ایمپلنت دندان در تجریش

بهترین کلینیک ایمپلنت دندان در تجریش

ایمپلنت‌ ریشه‌های مصنوعی دندانی هستند که در استخوان فک قرار می‌گیرند و دندان را با پروتز نگه می‌دارند. به لطف ایمپلنت و پروتز قرار داده شده، توانایی جویدن افزایش می‌یابد. با پیچ‌های تیتانیومی که در داخل استخوان فک قرار گرفته‌اند، می‌توان پروتزها را متصل کرد. برای دریافت نتیجه بهتر، باید به بهترین کلینیک ایمپلنت دندان مراجعه کنید.

درمان ایمپلنت دندان عبارت است از استفاده از ریشه مصنوعی برای افرادی که به دلایل مختلف دندان‌های خود را از دست داده‌اند، به منظور بازیابی زیبایی و عملکرد ناشی از، از دست دادن دندان.

سطح ایمپلنت دندان از تیتانیوم تشکیل شده است که بیشترین سازگاری را با بافت نرم و استخوان دارد. استوانه‌ای‌ شکل است و طول و قطر متفاوتی دارد. پیوند دندان در یک جلسه با یک عمل جراحی و همراه با بی حسی موضعی انجام می‌شود.

پس از اینکه بیمار از نظر سازگاری استخوان، بیماری‌های سیستمیک، عادات اجتماعی و عادات بهداشتی قبل از اعمال ارزیابی شد، در مورد استفاده از ایمپلنت دندان تصمیم گیری می‌شود. در نتیجه عکس‌برداری‌های مختلف با اشعه ایکس، ابعاد ایمپلنتی که قرار است اعمال شود مشخص می‌شود. یک دوره انتظار 3-4 ماه پس از درخواست وجود دارد. در پایان این دوره، پروتز روی ایمپلنت ساخته می‌شود. علاوه بر درمان ایمپلنت دندان، به لطف خدمات سفید کردن دندان ما می‌توانید دندان‌هایی سالم و سفید داشته باشید.

ایمپلنت دندان در تجریش برای چه کسانی و در چه شرایطی اعمال می‌شود؟

چه افرادی باید به کلینیک ایمپلنت دندان در تجریش مراجعه کنند؟

1. کمبود یک دندان:

با روش کلاسیک می‌توان با پوشش دو دندان مجاور و ساخت بریج 3 قطعه‌ای که به آن‌ها تکیه داده می‌شود، کمبود تک دندانی را برطرف کرد. در این حالت، با یک ایمپلنت که قرار است ساخته شود، درمان زیبایی‌ و کاربردی‌تر بدون دست زدن به دندان‌های مجاور انجام می‌شود.

2.حالت بی‌دندان کامل:

پروتز کامل که در صورت بی‌دندان کامل اعمال می‌شود، نوعی پروتز با ضعیف‌ترین احتباس در دهان است. دررفتگی در درجات مختلف هنگام جویدن و صحبت کردن بر راحتی بیمار تأثیر منفی می‌گذارد. در بیمارانی که سطح استخوان کافی دارند، حداقل 6-5 ایمپلنت روی هر فک اعمال می‌شود و یک پروتز ثابت روی آن‌ها ساخته می‌شود. ثانیاً در مواردی که سطح استخوان خوب نیست، ایمپلنت در ناحیه قدامی اعمال می‌شود و پروتز متحرکی ساخته می‌شود که این ایمپلنت‌ها را پشتیبانی می‌کند. در این گزینه، هدف افزایش ماندگاری پروتز متحرک و تسهیل استفاده بیمار است.

بیشتر بخوانید
بهترین متخصص ایمپلنت در الهیه

3. آرواره‌هایی با انتهای خلفی بدون دندان:

این امر ساخت پل را غیرممکن می‌کند. برای ایجاد پل در نواقص دندان باید قسمت از دست رفته در بالا و در نهایت دندان خود بیمار باشد. به همین دلیل در فک‌های بی دندان از پروتز متحرک (نیمه کام) استفاده می‌شود. در بیمارانی که از استفاده از دندان مصنوعی متحرک امتناع می‌کنند، می‌توان با کاشت ایمپلنت در نواحی بی‌دندان، پروتز ثابت ساخت.

4.در موارد بی دندانی با تعداد بالا:

حتی اگر بیمار در ابتدا و انتهای ناحیه بی دندانی دارای دندان‌های طبیعی باشد، بریج را نمی‌توان انجام داد؛ زیرا طولانی خواهد بود. زیرا خطر شکستگی و کشیدگی روی پل‌های طولانی وجود دارد. علاوه بر این، عمر دندان‌هایی که قرار است به عنوان پایه بریج استفاده شوند، کوتاه می‌شود، زیرا بیشتر از تحمل خود، حمل می‌کند. در چنین مواردی با استفاده از ایمپلنت در فضای طولانی، پروتز کاربردی‌تر و ماندگارتر ساخته می‌شود.

انواع ایمپلنت دندان در تجریش

انواع ایمپلنت دندان در بهترین کلینیک تجریش:

امروزه انواع مختلفی از ایمپلنت‌ وجود دارد. با این حال، رایج‌ترین نوع ایمپلنت پیچی شکل است. نوع ایمپلنت مورد استفاده به استخوان فک و بافت پشتیبان بیمار بستگی دارد. انواع مختلف ایمپلنت‌ و نحوه اعمال آن:

1. ایمپلنت اندوستال:

نوعی ایمپلنت است که در صورت از دست دادن یک یا چند دندان استفاده می‌شود. در قسمت داخلی استخوان فک استفاده می‌شود. امروزه یکی از رایج‌ترین انواع ایمپلنت است. به صورت پیچی، تیغه‌ای و استوانه‌ای طبقه بندی می‌شود.

2.ایمپلنت زیر پریوستال:

این نوع ایمپلنت‌ با اندازه گیری استخوان تهیه می‌شود. به لطف این ایمپلنت‌، نیروی جویدن در کل استخوان فک توزیع می‌شود. این نوع ایمپلنت‌ به شکل قفس است و یکی از محبوب‌ترین انواع ایمپلنت است.

بیشتر بخوانید
آیا نیازهای سلامت دندان زنان با مردان متفاوت است؟

3.ایمپلنت داخل مخاطی:

این یک نوع ایمپلنت تیتانیومی است. این نوع ایمپلنت‌ برای بهبود حفظ پروتز استفاده می‌شود، اما امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

4.ایمپلنت ریشه:

نوعی دندان ایمپلنت است که برای ترمیم ساختارهای ضعیف دندان استفاده می‌شود. برای ایجاد ساختار فک قوی استفاده می‌شود.

5.ایمپلنت ترانس فکی:

نوعی ایمپلنت است که برای اصلاح کمبود حجم استخوان استفاده می‌شود. از آنجایی که این روش درمانی دشوار است، امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

مراقبت های بعد از اعمال ایمپلنت دندان در تجریش:

نکات مراقبتی ذکر شده توسط بهترین کلینیک ایمپلنت دندان

  1. داروهای تجویز شده توسط پزشک باید به طور منظم استفاده شوند.
  2. تامپون قرار داده شده در ناحیه مورد استفاده باید تقریباً 1 ساعت در دهان نگه داشته شود.
  3. بلافاصله پس از عمل، کمپرس سرد باید اعمال شود، این کار از تورم جلوگیری می‌کند.
  4. از سیگار، الکل، نوشیدنی‌های گازدار و اسیدی باید حداقل به مدت 1 هفته اجتناب شود.
  5. چند روز اول باید با غذاهای گرم و نرم تغذیه شود.
  6. تلاش برای نگاه کردن به ناحیه عمل با کشیدن گونه پس از عمل باعث خونریزی و بدتر شدن بهبودی زخم در اثر کشیدگی بخیه‌ها می‌شود.
  7. خونریزی به شکل نشتی برای روز اول طبیعی است، گذاشتن پنبه یا دستمال روی ناحیه برای بند آوردن خونریزی عملی اشتباه است. اگر خونریزی شدید شد، باید با پزشک مشورت شود.
  8. خوابیدن روی بالش بالاتر باید برای شب اول ترجیح داده شود، زیرا خطر خونریزی وجود دارد.
  9. 1 هفته قبل و بعد از عمل نباید از داروهای ضد انعقاد و آسپرین استفاده کرد.
  10. دهانشویه 2 روز بعد از عمل قابل استفاده است.
  11. مسواک زدن دندان‌های اطراف عمل را نباید نادیده گرفت، باکتری‌های انباشته شده در اینجا تأثیر منفی بر بهبودی دارد. مسواک زدن به مدت 1 هفته باید با برس‌های نرم‌تر و به آرامی انجام شود.
  12. بخیه‌ها باید 1 هفته بعد از عمل برداشته شوند.

مزایای ایمپلنت از نظر بهترین متخصص

پس از پاسخ به این سؤال که درمان ایمپلنت چیست و چگونه انجام می‌شود، پاسخ به این سؤال مهم است که چرا باید ایمپلنت داشته باشم و چه فوایدی دارد تا علامت سؤال در ذهن شما از بین برود. ایمپلنت مزایای زیادی دارد. مزیت اصلی آن این است که می‌تواند سال‌ها بدون ایجاد مشکل در دهان بماند. طولانی‌ترین دوره استفاده از ایمپلنت 40 سال است. پس از مراقبت‌های روزانه، عملکرد جویدن نزدیک به دندان‌های طبیعی شما نوعی درمان است که برای سال‌ها ناراحتی ایجاد نمی‌کند. این یکی از مهم‌ترین اختراعات دندانپزشکی قرن بیست و یکم به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید
کلینیک دندانپزشکی تجریش

درمان ایمپلنت دندان مزایای زیادی دارد:

  • ایمپلنت دندان  کیفیت زندگی فرد را بهبود می‌بخشد.
  • احساس راحتی در صحبت کردن و غذا خوردن بدون ترس از افتادن پروتز.
  • از تحلیل استخوان جلوگیری و کاهش می‌دهد.
  • همچنین گفتار را تنظیم می‌کند و بوی بد دهان را از بین می‌برد.

عمر دندان‌های ایجاد شده با درمان ایمپلنت دندان در مقایسه با سایر روش‌های درمانی بسیار طولانی است. حتی برخی از پزشکان برای دندان‌های خود ضمانت مادام‌العمر می‌دهند.

دندان‌ها پس از درمان به راحتی تمیز می‌شوند. از آنجایی که هیچ تفاوتی با سایر دندان‌ها ندارد، می‌توان از همین روش‌ها برای تمیز کردن دندان‌ها با ایمپلنت‌های مناسب استفاده کرد. این روش درمانی به شما امکان می‌دهد بدون محدود کردن فعالیت‌های روزانه خود مانند صحبت کردن و خندیدن، به راحتی به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

قیمت درمان ایمپلنت دندان در تجریش چقدر است؟

قیمت درمان ایمپلنت دندان در تجریش چقدر است؟

پس از پاسخ به این سؤال که ایمپلنت چگونه انجام می‌شود، سؤال مهم دیگر این است که قیمت ایمپلنت دندان در تجریش چگونه تغییر می‌کند. صحبت در مورد تعداد معینی برای قیمت ایمپلنت ممکن است کسانی را که می‌خواهند از این روند استفاده کنند گمراه کند. زیرا با قیمت‌های متفاوتی می‌توان مواجه شد. این به این دلیل است که قیمت‌ها بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. برای ساخت مواد پیچ ​​مانندی که در این فرایند استفاده می‌شود از تیتانیوم استفاده می‌شود. امروزه شرکت‌های زیادی وجود دارند که این ماده پزشکی را تولید می‌کنند.

یکی از عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت دندان در تجریش، برندهای ایمپلنت هستند. اینکه کدام محصول شرکت ترجیح داده می‌شود، نقش مهمی در تعیین قیمت ایمپلنت دارد. ایمپلنت‌های داخلی و خارجی به شما این امکان را می‌دهد که باقیمت‌های مختلفی روبرو شوید. البته ممکن است کیفیت این محصولات نیز متفاوت باشد. ایمپلنت‌های با کیفیت بالا ممکن است گران‌تر از محصولات با کیفیت پایین باشند. در نتیجه برند و کیفیت ایمپلنت دندان در تجریش از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت است.

 

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.