که باید به دقت کنترل و مدیریت شود. دستورالعمل مراقبت های بعد از عمل شما نقش بسیار مهمی در کاهش خطر ابتلا به عوارض و کمک به روند بهبودی دارد. پس از انجام عمل افزایش طول تاج دندان در صورت بروز هرگونه مشکل در مورد وضعیت دندان ها و لثه ها، باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

مشاوره رایگان افزایش طول تاج دندان

برای دریافت مشاوره در خصوص افزایش طول تاج دندان با ما در ارتباط باشید.

مراقبت هایپس از درمان و بهبودی

لثه های شما پس از جراحی افزایش طول تاج دندان برای بهبودی کامل به احتمال زیاد به چند ماه زمان نیاز خواهند داشت. اکثر فعالیت های روزانه شما می تواند بلافاصله پس از جراحی ادامه یابد. شما همیشه باید تمام نکات مراقبتی یا دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشک را دنبال کنید.

بلافاصله بعد از جراحی:

  1. برای کاهش تورم، کیسه یخ را تقریباً 20 دقیقه در روز بر روی صورت خود اعمال کنید.
  2. برای جلوگیری خونریزی، از خوردن غذاها و نوشیدنی های گرم خودداری کنید.
  3. در 48 تا 72 ساعت اول از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  4. از داروهای تجویز شده که برای کنترل درد پیشنهاد شده است، استفاده کنید.

نکاتی برای بهبودی سریع تر:

  1. لثه های شما ممکن است برای مدتی به دمای سرد و گرم حساس باشند.
  2. در طول دوره بهبودی از مصرف غذاهای تند یا چسبناک خودداری کنید.
  3. غذاهای نرم و آبکی فراوان باعث می شود تا لثه ها سریعتر بهبود یابند.
  4. به مدت 7 تا 10 روز از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  5. از کشیدن زبان خود روی لثه ها خودداری کنید.
  6. برای نظارت بر روند بهبود، یک قرار ملاقات با دندانپزشک خود تعیین کنید.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده