6 درمان خانگی دندان درد - کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی

۶ درمان خانگی دندان درد

شاید جالب‌ترین موضوعی نباشد که علاقه مند به مطالعه آن باشید اما این مقاله مطمئناً برای افرادی که اغلب از دندان درد شدید رنج می‌برند ضروری است. این مشکل مربوط به دوران معاصر نیست و سوابق تاریخی نشان می دهد که حتی غارنشینان نیز پوسیدگی دندان داشتند، اما در آن زمان دندانپزشکی برای درمان مشکل آنها وجود نداشت.

همانطور که این درد از دوران غار نشینی وجود داشته است، درمان‌های طبیعی خاصی نیز وجود دارند که سابقه تاریخی غنی دارند. امروزه، به راحتی می‌توانید به یک دندانپزشک دسترسی پیدا کنید، اما درمان خانگی دندان درد برای افرادی که دسترسی سریع به دندانپزشک ندارند، گزینه ایده آلی است. بیشتر افراد جامعه ترجیح می‌دهند درمان خانگی دندان درد طبیعی باشد تا اینکه به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند.

درمان خانگی دندان دردترس از دندانپزشک ممکن است علت اصلی این “پدیده” باشد، به خصوص وقتی صحبت از شنیدن صدای “مته” در دهان باشد. برخی از افراد طب مدرن را دوست ندارند و به طبیعت اعتماد کامل دارند، این افراد به دنبال درمان خانگی دندان درد هستند.

با در نظر گرفتن این حقایق، ما ۶ درمان خانگی شگفت انگیز برای دندان درد را به شما ارائه می دهیم که همیشه به آنها دسترسی دارید.

درمان خانگی دندان درد روغن میخک:

روغن میخ به عنوان درمان خانگی دندان درد سرشار از اوژنول است و یک بی حس کننده طبیعی است که آن را برای تسکین دندان درد یک گزینه کلیدی می کند. برای استفاده راحت تر، چند قطره از روغن را روی پنبه ای بمالید و آن را مستقیماً روی دندان آسیب دیده قرار دهید.

عفونت دندان

روغن میخک قدرت ایجاد بی حسی در ناحیه آسیب دیده را دارد. اما، به خاطر داشته باشید که این محلول تنها یک تسکین دهنده موقتی است. اگر روغن میخک به زبان شما برخورد کند ممکن است درد خفیفی را تجربه کنید. هنگام استفاده از آن بر روی مناطق حساس مراقب باشید.

چای کیسه ای نعناعی تند:

چای کیسه ای نعناعی ایمن ترین راه برای تسکین دندان درد است و همچنین این روش برای کاهش التهاب پوست نیز کاربرد دارد. نعناع همچنین ناحیه ای را که روی آن مالیده می شود بی حس می کند. می توانید از چای کیسه ای نعناعی به دو روش مختلف استفاده کنید.

یک چای کیسه ای خنک را روی دندان آسیب دیده بمالید. برخی ترجیح می دهند کیسه های چای را در فریزر نگهداری کنند. یک چای کیسه ای منجمد را روی دندان خود بمالید. مانند روغن میخک، چای کیسه‌ای تسکین طولانی‌مدت ایجاد نمی‌کند و مطمئناً درد یک ساعت پس از برداشتن چای کیسه‌ای مجددا شروع خواهد کرد.

درمان خانگی دندان درد به کمک سیر درمان خانگی دندان درد به کمک سیر:

سیر یکی از موثرترین آنتی بیوتیک هایی است که می توانید استفاده کنید. سیر رشد باکتری‌هایی را که علت اصلی دندان درد هستند، مهار می‌کند. یک حبه سیر و مقداری نمک را له کنید و مخلوط خمیر مانند را روی دندان خود بمالید. می توانید فقط یک حبه سیر خام را بجوید، البته اگر بتوانید طعم آن را تحمل کنید. به یاد داشته باشید، این فقط یک درمان موقت برای دندان درد شما است.

فلفل و نمک:

نمک و فلفل خاصیت ضد باکتریایی، ضد درد و ضد التهابی دارند. این خواص برای دندان درد شدید شما عالی است. مقدار مساوی از نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید و فقط چند قطره آب به آن اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. آن را مستقیماً روی ناحیه درد بمالید. این ترکیب را برای چند دقیقه روی دندان خود نگه دارید.

کلینیک دندانپزشکی در آصف

درمان خانگی دندان درد عصاره وانیل و روغن میخک

درمان خانگی دندان درد به کمک عصاره وانیل:

مقداری الکل در عصاره وانیل وجود دارد و قبلاً توضیح دادیم که الکل یک اثر بی حس کننده فوری دارد. علاوه بر این، رایحه وانیل شما را آرام می کند. مقداری از عصاره را روی پنبه بمالید و آن را روی دندان آسیب دیده قرار دهید. همچنین می توانید چند قطره از روغن وانیل را روی انگشت خود بریزید و آن را روی دندان و لثه خود بمالید.

هرگز دندان درد را نادیده نگیرید:

اگرچه این درمان خانگی دندان درد، شدت ناراحتی شما را تسکین می دهند، اما باید مراقب باشید. شما نمی توانید فقط به این درمان های خانگی متکی باشید، زیرا درد به این راحتی از بین نمی رود. ممکن است درد برای مدت کوتاهی از بن برود، اما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید و دندان های خود را معاینه کنید. دندان درد به خودی خود ایجاد نمی شود و علت اصلی درد همیشه عمیق تر از چیزی است که به نظر می رسد.

دندان درد معمولاً در اثر پوسیدگی دندان، فرسایش مینای دندان، عفونت سینوس، دندان قروچه، التهاب پالپ دندان، اختلالات مفصلی و پریودنتیت ایجاد می شود.

به یاد داشته باشید، دندان درد نشانه مشکلی است که به خودی خود از بین نمی رود. این درد می تواند ناشی از پوسیدگی دندان ، عفونت یا حتی ترک خوردگی دندان باشد. لطفا در اسرع وقت برای درمان دندان درد به دندانپزشک مراجعه کنید. درمان خانگی دندان درد فقط به تسکین موقتی درد کمک می کند.