تکنولوژی لمینت دندان

لمینیت دیجیتال، آخرین تکنولوژی لمینت دندان

دندانپزشکی زیبایی تلاش می کند که شما را زیبا جلوه دهد و با دندان های خود احساس خوبی داشته باشید. بهبود ظاهر دندان ها می تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد و به شما در ایجاد عزت نفس بهتر کمک کند. به نوبه خود تکنولوژی لمینیت دیجیتال، می تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند.

لمینیت دیجیتال

علاوه بر این، روش‌های زیبایی دندان مانند لمینت دندانی نیز می‌توانند به بهبود سلامت دندان‌های شما کمک کنند. روکش های دندانی پوسته های سرامیکی نازکی هستند که به جلوی دندان های شما چسبانده شده اند. این روش دندانپزشکی زیبایی ظاهر لبخند شما را بهبود می بخشد، فاصله بین دندان های شما را می بندد، تغییر رنگ را می پوشاند و دندان ها را تقویت می کند. پس از انجام این کار، می توانید از پنج پیشرفت مدرن که ظاهر و احساس داشتن لمینت دندان را بهبود می بخشد، استفاده کنید که شامل موارد زیر است:

افزودنی سازی

1. افزودنی سازی

تولید افزودنی تکنیکی است که از یک مدل دیجیتالی برای ساختن لایه‌هایی از مواد (معمولاً پلاستیک) استفاده می‌کند. این فرآیند اغلب برای چاپ اقلام کوچک مانند جواهرات و مجسمه ها استفاده می شود، اما می توان از آن در دندانپزشکی برای ساخت تاج، روکش و سایر پروتزهای دندانی نیز استفاده کرد.

با این حال، این پیشرفت تا همین اواخر نبود که این فناوری برای اهداف آرایشی مورد استفاده قرار گرفت. امروزه دندانپزشک می تواند از فناوری چاپ سه بعدی برای ایجاد روکش دندانی سفارشی برای نیازهای بیمار استفاده کند. این فرآیند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه در هر دو انتهای فرآیند درمان می شود. گذشته از آن، می توانند نتیجه زیبایی بهتری نسبت به روش های سنتی تولید این اقلام داشته باشند.

بیشتر بخوانید
کیت های سفید کننده دندان

فناوری تصویربرداری دیجیتال تکنولوژی لمینت دندان

2. فناوری تصویربرداری دیجیتال تکنولوژی لمینت دندان

برای ایجاد یک تناسب راحت و سفارشی برای لمینت های جدید شما، دندانپزشک به برداشت دقیق از دندان‌ها و لثه‌های شما نیاز دارد. متأسفانه، کاشت دندان های سنتی ممکن است ناراحت کننده و زمان بر باشد. به نوبه خود، آنها نمی توانند دقیقا به شما نشان دهند که چگونه روکش های خود را سفارشی کنید، که ممکن است بر ظاهر آنها تأثیر بگذارد.

با فناوری تصویربرداری دیجیتال، دندانپزشک شما می تواند از لبخند شما عکس بگیرد و سپس از تصاویر برای ایجاد یک مدل سه بعدی استفاده کند که به عنوان راهنمای ساخت روکش های جدید شما استفاده می شود. این فرآیند نسبت به روش‌های سنتی برداشت قالب‌هایی که نیاز به قالب‌های موم یا گچ مستقیماً از دندان دارند، دقت بیشتری دارد.

مواد باندینگ بهبود یافته در تکنولوژی لمینت دندان

3. مواد باندینگ بهبود یافته در تکنولوژی لمینت دندان

باند دندان باید به گونه ای اعمال شود که به طور مساوی در سطح دندان توزیع شود تا از هرگونه نقطه تمرکز تنش در هر قسمت از سطح آن جلوگیری شود. جدای از آن، دندانپزشک شما باید این ماده را با احتیاط اعمال کند تا به بافت لثه اطراف یا محفظه پالپ، که حفره توخالی داخل هر دندان است، آسیب نرساند.

با پیشرفت های نوآورانه مانند باندینگ لیزری، عوامل باندینگ دندان مدرن اکنون قوی و بادوام هستند تا به حفظ سلامت دندان شما کمک کنند. با استفاده از یک ابزار لیزر، دندانپزشکان اکنون می توانند پرسلن را با دقت به سطح دندان های شما بچسبانند. این روش به آنها اجازه می دهد تا یک اتصال بدون درز بین دو ماده ایجاد کنند، بنابراین نیازی به افزودن چسب های بیشتری نیست.

بیشتر بخوانید
طراحی لبخند دیجیتال

علاوه بر این، این فناوری کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر قطعه سرامیکی کاملاً روی دندان شما قرار می گیرد. از آنجایی که این مواد به ساختار دندان چسبیده اند، می توانند در برابر سایش مسواک، ذرات غذا و حتی فشار گاز گرفتن مقاومت کنند. در نتیجه، روکش دندان می تواند سال ها بدون نیاز به تعمیر یا تعویض اضافی دوام بیاورد.

4. تطبیق رنگ بهتر

ظاهر روکش دندان تحت تأثیر رنگ دندان های اطراف آن است. رنگ لمینت های دندانی شما نیز به میزان ساختار دندان و شکل آن بستگی دارد. هرچه ساختار دندان شما بیشتر باشد، نتیجه بهتری خواهید داشت. اگر ساختار دندانی زیادی باقی نمانده باشد، ممکن است دندانپزشکان را برای استفاده از روکشی که مطابق با دندان های دیگر شما باشد دشوار کند.

بهترین راه برای دستیابی به لبخندی طبیعی از طریق تطبیق رنگ است. گزینه های رزین کامپوزیت در دسترس هستند که بیشتر از همیشه با سایه ها مطابقت دارند. علاوه بر این، دندانپزشکان اکنون می توانند از آخرین فناوری مانند تطبیق سایه از طریق آنالیز سایه دیجیتال استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که روکش ها تا حد امکان طبیعی به نظر می رسند. بنابراین، شما هرگز نباید نگران تفاوت رنگ قابل توجه بین دندان های طبیعی خود و لمینت های جدید خود باشید. و می توانید بدون از دست دادن دوام و استحکام، از لبخندی طبیعی تر لذت ببرید.

اجرای قالب های داخلی

5. اجرای قالب های داخلی

پیش از این، دندانپزشکان نمی‌توانستند دندان‌ها را در مطب ایجاد کنند، که لازم بود برای اطمینان از اندازه‌گیری‌های دقیق و ایجاد یک قالب دقیق از دندان‌ها، زمان بیشتری صرف کنند. این روش سنتی شما را مجبور می‌کند که بازدیدهای بیشتری برای تنظیمات داشته باشید، که می‌تواند باعث ناراحتی و هزینه اضافی برای شما شود.

بیشتر بخوانید
آیا دندان ایمپلنت خراب میشود؟

با استفاده از فناوری مدرن مانند قالب‌گیری در مطب، می‌توانید از تنظیمات نامناسب روی روکش‌های تازه نصب شده دندان خود جلوگیری کنید. زمانی که دندانپزشک اثری از دندان های شما ایجاد می کند، می تواند اندازه های دقیق دندان های شما را ببیند و آنها را با ابعاد مدل روکش دندانی خود مطابقت دهد. علاوه بر این، آنها می توانند از حمایت کافی در زیر هر دندان اطمینان حاصل کنند تا فشار اضافی روی مینای موجود وارد نکنند زیرا محصول نهایی را روی دندان های شما قرار می دهند.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.