دندانپزشکی در قیطریه

درمان‌های دندانپزشکی در قیطریه شامل درمان‌هایی است که با از بین بردن مشکلاتی که در دندان‌ها ایجاد می‌شود، کیفیت زندگی افراد را افزایش داده و نگرانی‌های زیبایی شما را از بین می‌برد.

 

انواع درمان‌های دندانپزشکی در قیطریه:

درمان‌های دندانپزشکی شامل درمان‌های مختلفی است. این موارد به شرح زیر است:

دندانپزشکی در قیطریه

1.     تشخیص و رادیولوژی دهان

که  به تشخیص بیماری‌های دهان و دندان با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری رادیولوژیکی اشاره دارد. بیماری‌های موجود با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری تشخیص داده می‌شوند و سپس درمان لازم برنامه ریزی می‌شود. بیماری‌های دهان و دندان که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند به لطف تشخیص دهان و رادیولوژی قابل تشخیص هستند.

هنگامی که برای معاینه دندان مراجعه می‌کنید، دندانپزشک شما باید در مورد سلامت عمومی و داروهای شما سؤالاتی بپرسد. بسیاری از شرایط سلامتی بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می‌گذارد و بالعکس. برخی از داروها می‌توانند بر بهداشت دهان شما تأثیر بگذارند یا باید قبل از درمان دندان مورد توجه قرار گیرند.

دندانپزشک شما هر دندان را با استفاده از ابزارهای کوچکی مانند آینه و پروب بررسی می‌کند. دندانپزشک به دنبال مسائلی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر شرایط است.

بافت‌های نرم دهان (لثه، زبان، لب‌ها، گونه‌ها و کام) نیز برای علائم سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی می‌شوند. دندانپزشک شما ممکن است مفاصل فک و غدد لنفاوی گردن شما را نیز بررسی کند.

اگر مشکل مشکوک دندانی به سختی قابل مشاهده باشد ممکن است نیاز به عکس برداری باشد. اگر مشکلی وجود داشته باشد، دندانپزشک شما گزینه‌های درمانی را توضیح می‌دهد و تخمینی از هزینه و زمان لازم را به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید
مزایا و معایب لمینت دندان

دندانپزشکی در قیطریه

2.     جراحی دهان، دندان و فک و صورت

جراحی دهان، فک و صورت که از جمله گزینه‌های درمانی دندانپزشکی است، تمامی اعمال جراحی مانند:

  • جراحی دندان عقل نهفته
  • شکستگی فک
  • عمل کیست و تومور
  • جراحی‌های ایمپلنت

 

3.     عصب کشی دندان:

روشی است که در پوسیدگی‌های عمیق، پوسیدگی اطراف پرکردگی‌های قدیمی و ترمیم‌های ناسازگار استفاده می‌شود. زمانی استفاده می‌شود که پرکردگی کافی نباشد؛ اما دندان در شرایطی باشد که می‌توان آن را نجات داد.

 

4.     دندان مصنوعی در دندانپزشکی

یکی از روش‌های درمانی دندان است، از روکش، بریج و پروتزهای متحرک تشکیل شده است. اینها روش‌هایی هستند که در از دست دادن دندان یا از دست دادن بافت دندان استفاده می‌شود که قابل ترمیم نیست. هدف؛ برای رفع کمبود دندان و افزایش راحتی زندگی فرد است.

 

5.     دندانپزشکی اطفال:

اقدامات بهداشت دهان و دندان کودکان را پوشش می‌دهد. این یک روش درمانی دندانپزشکی است که با مشکلات دندانی همه کودکان در سنین 3 تا 12 سال سروکار دارد. همچنین شامل کاربردهایی برای پیشگیری از اختلالات ارتودنسی، اطمینان از مسواک زدن منظم کودکان و توضیح اینکه چگونه باید از دهان خود محافظت کنند، است.

 

6.     ارتودنسی:

ارتودنسی تخصصی است که با از بین بردن دندان‌های کجی و درمان اختلالات اکلوژن در فک سروکار دارد. درمان ارتودنسی در بین مردم به درمان سیمی نیز معروف است. بیماران به طور کلی از درمان‌های ارتودنسی که یکی از گزینه‌های درمان دندان هستند اجتناب می‌کنند. این بیشتر به دلیل نگرانی‌های زیبایی شناختی است. با این حال، امروزه انواع بریس‌هایی وجود دارد که می‌توان از آنها برای جلوگیری از هرگونه نگرانی زیبایی استفاده کرد.

 

7.     پریودنتولوژی:

از دست دادن دندان در نتیجه پیشرفت مشکلات در دندان یا التهاب لثه به دلایل مختلف رخ می‌دهد. علاوه بر این، بیماری‌های لثه اثرات منفی بر سلامت عمومی می‌گذارد؛ بنابراین تشخیص و درمان به موقع در بیماری‌های لثه بسیار مهم است. پریودنتولوژی نوعی درمان دندانپزشکی است که در آن بیماری‌های لثه درمان می‌شود. درمان کلیه بیماری‌های مربوط به لثه، استخوان و رباط‌ها در بخش پریودنتولوژی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید
پروتکل های ایمنی کلینیک دندانپزشکی در برابر ویروس کرونا

دندانپزشکی در قیطریه

8.     ایمپلنت دندان در دندانپزشکی

ایمپلنت نیز یک روش درمانی است که برای از بین بردن کمبودهای دندان استفاده می‌شود، مانند درمان‌های  پروتز دندان. اما تفاوت آن با سایر کاربردها این است که امکان ایجاد یک ریشه دندان مصنوعی را فراهم می‌کند و بنابراین می‌توان آن را به راحتی برای تمام عمر استفاده کرد.

کاربرد ایمپلنت را می‌توان تحت بی‌حسی عمومی یا شرایط آرام بخشی انجام داد. به این ترتیب هیچ درد یا احساس درد در طول درمان ایجاد نمی‌شود. این روشی است که می‌توان آن را در از دست دادن یک یا چند دندان استفاده کرد. میزان موفقیت بسیار بالاست.

 

9.     تمیز کردن حرفه‌ای دندان یا جرم گیری:

تمیز کردن حرفه‌ای مواد زائد انباشته شده را از روی دندان‌ها پاک می‌کند. این ممکن است شامل ذرات غذا، پلاک نرم (رشد باکتری) یا سنگ سخت (ناشی از رسوبات معدنی از بزاق بر روی پلاک نرم، که گاهی اوقات تارتار نامیده می‌شود) باشد. پلاک و جرم از عوامل اصلی بیماری لثه هستند.

سپس متخصص دندانپزشکی دندان‌های شما را با استفاده از یک برس چرخان با خمیر پولیش تمیز و جلا می‌دهد. تمیز کردن حرفه‌ای به درمان و پیشگیری از بیماری لثه کمک می‌کند. متخصص دندانپزشکی می‌تواند به شما توصیه کند که چگونه بهداشت دهان و دندان خود را بین جلسات ملاقات برای حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها حفظ کنید.

10.  ترمیم دندان:

پرکردن دندان برای درمان پوسیدگی دندان که باعث ایجاد حفره شده است استفاده می‌شود. دندانپزشک پوسیدگی را از روی دندان پاک می‌کند، حفره را تمیز می‌کند، آن را خشک می‌کند و با مواد پرکننده مهروموم می‌کند.

بیشتر بخوانید
5 مرحله پوسیدگی دندان های دائمی تا از دست دادن دندان کامل

از مواد مختلفی می‌توان برای پر کردن حفره استفاده کرد. بر اساس اندازه، شکل و محل پر کردن، در مورد مناسب‌ترین مواد به شما توصیه می‌شود. یک انتخاب رایج مواد پرکننده همرنگ دندان (مانند کامپوزیت رزین یا سرامیک) است که می‌تواند ظاهر دندان و همچنین شکل و عملکرد آن را بازگرداند. دندانپزشک شما می‌تواند درمان‌های مختلفی را برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده پیشنهاد کند. این درمان‌ها به بازیابی ظاهر، شکل و عملکرد دندان‌های شما کمک می‌کند. آنها عبارت‌اند از:

11.  کشیدن دندان

هدف دندانپزشکان حفظ دندان‌های طبیعی است. با این حال، دندان‌هایی که به شدت آسیب دیده یا به شدت پوسیده شده‌اند ممکن است نیاز به کشیدن داشته باشند. همچنین ممکن است دندانپزشکان برداشتن دندان عقل را که باعث ایجاد مشکل می‌شوند توصیه کنند.

اگر دندان عقل در زیر لثه قرار داشته باشد، جایی که دندان عقل به صورت زاویه‌ای رشد می‌کند و به دندان کناری یا لثه فرو می‌رود، می‌تواند منجر به مشکلات مختلف دندانی شود. اطراف دندان بی حس شده و فرد هوشیار است. با این حال، برای روش‌های سخت‌تر، آرام‌بخشی یا بیهوشی عمومی نیز ممکن است در مواردی که فرد تا حدی یا به طور کامل بیهوش است ارائه شود.

دندانپزشکی در قیطریه

12.  محافظ‌های دهان

محافظ‌های دهان از دندان‌ها، لثه‌ها، لب‌ها، زبان و فک‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند. آنها در حین ورزش برای جلوگیری از آسیب ناشی از ضربه‌های تصادفی یا عمدی به صورت استفاده می‌شوند.

یک متخصص دندانپزشکی می‌تواند قالبی از دندان‌های شما بگیرد و یک محافظ دهان مناسب و راحت برای محافظت شما بسازد. محافظ‌های دهانی سفارشی نسبت به محافظ‌های آماده، تناسب و محافظت بهتری در برابر آسیب‌های دندانی دارند.

 

 

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.