بلیچینگ دندان در زعفرانیه

 

بلیچینگ دندان یکی از محبوب‌ترین درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است که روشی سریع، غیرتهاجمی و مقرون به صرفه برای افزایش زیبایی لبخند ارائه می‌دهد. درمان‌های سفیدکننده که برای مردان و زنان به طور یکسان ارزش جهانی دارد، برای هر بودجه، بازه زمانی و خلق و خوی در دسترس هستند. چه به صورت جلسات بلیچینگ دندان حرفه‌ای یک ساعته در مطب دندانپزشکی و چه به صورت کیت‌های سفید کننده خانگی خریداری شده از داروخانه، راه‌حل‌های فراوانی وجود دارد.

تقریباً هر کسی که درمان بلیچینگ دندان در زعفرانیه را انتخاب می‌کند، شاهد بهبودی متوسط تا قابل توجهی در روشنایی و سفیدی لبخند خود است. گفته می‌شود، این یک راه حل دائمی برای تغییر رنگ نیست و برای اثر طولانی مدت نیاز به نگهداری و مراقبت دارد.

اصطلاح بلیچینگ تنها زمانی مجاز است که دندان‌ها را بیش از رنگ طبیعی سفید کنند و این به شدت در مورد محصولات حاوی سفید کننده، معمولاً پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید  صدق می‌کند.

 

دلایل تغییر رنگ دندان:

دلایل تغییر رنگ دندان:

دو دسته تغییر رنگ در ارتباط با دندان‌ها وجود دارد:

1)     لکه‌های بیرونی:

لکه‌های بیرونی لکه‌هایی هستند که در اثر قرار گرفتن در معرض نوشیدنی‌ها، غذاها  و دخانیات، تغییر رنگ و فرسودگی معمولی روی سطح دندان ظاهر می‌شوند. لکه‌های بیرونی سطحی و جزئی هستند و با مسواک زدن و تمیز کردن پیشگیرانه دندان پاک می‌شوند. لکه‌های بیرونی سرسخت را می‌توان با تلاش‌های بیشتر، مانند سفید کردن دندان‌ها، از بین برد. لکه‌های بیرونی پایدار می‌توانند در صورت عدم رسیدگی زودهنگام به عاج نفوذ کنند.

2)     لکه‌های درونی:

لکه‌های درونی لکه‌هایی هستند که در داخل دندان ایجاد می‌شوند. لکه‌های درونی ناشی از ضربه، پیری، قرار گرفتن در معرض مواد معدنی مانند تتراسایکلین در طول تشکیل دندان یا مصرف بیش از حد فلوراید است. در گذشته تصور می‌شد که لکه‌های ذاتی بسیار مقاوم هستند و نمی‌توان آن‌ها را با سفید کردن اصلاح کرد. امروزه، متخصصان دندانپزشکی زیبایی بر این باورند که حتی لکه‌های درونی عمیق را می‌توان با سفید کردن دندان‌های خانگی تحت نظارت که طی چند ماه یا حتی یک سال حفظ می‌شود، پاک کرد.

بیشتر بخوانید
توصیه های مهم خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت

عوامل  مؤثر در لکه دار شدن دندان چیست؟

عوامل  مؤثر در لکه دار شدن دندان چیست؟

 

1)     سن:

 ارتباط مستقیمی بین رنگ دندان و سن وجود دارد. با گذشت سال‌ها، دندان‌ها در نتیجه ساییدگی و تجمع لکه‌ها تیره می‌شوند. نوجوانان احتمالاً نتایج فوری و چشمگیری را از سفید شدن تجربه خواهند کرد. در دهه 20، زمانی که دندان‌ها شروع به رنگ زرد نشان می‌دهند، سفید کردن ممکن است نیاز به کمی تلاش بیشتری داشته باشد. تا دهه چهل، رنگ زرد جای خود را به قهوه‌ای می‌دهد و ممکن است نیاز به نگهداری بیشتری باشد. در دهه پنجاه، دندان‌ها لکه‌های سرسختی را جذب کردند که پاک کردن آن‌ها دشوار است؛ اما غیرممکن نیست.

 

2)     ژنتیک:

ویژگی‌های ژنتیکی با افزایش سن بیشتر مشخص می‌شوند. دندان‌هایی که مات و ضخیم هستند یک مزیت دارند: رنگ روشن‌تر به نظر می‌رسند، درخشندگی بیشتری نشان می‌دهند و به بلیچینگ دندان در زعفرانیه پاسخ می‌دهند. دندان‌هایی که نازک‌تر و شفاف‌تر هستند  به ویژه دندان‌های جلویی  رنگ‌دانه‌ای کمتری دارند که برای بلیچینگ لازم است. به گفته دندانپزشکان زیبایی، شفافیت تنها حالتی است که با هیچ نوع سفید کردن دندان قابل اصلاح نیست.

 

3)     عادات غذایی:

مصرف همیشگی شراب قرمز، قهوه، چای، کولا، هویج، پرتقال و سایر نوشیدنی‌ها و غذاهای با رنگ‌های عمیق باعث ایجاد لکه‌های قابل توجهی در طول سال‌ها می‌شود. علاوه بر این، غذاهای اسیدی مانند مرکبات و سرکه به فرسایش مینای دندان کمک می‌کنند. در نتیجه، سطح شفاف‌تر می‌شود و عاج زرد رنگ بیشتری از آن نمایان می‌شود.

 

4)     عادات سیگار کشیدن:

دخانیات رسوبات قهوه‌ای رنگی بر جای می‌گذارد که به آرامی در ساختار دندان فرو می‌روند و باعث تغییر رنگ درونی می‌شوند.

 

5)     داروها و مواد شیمیایی:

استفاده از تتراسایکلین در طول تشکیل دندان باعث ایجاد لکه‌های نواری خاکستری تیره یا قهوه‌ای می‌شود که پاک کردن آنها بسیار دشوار است. مصرف بیش از حد فلوراید باعث فلوئوروزیس (تغییر رنگ با ظاهر شدن لکه‌های سفید کم رنگ روی دندان‌ها) و نواحی مرتبط با لکه‌های سفید می‌شود.

 

6)     دندان‌قروچه:

دندان‌قروچه اغلب در اثر استرس ایجاد می‌شود، دندان‌قروچه می‌تواند باعث ایجاد ترک‌های ریز در دندان‌ها شود و باعث تیره شدن لبه‌های دندان شود.

 

گزینه‌های بلیچینگ دندان در زعفرانیه چیست؟

گزینه‌های بلیچینگ دندان در زعفرانیه چیست؟

امروزه سه گزینه اصلی بلیچینگ دندان در دسترس است. هر سه متکی به غلظت‌های مختلف پراکسید هستند.

بیشتر بخوانید
افتادن تاج دندان

 

1.     بلیچینگ دندان در مطب:

 

تغییر رنگ قابل توجه در مدت زمان کوتاه، مزیت اصلی بلیچینگ دندان در زعفرانیه است. این پروتکل شامل استفاده دقیق کنترل شده از یک ژل پراکسید با غلظت نسبتاً بالا است که توسط دندانپزشک یا تکنسین آموزش دیده پس از محافظت از لثه با یک سد لاستیکی رنگ بر روی دندان‌ها اعمال می‌شود. به طور کلی، پراکسید برای چندین فواصل 15 تا 20 دقیقه‌ای روی دندان‌ها باقی می‌ماند که جمعاً به یک ساعت می‌رسد. ممکن است به افرادی که دارای لکه‌های سرسخت هستند توصیه شود که برای یک یا چند جلسه سفید کننده اضافی مراجعه کنند، یا ممکن است از آنها خواسته شود که با یک سیستم مصرف خانگی ادامه دهند.

 

 

2.     کیت‌های بلیچینگ دندان تهیه شده به صورت حرفه‌ای:

 

بسیاری از دندانپزشکان بر این عقیده هستند که کیت‌های سفید کننده به صورت حرفه‌ای می‌توانند بهترین نتایج را در طولانی مدت داشته باشند. کیت‌های خانگی حاوی یک ژل پراکسید با غلظت پایین است که به راحتی قابل استفاده است و برای یک ساعت یا بیشتر و گاهی در طول شب روی دندان‌ها باقی می‌ماند. هر چه درصد پراکسید کمتر باشد، ممکن است مدت بیشتری روی دندان باقی بماند. این ژل با استفاده از کیت‌های بلیچینگ سفارشی که شبیه محافظ‌های دهان هستند، روی دندان‌ها اعمال می‌شود.

 

 

3.     محصولات بدون نسخه:

 

ارزان‌ترین و راحت‌ترین گزینه‌های سفیدکننده دندان، بلیچینگ بدون نسخه شامل استفاده از کیت سفیدکننده‌ای است که در فروشگاه خریداری می‌شود و حاوی ژل سفیدکننده با غلظت کمتر از سفیدکننده‌های حرفه‌ای هستند. ژل از طریق کیت‌ها، نوارها یا اعمال رنگ روی دندان‌ها اعمال می‌شود. در بسیاری از موارد این ممکن است تنها تعدادی از دندان‌های جلویی را سفید کند، برخلاف کیت‌های سفارشی که می‌توانند کل لبخند را سفید کنند.

 

عوارض بلیچینگ دندان در زعفرانیه:

عوارض بلیچینگ دندان:

درمان‌های سفید کردن دندان زمانی که روش‌ها طبق دستورالعمل دنبال شوند، ایمن در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، خطرات خاصی در ارتباط با بلیچینگ وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

 

1.     حساسیت:

بلیچینگ می‌تواند باعث افزایش موقت حساسیت به دما، فشار و لمس شود. این به احتمال زیاد در هنگام سفید کردن در مطب، جایی که سفید کننده با غلظت بالاتر استفاده می‌شود، رخ می‌دهد. برخی از افراد دردی خفیف را در وسط دندان‌های جلویی خود تجربه می‌کنند.

افرادی که بیشترین خطر را برای حساسیت به سفید کردن دارند، افرادی هستند که دچار تحلیل لثه، ترک‌های قابل توجه در دندان‌های خود یا نشت ناشی از ترمیم‌های معیوب هستند. حساسیت به سفید کردن بیشتر از یک یا دو روز طول نمی‌کشد، اما در برخی موارد ممکن است تا یک ماه ادامه یابد. برخی از دندانپزشکان خمیردندان حاوی نیترات پتاسیم را برای دندان‌های حساس توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید
متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه

 

2.     تحریک لثه:

 بیش از نیمی از افرادی که از سفید کننده‌های پراکسید استفاده می‌کنند، درجاتی از تحریک لثه را تجربه می‌کنند که ناشی از غلظت سفید کننده یا تماس با کیت است. چنین تحریکی معمولاً تا چند روز طول می‌کشد، پس از توقف سفید کردن یا کاهش غلظت پراکسید از بین می‌رود.

 

3.     دندان‌های تکنیکالر:

ترمیم‌هایی مانند کامپوزیت یا روکش‌های دندانی تحت تأثیر سفید کننده قرار نمی‌گیرند و بنابراین رنگ پیش فرض خود را در حالی که دندان‌های اطراف سفید می‌شوند حفظ می‌کنند. این منجر به امری می‌شود که اغلب “دندان‌های تکنیکالر” نامیده می‌شود.

 

مراقبت‌های بعد از بلیچینگ دندان در زعفرانیه:

برای افزایش طول عمر دندان‌های تازه سفید شده، دندانپزشکان به احتمال زیاد موارد زیر را توصیه می‌کنند:

  1. پیگیری در خانه، بلافاصله اجرا می‌شود یا به ندرت یک بار در سال انجام می‌شود.
  2. حداقل تا یک هفته پس از سفید شدن از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های تیره رنگ خودداری کنید.
  3. در صورت امکان، نوشیدنی‌های تیره رنگ را با نی میل کنید.
  4. رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از غذا و قبل از خواب.

هزینه بلیچینگ دندان در زعفرانیه چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان در زعفرانیه چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان در زعفرانیه می‌تواند از محصولی به محصول دیگر، روشی به روش دیگر کاملاً متفاوت باشد. سفید کردن دندان‌های حرفه‌ای در مطب گران‌ترین گزینه بلیچینگ با میانگین 2 میلیون تومان است. با این حال، این مزیت را دارد که توسط یک متخصص دندانپزشکی با تجربه انجام می‌شود و به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که نتایج مورد نظر خود را دریافت می‌کنید.

در انتهای دیگر طیف هزینه، نوارها و کیت‌های بدون نسخه وجود دارد که می‌توانید از داروخانه خریداری کنید. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از این سفیدکننده‌های ارزان‌تر و کم غلظت پراکسید، نتایج می‌تواند به شدت متفاوت باشد. به خاطر داشته باشید که نتایج سفید کردن دائمی نیست، به این معنی که اگر می‌خواهید لبخند سفید خود را حفظ کنید، باید به درمان‌ها ادامه دهید، زیرا اثرات آن کاهش می‌یابد.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.