34928932844431

جرم گیری و بروساژ

ممکن است دندانپزشک جرم گیری دندان را به شما توصیه کند. این روش معمولاً روی سطح دندان و ریشه آن انجام می شود. جرم گیری و بروساژ ریشه دندان برای درمان بیماری مزمن پریودنتال (پریودنتال به عنوان بیماری لثه پیشرفته شناخته می شود) استفاده می شود. جرم گیری دقیق تر از تمیز کردن معمولی دندان ها می باشد. جرم گیری و بروساژ ریشه ، معمولاً بیش از یک جلسه طول می کشد و نسبت به شدت بیماریهای لثه و عقب نشینیی لثه ها ممکن است نیاز به بی حسی موضعی داشته باشید.جرم گیری یک روش درمانی سرپایی می باشد که معمولاً فقط چند روز طول می کشد تا کاملا بهبود یابید.

دلایل جرم گیری دندان ها

در صورتی که دهان شما دارای علائم بیماری پریودنتال می باشد ، دندانپزشک جرم گیری را توصیه می کند. این روش می تواند به جلوگیری از اثرات مضر این بیماری کمک کند و دهان شما را سالم نگه دارد. در بیماری های لثه پلاک های باکتریایی تجمع می کنند و باعث می شوند لثه های شما از دندان ها جدا شوند. این امر باعث می شود فاصله بزرگی بین دندان ها و لثه ها ایجاد شود و باکتری های بیشتری در آنجا رشد کنند که با مسواک زدن در خانه نمی توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل استفاده از نخ دندان برای رسیدن به نقاطی که مسواک نمی تواند به آن برسد ، ضروری می باشد.

اگر بیماری پریودنتال مزمن درمان نشود ، می تواند منجر به مشکلات زیر شود:

  • از دست دادن استخوان و بافت
  • از دست دادن دندان
  • دندانهای شل شده

بیماری پریودنتال تقریباً نیمی از جمعیت بزرگسال ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از دلایلی که ممکن است این بیماری ایجاد شود عبارتند از:

  • بهداشت ضعیف دهان و دندان
  • سیگار کشیدن
  • افزایش سن
  • تغییرات در هورمون
  • رژیم غذایی نامناسب
  • سابقه خانوادگی
  • سایرمشکلات پزشکی

علائم بیماری های لثه:

خونریزی لثه

لثه های ملتهب ، قرمز یا حساس

بوی بد دهان

حرکت دندانهای دائمی

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

هنگام جرم گیری و بروساژ دندان ها چه اتفاقی می افتد؟

جرم گیری و بروساژ دندان را می توان به عنوان یک عمل سرپایی در کلینیک دندانپزشک انجام داد. نسبت به شدت تارتار و جرم ، ممکن است نیاز داشته باشید یک یا چند جلسه برنامه ریزی کنید. دندانپزشک شما ممکن است نیاز به استفاده از بی حسی موضعی برای کاهش درد داشته باشد. اگر نگران درد هستید ، باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

دندانپزشک شما جرم گیری اولیه دندان را انجام می دهد. این شامل برداشتن پلاک از دندان ها و فاصله بین دندان ها و لثه ها می باشد. در مرحله بعد ، دندانپزشک ریشه را جرم گیری می کند. دندانپزشک از ابزار جرم گیری به خصوصی برای صاف کردن ریشه دندان ها استفاده می کند. این جرمگیری و بروساژ به لثه های شما کمک می کند تا دوباره به دندان ها متصل شوند.

نسبت به سلامت دهان و دندان ، ممکن است دندانپزشک روش های درمانی دیگری را توصیه کند. پزشک ممکن است از داروهای آنتی بیوتیک در دهان شما استفاده کند یا داروهای خوراکی را تجویز کند. دندانپزشک ممکن است روشی به نام داروی مکمل را انجام دهد که مستقیماً روی لثه اعمال می شود. روش داروی مکمل با عوارض جانبی پریودنتیت طولانی مدت مقابله می کند و احتمال عفونت پس از جرم گیری را کاهش می دهد.

معمولاً از ابزارهای دستی برای انجام این روش استفاده می شود. اما از ابزارهای دیگری برای جرم گیری دندان مانند لیزر و دستگاه های اولتراسونیک نیز استفاده می شود.

جرم گیری و بروساژ چه مزایایی دارد؟

جرم گیری و بروساژدندان ها به عنوان “استاندارد طلایی” درمان بیماری پریودنتال در نظر گرفته می شود. با کاهش فاصله دندان و لثه به وسیله‌ی جرم گیری و بروساژ، خطر از دست دادن دندان ، استخوان و بافت لثه به دلیل بیماری پریودنتال کاهش می یابد.

ریسک جرم گیری دندان چقدر می باشد؟

ریسک جرم گیری دندان بسیارجزئی می باشد. دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک یا دهانشویه مخصوصی را تجویز کند که برای چند روز استفاده کنید تا در معرض خطر عفونت قرار نگیرد.

مشاوره رایگان جرمگیری و بروساژ

برای دریافت مشاوره در خصوص جرمگیری و بروساژ با ما در ارتباط باشید.

شرایط اضطراری که باید با دندانپزشک تماس بگیرید

اگر بعد از جرم گیری دندان و بروساژ ریشه یکی از موارد زیر را تجربه کردید ، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید:

  1. بدتر شدن درد و حساسیت.
  1. لثه به شکلی که انتظار می رود بهبود نمی یابد.
  1. تب شدید.
  1. چند روز پس از جرم گیری درد و حساسیت در لثه ادامه دارد.

هرگونه عوارض جانبی این روش باید ظرف چند هفته برطرف شود. اگر این عوارض برطرف نشد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت پس از درمان جرم گیری دندان

جرم گیری و بروساژ دندان و صاف کردن ریشه می تواند بیش از یک جلسه به طول بکشد. دندانپزشک شما به احتمال زیاد در قرار ملاقات بعدی بررسی می کند تا مطمئن شود که جرم گیری دندان به درستی انجام شده است و هیچ عارضه‌ای ایجاد نشده است. در صورت کمتر نشدن فاصله بین دندان ولثه، پزشک شما ممکن است، ادامه روند درمان را به شما توصیه کند.

پس از جرم گیری و بروساژ ریشه ، روش های معمول مراقبت از دهان و دندان دوباره شروع می شود. این روش شامل مسواک زدن حداقل دو بار در روز و استفاده منظم از نخ دندان می شود. برای جلوگیری از بازگشت بیماری های لثه به رژیم غذایی سالم و متعادل و رعایت منظم بهداشت دهان و دندان، نیاز می باشد.

در واقع، به احتمال زیاد هر سه تا چهار ماه یکبار جرم گیری منظم و مراقبت های مربوط به پریودنتال ضروری می باشد.

برداشت کلی

جرم گیری دندان ها و بروساژ ریشه ها روش درمانی متداولی برای درمان بیماری های پریودنتال می باشد. دندانپزشک شما می تواند این عمل سرپایی را در کلینیک دندانپزشکی با بی حسی موضعی انجام دهد. ممکن است برای تکمیل مراحل درمان به بیش از یک جلسه نیاز داشته باشید و عوارض جانبی خفیف جرم گیری تا چند روز ادامه داشته باشد.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده