مراقبتهای پس از بلیچینگ دندان: 6 توصیه مهم بعد از بلیچینگ

مراقبتهای پس از بلیچینگ دندان: 6 توصیه مهم بعد از بلیچینگ

 

آیا نکات خاصی پس از سفید کردن دندان وجود دارد؟ آیا مراقبت های بعد از این درمان زیبایی در دندانپزشکی را می دانید؟ گاهی ممکن است فردی فکر کند با این کار دندان هایش بدون مراقبت خاصی سفید می ماند، اما اینطور نیست. سفید کردن دندان معمولا دوام زیادی ندارد و اگر فرد بعد از سفید کردن مراقبت های لازم را به درستی انجام ندهد ماندگاری آن کمتر از حد معمول می شود و به این ترتیب هزینه ای که برای این روش زیبایی دندان پرداخت کرده است هدر می رود.

 

در این مقاله اطلاعات کامل و لازم در مورد دستورالعمل های مراقبت از این روش و اهمیت توجه به آن ارائه کرده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

آیا بلیچینگ دندان نیاز به مراقبت دارد؟

 

کلیه خدمات زیبایی، ترمیمی و دندانپزشکی برای ماندگاری و حفظ زیبایی نیاز به مراقبت دارند و اکثر این درمان ها نیازی به کارهای پیچیده ندارند و فرد می تواند تنها با رعایت نکات ساده آنها را انجام دهد. سفید کردن دندان روشی است که معمولا دوام زیادی ندارد و اثرات آن معمولا تا 6 ماه باقی می ماند. اما اگر فرد از رعایت دستورالعمل های مراقبت کوتاهی کند، نتیجه و ماندگاری رضایت بخشی نخواهد داشت.

 

بنابراین می توان گفت که بین مراقبت از سفید کننده و ماندگاری آن رابطه مستقیمی وجود دارد و اگر می خواهید سفیدی دندان های خود را مدت بیشتری حفظ کنید، به شما توصیه می کنیم به درستی از دندان های خود مراقبت کنید.

مراقبت‌های بعد از بلیچینگ دندان در 24 ساعت اول

 

24 تا 48 ساعت اول پس از سفید کردن، دوره‌ای از اهمیت بالایی در نتیجه درمان است و به بیماران توصیه می‌شود نکات بسیار ساده زیر را رعایت کنند تا نتیجه خوبی از سفید کردن دندان به دست آورند و آن را حفظ کنند:

پرهیز از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی

در این مدت از مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی مانند چای، قهوه، شکلات، شراب قرمز و غیره خودداری کنید.

پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی

برخی از مواد غذایی مانند گوشت قرمز، شکلات، بلوز، سس سویا و غیره باعث ایجاد لکه های تیره روی دندان ها می شوند که باید در 24 تا 48 ساعت اول پس از سفید شدن از آنها پرهیز شود.

پرهیز از مصرف سیگار

استعمال دخانیات تاثیر بسیار بدی روی رنگ دندان ها دارد و زمانی که فرد دندان های خود را سفید می کند میزان این اثر افزایش می یابد بنابراین توصیه می شود پس از انجام این روش به خصوص در 24 ساعت اول از استعمال دخانیات پرهیز شود.

پرهیز از استفاده از دهانشویه و خمیر دندان رنگی

استفاده از دهانشویه و خمیر دندان های رنگی (قرمز، آبی و …) تنها 24 ساعت پس از بلیچینگ مجاز است زیرا احتمال تغییر رنگ دندان در اثر این مواد وجود دارد.

شستشوی دهان با محلول آب نمک گرم

برای جلوگیری از التهاب لثه و دندان توصیه می شود در اولین ساعات پس از سفید شدن دهان خود را با محلول آب نمک گرم بشویید.

استفاده از خمیر دندان ضد حساسیت

از آنجایی که احتمال حساس شدن دندان ها پس از سفید شدن وجود دارد، توصیه می شود برای کاهش این حساسیت از خمیر دندان مخصوص دندان های حساس استفاده کنید.

نحوه مراقبت از بلیچینگ دندان

سفید کردن دندان با استفاده از روش بلیچینگ مانند سایر تکنیک های زیبایی دندان نیازمند مراقبت برای افزایش دوام و زیبایی آن است که در زیر توصیه های مهمی برای سفید کردن دندان های مراقبتی ارائه کرده ایم:

عدم مصرف غذاهای حاوی رنگدانه

رنگدانه های موجود در غذاها و نوشیدنی های رنگی جذب دندان شده و باعث تغییر رنگ آن ها می شود. با توجه به حساسیت دندان ها در 48 ساعت اول پس از بلیچینگ و احتمال جذب بیشتر این رنگدانه ها، توصیه می شود در این مدت از مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی خودداری کنید. این غذاها شامل مواردی مانند چغندر، شراب قرمز، چای، قهوه، انواع توت ها و غیره است که اگر می خواهید سفیدی دندان هایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید از مصرف آن ها اجتناب کنید یا به حداقل برسانید.

اجتناب از مصرف دخانیات

استعمال دخانیات و هر نوع تنباکو دیگری بر رنگ دندان ها تأثیر می گذارد و آنها را لکه دار یا تغییر رنگ می دهد. بنابراین، اگر می خواهید سفیدی و زیبایی دندان های خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید، توصیه می شود پس از سفید شدن از استعمال دخانیات و سایر انواع تنباکو خودداری کنید.

اجتناب از مصرف غذاهای اسیدی

از آنجایی که مواد سفید کننده دندان ها منافذ را باز می کنند، حساسیت دندان ها به مواد اسیدی افزایش می یابد و احتمال ایجاد لکه و پوسیدگی افزایش می یابد. پس از سفید کردن دندان ها باید تا مدتی از خوردن غذاها و نوشیدنی های حاوی مواد اسیدی خودداری کنید. به عنوان مثال از نوشیدنی ها و غذاهای حاوی مواد اسیدی می توان به مواردی مانند لیمو، نوشابه های گازدار، ترشی، ترشی و … اشاره کرد

پرهیز از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های داغ یا سرد

با توجه به اینکه بعد از سفید کردن دندان ها دچار حساسیت می شوند، باید از مصرف غذاها و نوشیدنی های خیلی سرد یا خیلی گرم خودداری کنید. لازم به ذکر است که پس از چند روز میزان این حساسیت کاهش می یابد و فرد دوباره می تواند غذاهای سرد یا گرم مصرف کند.

استفاده از خمیر دندان و دهانشویه مناسب

استفاده از خمیر دندان برای دندان های حساس به همراه دهانشویه مناسب که باید طبق پیشنهاد و توصیه دندانپزشک انجام شود به کاهش حساسیت دندان ها پس از سفید شدن کمک می کند و همچنین ماندگاری اثر آن را افزایش می دهد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

یکی از مهم ترین اصول مراقبت از روش های درمانی و زیبایی دندان ها، رعایت بهداشت دهان و دندان است. برای این کار باید از خمیر دندان، مسواک و دهانشویه مناسب استفاده کرد و به طور منظم و صحیح از آنها استفاده کرد تا رنگ دندان ها تغییر نکند و همچنین سلامت و زیبایی خود را حفظ کند.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY slash MM slash DD

اطلاعات نویسنده