3852984932432

روکش دندان سرامیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

روکش تمام سرامیکی برای ترمیم حفره های ناشی از آسیب به دندان مانند پوسیدگی ، شکستگی یا ترک خوردگی دندان ها استفاده می شود. با کیفیت ترین روکش ها از مواد سرامیکی ساخته می شوند. در پایه و قسمت زیرین این روکش ها کاملاً از سرامیک تقویت شده استفاده می شود. روکش تمام سرامیکی یکی از پرکاربردترین روش های درمانی در زمینه دندانپزشکی زیبایی می باشد. روکش های تمام سرامیک برای درمان اختلالات ساختاری دهان نیز استفاده می شود.

در این روکش ها به دلیل عدم استفاده از فلز ، خاصیت انتقال نور مانند دندان های طبیعی می باشد. تاج های تمام سرامیک قوی تر از روکش سرامیکی مبتنی بر فلز می باشد ، زیرا از نظر مکانیکی و شیمیایی با دندان کاملا هماهنگ می باشند. روکش تمام سرامیکی با حفظ ظاهر زیبای خود حتی از عقب نشینی لثه ها نیز جلوگیری می کند.

چرا باید از روکش دندان تمام سرامیکی استفاده شود؟

روکش تمام سرامیکی، با توجه به شدت پوسیدگی و شکستگی دندان یا مشکلات مختلف دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این روکش ها به ویژه در دندان های قدامی که زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، استفاده می شود. شرایطی که نیاز به استفاده از روکش دندان تمام سرامیکی می باشد:

  • پوسیدگی و شکستگی در دندان های قدامی که به طور مکرر اتفاق می افتد
  • تاج های سرامیکی مبتنی بر فلز که با لثه سازگار نمی باشد
  • فرم دندان غیر طبیعی و سطوح ناهموار دندان و لثه
  • شکستگی در دندان قدامی در درمان عصب کشی
  • از دست دادن تصادفی دندان قدامی
  • ارتودنسی همراه با روکش سرامیکی دندان
  • ساییدگی و تغییر رنگ دندان

علاوه بر این ، از روکش های تمام سرامیکی برای تقویت بافت دندان پس از درمان کانال ریشه ، اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی ، ترمیم ساییدگی دندان به دلیل دندان قروچه و سوء تغذیه استفاده می شود. استفاده از روکش دندان تمام سرامیکی ، بیشتر نگرانی های زیبایی را از بین می برد.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

مراحل درمان روکش دندان تمام سرامیکی چگونه می باشد؟

هنگام ساختن روکش تمام سرامیکی دندان ، ابتدا یک عکس رادیوگرافی از دندان های بیمار گرفته می شود. دندان های پوسیده تمیز می شود و با مواد پر کننده پر می شوند. برای روکش سرامیکی کامل ، دندان ها آماده سازی می شود و قالب گیری انجام می شود. روکش ها در جلسه دوم به دندان ها چسبانده می شود. مشکلات احتمالی با استفاده از روکش های موقت تشخیص داده می شوند.

اصلاحات به گونه ای انجام می شود که دندان ها کاملاً تطبیق داده شوند. روکش های سرامیکی از نظر رنگ ، شکل و طول با سایر دندان ها سازگاری کامل دارند. اگر بافت دندان مناسب برای حمایت از روکش تمام سرامیکی وجود نداشته باشد ، می توان با کمک یک پایه از این روکش استفاده کرد. پس از پایان جلسه دوم ، فرآیند روکش دندان تمام سرامیکی به پایان می رسد و بیمار می تواند به راحتی به زندگی روزمره خود ادامه دهد.

 

مزایای درمان روکش تمام سرامیکی

مزایای درمان روکش تمام سرامیکی

روکش های تمام سرامیکی برای درمان شکستگی دندان استفاده می شود و دندان های از دست رفته را بازسازی می کنند، کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد. با استفاده از برنامه روکش سرامیکی کامل می توان از مزایای زیر بهره برد:

  1. این روکش ها در حد بسیار زیادی شبیه دندان های طبیعی می باشد.
  1. در مقایسه با روکش های فلزی ، ساییدگی کمتری روی دندان ها ایجاد می کنند.
  1. حساسیت نسبت به سرما و گرم ایجاد نمی کند.
  1. طول عمر بیشتری نسبت به روکش های فلزی دارد.
  1. به دلیل این که هیچ فلزی در زیرسازی آن وجود ندارد ، هیچ خط تیره ای در سطح لثه ایجاد نمی کند.
  1. روکش دندان تمام سرامیکی آلرژی ایجاد نمی کند.
  2. روکش های سرامیکی با طول عمر مناسب بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار می گیرد و یک لبخند راحت و زیبا را ارائه می دهند.

مشاوره رایگان روکش تمام سرامیکی

برای دریافت مشاوره در خصوص روکش تمام سرامیکی با ما در ارتباط باشید.

قیمت روکش تمام سرامیکی

قیمت روکش دندان با توجه به تعداد دندان های مورد استفاده ، کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت روکش ، تعیین می شود. بعد از معاینه اولیه می توانید اطلاعات دقیقی در مورد قیمت روکش دندان سرامیکی از دندانپزشک خود دریافت کنید. مواد مورد استفاده برای روکش های تمام سرامیکی ممکن است در هر کلینیک متفاوت باشد.

درمان روکش سرامیکی چقدر طول می کشد؟

طول دوره درمان روکش سرامیکی با توجه به تعداد دندان هایی که قرار است روکش شوند متفاوت می باشد. با توجه به زمان آماده سازی دندان ها ، این روش درمانی در طول  1 تا 2 هفته به پایان می رسد. برنامه درمانی و مدت زمان آن با همکاری پزشک و بیمار تنظیم می شود.

روکش تمام سرامیکی یا فلزی کدام گزینه درمانی بهتری می باشد

برای افرادی که این سوال را دارند ، باید به این نکته توجه کنند که نگهداری از روکش های تمام سرامیکی آسان تر از روکش های فلزی می باشد. هنگامی که لثه ها شروع به عقب نشینی می کنند ، سرامیک های فلزی ظاهر نامناسبی را در ناحیه ای که به دندان متصل می شوند ایجاد می کنند ، در حالی که روکش تمام سرامیکی ظاهر زیبای خود را حفظ می کند. روکش های سرامیکی کامل کاربردی تر می باشد. دستیابی به دندان هایی با ظاهر طبیعی و با دوام بالا با استفاده از روکش های تمام سرامیکی امکان پذیر می باشد.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده