ایمپلنت و بارداری

امروزه با استفاده از ایمپلنت های دندانی می توان دندان های از دست رفته را با نهایت قدرت و زیبایی درمان کرد و دادن دندان در دوران بارداری می تواند چالش های زیادی را به همراه داشته باشد. اگر باردار هستید و می خواهید بدانید که آیا ایمپلنت دندان در دوران بارداری امکان پذیر است و آیا عوارضی دارد؟ برای پاسخ به تمام سوالات مهم با ما همراه باشید.

آیا در بارداری میشود ایمپلنت کرد ؟

به طور کلی پیشنهاد می شود کاشت ایمپلنت دندان را بعد از زایمان به تعویق بیندازید زیرا نیاز به جراحی و رادیولوژی دارد اما در مواقع بسیار ضروری با مراجعه به متخصص زنان و زایمان می توان کاشت ایمپلنت را در دوران بارداری انجام داد.

کاشت دندان به طور کلی در سه ماهه اول و آخر بارداری توصیه نمی شود و اگر شرایط خاصی برای کاشت دندان وجود داشته باشد، در سه ماهه دوم بارداری تحت نظارت و مراقبت افراد انجام می شود. بی حسی موضعی در سه ماهه دوم بارداری برای شما خطرناک نیست، البته در نظر داشته باشید که در این مورد باید با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید

چرا ایمپلنت در دوران بارداری خطرناک است ؟

ایمپلنت دندان به خودی خود خطر جدی برای جنین ندارد اما در شرایط و مراحل خاصی که برای کاشت لازم است این خطرات را ایجاد می کند و به همین دلیل پیشنهاد می شود کاشت دندان بعد از زایمان انجام شود.

خطرات ایمپلنت دندان در بارداری

مراحل خاصی در قرار دادن ایمپلنت وجود دارد که ممکن است در دوران بارداری خطراتی داشته باشد که به بررسی آنها ادامه خواهیم داد.

اشعه ایکس

همانطور که می دانید ایمپلنت دندان در داخل استخوان فک قرار می گیرد و متخصص ایمپلنت برای بررسی استخوان ها نیاز به تصاویر اشعه ایکس از ایمپلنت دارد. اشعه ایکس که برای عکس های ایمپلنت و دندان استفاده می شود، به دلیل قرار گرفتن در ناحیه سر به جنین آسیبی نمی رساند.

اما اگر اشعه به هر دلیلی به جنین برخورد کند، ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید و توصیه می‌شود به عنوان ایمن‌ترین راه از آن اجتناب کنید.

بیهوشی

کاشت دندان نیاز به یک مداخله جراحی ساده دارد و عموماً با بی حسی موضعی انجام می شود، اما در شرایط خاص و با توجه به نظر متخصصان جراحی ایمپلنت، تحت بیهوشی انجام می شود. این بیهوشی که در شرایط خاص ضروری است، در دوران بارداری توصیه نمی شود.

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب در دوران بارداری می تواند خطر را افزایش دهد، فشار خون را افزایش دهد و بر جنین تأثیر منفی بگذارد. با توجه به نیاز به جراحی و مراحل انجام شده، ایمپلنت دندان می تواند سطح استرس شما را افزایش دهد و به همین دلیل در صورت امکان در دوران بارداری از کاشت ایمپلنت خودداری کنید.

کاهش کلسیم مادر

پایه های ایمپلنت دندان در داخل استخوان فک قرار می گیرد و در طول دوره بهبودی ایمپلنت دندانی به استخوان فک جوش داده می شود. در دوران بارداری، جنین برای رشد خود نیاز زیادی به کلسیم دارد و آن را از بدن مادر دریافت می کند. به همین دلیل، ادغام پایه ایمپلنت و کلسیم مورد نیاز جنین می تواند در این درمان مشکل باشد.

ریسک عفونت

امروزه درصد موفقیت ایمپلنت های دندانی بالای 97 درصد است و عموماً بدون مشکل هستند، اما در برخی موارد خاص، ایمپلنت های دندانی با شکست مواجه می شوند. شکست ایمپلنت علل مختلفی دارد که یکی از شایع ترین آنها عفونت ایمپلنت است.

 

وجود عفونت در لثه و ایمپلنت می تواند در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند و یکی از عواملی است که می تواند خطر کاشت ایمپلنت در دوران بارداری را افزایش دهد

بهترین زمان برای ایمپلنت در بارداری چه زمانی است ؟

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان بعد از زایمان است، زمانی که احساس آمادگی کردید می توانید ایمپلنت های دندانی خود را قرار دهید و در صورت وجود شرایط خاص می توانید در سه ماهه دوم بارداری کاشت دندان را زیر نظر متخصصان انجام دهید.

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت در بارداری چه زمانی است؟

اگر در دوران شیردهی هستید، متخصص ایمپلنت بهترین راه حل و دستورالعمل را به شما توصیه می کند و به طور کلی کاشت دندان در این مدت منعی ندارد. اگرچه امکان انتقال و ترشح مواد بی حس کننده به شیر مادر وجود دارد، اما راه هایی برای جلوگیری از این مشکل وجود دار

آیا امکان شکست درمان ایمپلنت دندان در دوران بارداری وجود دارد ؟

آره . در این دوران معمولا گردش خون در بدن مادر تغییر می کند و خون رسانی به محل کاشت به خوبی انجام می شود. همانطور که گفته شد، جنین برای رشد خود به کلسیم زیادی نیاز دارد که می تواند منجر به مشکلاتی در جوش خوردن با استخوان ها شود. در این دوره هورمون های استروژن و پروژسترون بافت دهان را تغییر می دهند.

نمیدونستم باردارم ایمپلنت کردم

ایمپلنت دندان در سه ماهه اول و آخر بارداری خطرناکتر است و بهتر است در این مورد با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید.

راه حل هایی برای ایمپلنت در دوران بارداری

اگر دندانی که از دست داده اید به ظاهر شما آسیب می زند، پزشک می تواند برای حفظ زیبایی شما برای مدت طولانی، دندان مصنوعی موقت به شما بدهد

همچنین پیشنهاد می شود با مشورت دندانپزشک و متخصص زنان اهمیت بهداشت دهان و دندان خود را جدی بگیرید تا خطر پوسیدگی دندان در این مدت به حداقل برسد

رزرو نوبت آنلاین

YYYY slash MM slash DD

اطلاعات نویسنده