بلیچینگ در الهیه

بلیچینگ دندان نتایج بهینه را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی ارائه می‌دهد. این روش سفید کردن که زیر نظر دندانپزشک انجام می‌شود، در بین کسانی که از محصولات بدون نسخه ناراضی هستند و یا این که زحمت یک کیت حرفه‌ای در خانه را نمی‌خواهند، محبوبیت پیدا کرده است.

از بلیچینگ در الهیه چه انتظاراتی داریم؟

بلیچینگ در الهیه روش پیچیده‌ای نیست، اما برای جلوگیری از آسیب به لثه به مهارت نیاز دارد. علاوه بر این، تجهیزات گران قیمتی برای آماده سازی و تکمیل روش مورد نیاز است. در مجموع، این روش می‌تواند بین 60 تا 90 دقیقه طول بکشد.

مراحل بلیچینگ در الهیه:

مراحل بلیچینگ در الهیه:

  1. دندان‌های شما با پوکه، برای از بین بردن هر گونه پلاک روی سطح، صیقل داده می‌شود.
  2. دهان شما با گاز ایزوله می‌شود تا دندان‌های شما خشک بماند. برای دور نگه داشتن گونه‌ها، لب‌ها و زبان شما از محلول سفید کننده ممکن است از برخی لوازم خاص استفاده شود.
  3. یک مانع در امتداد خط لثه قرار می‌گیرد تا از قرار گرفتن در معرض محلول بیشتر محافظت کند.
  4. دندان‌ها فقط روی سطح جلویی با محلول سفید کننده پوشانده می‌شوند. محلول معمولاً شامل پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید به عنوان عامل سفید کننده است.
  5. بسیاری از محصولات سفید کننده برای فعال کردن پراکسید به لیزر نیاز دارند. پس از استفاده، محلول به مدت 30 تا 60 دقیقه روی دندان‌ها باقی می‌ماند، یا بسته به برند، گهگاهی دوباره استفاده می‌شود.
  6. هنگامی که به سایه بهینه رسید یا حداکثر زمان سپری شد، دندان‌ها شسته می‌شوند. فلوراید ممکن است برای کمک به کاهش حساسیت دندان استفاده شود، که یک عارضه جانبی رایج است.

پس از اتمام، به شما توصیه می‌شود که حداقل به مدت 24 ساعت از خوردن غذاها یا نوشیدنی‌های دارای سطح رنگ‌دانه بالا اجتناب کنید که عبارت‌اند از قهوه، چای، سس گوجه فرنگی، خردل زرد، چغندر، انگور سیاه، آب نبات، و شراب قرمز. از استعمال دخانیات یا هر نوع تنباکو نیز باید اجتناب شود.

بیشتر بخوانید
درمان تیره شدن رنگ دندان پس از تصادف

کیت‌های حرفه‌ای بلیچینگ  دندان در منزل:

به عنوان جایگزینی برای روش بلیچینگ  در مطب، بسیاری از مردم به کیت‌های سفیدکننده حرفه‌ای در خانه روی می‌آورند. این مدل‌ها را می‌توان فقط از دندان‌پزشک تهیه کرد و برای ساخت کیت‌های سفارشی به قالب دندان نیاز دارند.

ساخت کیت‌ها به طور متوسط یک تا دو هفته طول می‌کشد. خود این روش به مدت یک ساعت در روز در یک دوره دو هفته‌ای انجام می‌شود. انجام این کار چندان دشوار نیست و نتایج بسیار بهتری نسبت به اکثر برندهای داروخانه ارائه می‌دهد.

 بلیچینگ در الهیه

چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود؟

دندان‌ها به طور طبیعی به‌مرورزمان سفیدی خود را از دست می‌دهند؛ زیرا مینای دندان فرسوده می‌شود و عاج زرد رنگ زیرین را در معرض دید قرار می‌دهد. با این حال، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد این پدیده می‌شود. تغییر رنگ دندان را می‌توان به دو صورت درونی یا بیرونی طبقه بندی کرد:

 

1.     لکه‌های ذاتی:

این نوع لکه در عاج یا ساختار داخلی دندان‌ها ایجاد می‌شود. معمولاً در اثر برخی داروها، درمان و حتی آسیب ایجاد می‌شود. به دلیل ماهیت آن، این لکه‌ها به سختی پاک می‌شوند. در اینجا چند نمونه وجود دارد که باعث ایجاد لکه‌های درونی می‌شوند:

  1. آنتی‌بیوتیک‌هایی (مانند تتراسایکلین و داکسی‌سایکلین) که توسط کودکان در مراحل رشد دندان‌هایشان مصرف می‌شود.
  2. دهانشویه حاوی کلرهگزیدین که برای درمان التهاب لثه استفاده می‌شود
  3. شیمی درمانی
  4. مقادیر بیش از حد فلوراید
  5. درمان‌های دندانپزشکی مانند پر کردن آمالگام.
  6. آسیب دندان که باعث می‌شود دندان عاج زرد رنگ بیشتری تولید کند.
  7. با افزایش سن، مینای دندان نازک‌تر می‌شود و به رنگ زرد عاج نشان می‌دهد.

 

2.     لکه‌های بیرونی:

این لکه‌ها بر روی لایه خارجی دندان یا مینای دندان تأثیر می‌گذارد و که این لکه‌ها راحت‌تر رفع می‌شوند. بر خلاف لکه‌های ذاتی، این لکه‌ها اغلب به دلیل انتخاب غذا و شیوه زندگی ایجاد می‌شوند.

برخی از عواملی که باعث ایجاد لکه‌های بیرونی می‌شوند عبارت‌اند از:

  1. غذاها و نوشیدنی‌های رنگی مانند شراب قرمز، سودا و سس‌های مبتنی بر گوجه فرنگی
  2. غذاهای اسیدی که مینای دندان را از بین می‌برند
  3. نیکوتین و تارتار که از استعمال سیگار و تنباکو به وجود می‌آید
  4. ایجاد پلاک از غذاهای پرکالری
بیشتر بخوانید
ایمپلنت دندان در بیماران دیابتی

اگر تغییر رنگ رخ داد؛ اما رنگی غیر از رنگ  زرد (مانند خاکستری، قهوه‌ای، راه‌راه یا خالدار) بود، فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اینها تغییرات رنگ غیر طبیعی هستند که ممکن است نشان دهنده مشکل جدی‌تری باشند.

 

برخی از عواملی که باعث می‌شود فرد برای بلیچینگ در الهیه واجد شرایط نباشد:

برخی از عواملی که باعث می‌شود فرد برای بلیچینگ در الهیه واجد شرایط نباشد:

  1. حساسیت بیش از حد دندان و لثه
  2. پیری دندان‌ها که باعث شفاف شدن دندان‌ها می‌شود
  3. پرکردگی‌ها، روکش‌های همرنگ دندان
  4. دندان‌های راه‌راه، خالدار یا غیر طبیعی رنگی (مانند قهوه‌ای یا خاکستری) ناشی از تتراسایکلین یا فلوراید بیش از حد، که این فرایند را بی اثر می‌کند.

با این حال، هنوز امکان دریافت درمان‌های سفارشی برای موارد خاص وجود دارد.

 

مزایای درمان‌های حرفه‌ای بلیچینگ در الهیه چیست؟

در حالی که روش‌های سفید کردن خانگی به طور گسترده‌ای در دسترس هستند، بلیچینگ  دندان حرفه‌ای مزایای بسیاری دارد:

1.     بهبود مراقبت از دهان.

افرادی که انجام درمان‌های حرفه‌ای بلیچینگ در الهیه را تجربه کرده‌اند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، تمایل بیشتری به مراقبت از دندان‌های خود دارند دیدن اثرات آن می‌تواند بیماران را ترغیب کند تا سفیدی جدید دندان‌های خود را حفظ کنند. آنها بیشتر از نخ دندان استفاده می‌کنند و دندان‌های خود را مسواک می‌زنند و از دهان‌شویه استفاده می‌کنند که در نتیجه یک روال کلی دندانپزشکی سالم‌تری دارند.

 

2.     درمان بلیچینگ در الهیه به میزان قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی می‌کند.

روش‌های سنتی مانند مسواک زدن منظم و استفاده از محصولات سفیدکننده دندان بدون نسخه  ممکن است ماه‌ها یا هفته‌ها طول بکشد تا نتایج را نشان دهند. از سوی دیگر، سفید کردن در مطب فقط یک ساعت طول می‌کشد.

 

3.     اثرات بلیچینگ در الهیه می‌تواند مدت طولانی باقی بماند .

مشکل کلی محصولات سفید کننده دندان خانگی این است که معمولاً دوام زیادی ندارند و نیاز به نگهداری مداوم دارند. با درمان بلیچینگ  تخصصی اثرات می‌تواند تا 4 سال بدون هیچ گونه تغییر و نگهداری خاصی باقی بماند.

 

4.     درمان بلیچینگ در الهیه مقرون به صرفه است.

در حالی که روش‌های بلیچینگ  حرفه‌ای هزینه بیشتری نسبت به انواع خانگی دارند، در دراز مدت پول بیشتری را پس انداز خواهید کرد. از آنجایی که استفاده از خمیردندان‌های سفید کننده، نوارها و سایر محصولات زمان زیادی طول می‌کشد تا نتیجه‌ای حاصل شود و نیاز به نگهداری مداوم دارد، هزینه‌ها در نهایت افزایش می‌یابد. پولی که برای آن‌ها خرج می‌کنید بیشتر از آن چیزی است که نیاز است.

بیشتر بخوانید
3 روش اصلی ترمیم لمینت دندان آسیب دیده و شکسته

عوارض و مشکلات بلیچینگ دندان چیست؟

عوارض و مشکلات بلیچینگ دندان چیست؟

در حالی که بلیچینگ دندان ایمن در نظر گرفته می‌شود و عوارض جانبی بسیار کمی دارد، برخی از افراد شایع‌ترین عوارض جانبی را تجربه می‌کنند:

  1. حساسیت دندان:

از آنجایی که در بلیچینگ  دندان  از یک ژل پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید برای نفوذ به لایه پایینی دندان به نام عاج استفاده می‌شود، برخی از افراد حساسیت دندان را تجربه می‌کنند. به طور معمول، این زمانی اتفاق می‌افتد که کیت‌های سفیدکننده شما برای مدت طولانی باقی مانده باشند یا دندان‌های خود را چندین روز متوالی بلیچینگ  کرده باشید.

 

با اطمینان از اینکه کیت‌های خود را فقط برای مدت زمان توصیه شده روی دندان‌ها بگذارید، می‌توان این مشکل  را حل کرد. همچنین می‌توان با اطمینان از اینکه بین جلسات بلیچینگ  یک یا دو روز استراحت می‌کنید، این مشکل را برطرف کرد. اگر هنوز حساسیت دارید، اما می‌خواهید دندان‌های سفیدتری داشته باشید، با مطب ما در الهیه تماس بگیرید و متخصصان ما  ممکن است بتواند محصولی را برای کمک به کنترل حساسیت به شما توصیه کند.

 

  1. تحریک بافت نرم:

گاهی اوقات، لثه یا زبان شما ممکن است از طریق تماس با  ژل سفید کننده تحریک شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار زیادی ژل داخل کیت بلیچینگ  سفارشی شما قرار می‌گیرد و به لثه، زبان و گلو شما می‌ریزد. که این امر می‌تواند باعث تحریک شود، اما به راحتی با استفاده از مقدار کمتر ژل و پر نکردن کیت‌های خود به راحتی برطرف می‌شود.

 

  1. همه لکه‌ها را نمی‌توان با بلیچینگ دندان برطرف کرد:

دندان‌هایی که از داخل آسیب دیده‌اند، دچار فلوئوروزیس شده‌اند و آن‌هایی که دارای لکه‌های معدنی هستند ممکن است اصلاً تحت تأثیر سفید کردن قرار نگیرند. قبل از درمان، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا فرایند بلیچینگ دندانی که انتخاب می‌کنید مؤثر است یا خیر.

 

  1. بلیچینگ دندان‌ها یک راه حل دائمی نیست:

مدت زمان ماندگاری نتایج بسته به سن، ژنتیک و سبک زندگی شما متفاوت است. سیگار کشیدن و مصرف غذا و نوشیدنی حاوی تانن مانند شراب قرمز، قهوه و پرتقال  می‌تواند باعث بازگشت سریع‌تر لکه‌ها شود.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.