قیمت دندان مصنوعی

قیمت دندان مصنوعی (جدیدترین تعرفه)

ضرب المثل معروفی می گوید که بهترین چیزها در زندگی رایگان است. درست است:  لبخند و خنده. با این حال،  برای انجام هر یک از آنها با اعتماد به نفس کامل، باید دندان های عالی داشته باشید. اگر دیگر این امکان وجود ندارد، باید روی دندان مصنوعی سرمایه گذاری کنید. یک چیز مسلم است: تهیه دندان مصنوعی یک روش درمانی ارزان قیمت نیست. قیمت دندان مصنوعی می تواند به عوامل متعددی وابسته باشد که در این مقاله به این موارد اشاره خواهیم کرد.

دندان مصنوعی سال هاست که یکی از محبوب ترین راه حل ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. در این مقاله انواع پروتزهای دندانی به خصوص قیمت دندان مصنوعی و مزایا و معایب پروتز دندانی را توضیح خواهیم داد. با خواندن این مقاله، به طور مفصل درباره عواملی که تعیین می‌کنند هنگام درمان به وسیله‌ی دندان مصنوعی چه چیزی در انتظار شماست صحبت خواهیم کرد.

انواع دندان های مصنوعی و قیمت آن

دندان های مصنوعی; به دو دسته پروتز ثابت و پروتز متحرک تقسیم می شود. پروتزهای ثابت به طور دائمی در دهان قرار می گیرند و بیمار نمی تواند آن را خارج کند و دوباره نصب کند. از طرف دیگر، پروتزهای متحرک، پروتزهایی هستند که در بیمارانی که دندان‌هاي بيشتري را از دست داده‌اند استفاده می‌شود، توسط بیمار خارج و نصب شود. اینکه کدام پروتز برای شما مناسب است را می توان پس از معاینه دندانپزشک مشخص کرد.

دندان مصنوعی در سال 1402

عوامل تعیین کننده قیمت دندان مصنوعی

عوامل زیر در تعیین قیمت دندان مصنوعی تعیین کننده هستند. عوامل اصلی که بر قیمت دندان مصنوعی تأثیر می گذارد:

از دست دادن دندان بیش از ظاهر شما ، بر کیفیت زندگی شما نیز تأثیر می گذارد. خوشبختانه، دندان مصنوعی راه حلی عالی برای بازسازی لبخند و بازگرداندن اعتماد به نفس شما هستند. قبل از متعهد شدن به درمان، احتمالاً می خواهید بدانید که می توانید انتظار پرداخت را داشته باشید. اگرچه آنها معمولاً برای اکثر بیماران مقرون به صرفه هستند، قیمت کل می تواند به طور قابل توجهی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. این به این دلیل است که چند عامل اصلی وجود دارد که بر هزینه دندان مصنوعی در سنت آگوستین تأثیر می گذارد. برای آشنایی با سه جنبه اصلی کمک کننده و سایر مواردی که باید از آنها آگاه باشید، همراه باشید.

بیشتر بخوانید
5 مرحله پوسیدگی دندان های دائمی تا از دست دادن دندان کامل

قیمت مواد

کیفیت و نوع ماده ای که برای دندان مصنوعی خود انتخاب می کنید تا حد زیادی بر قیمت نهایی تأثیر می گذارد. برای مثال، پروتزهای ارزان‌تر مطمئناً مقرون به صرفه‌تر هستند، اما اغلب از پلاستیک صورتی و شکننده ساخته می‌شوند. دندان ها نیز از همان مواد ساخته شده اند، با این تفاوت که سفید هستند. اگرچه هزینه اولیه شما بسیار کمتر از حد متوسط خواهد بود، اما باید دندان مصنوعی خود را خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردید تعویض کنید.

وقتی روی پروتزهای با کیفیت بالاتر سرمایه‌گذاری می‌کنید، پول بیشتری به دست خواهید آورد. آنها بدنه اکریلیک با دندان های مصنوعی ویژه ای خواهند داشت که از اکریلیک یا چینی ساخته شده اند. این پروتزها بسیار قوی تر و طبیعی تر از نمونه های مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، آنها می توانند از پنج تا هفت سال با مراقبت و نگهداری مناسب دوام بیاورند!

هزینه نوع دندان مصنوعی

آیا می دانستید پروتزهای مصنوعی انواع مختلفی دارند؟ انتخاب مناسب برای لبخند شما به تعداد دندان هایی که از دست داده اید بستگی دارد. اگر هنوز چند دندان طبیعی دارید، ممکن است بخواهید پروتز پارسیل را انتخاب کنید زیرا مقرون به صرفه تر از دندان کامل است. دندان مصنوعی پارسیل فقط دندان های از دست رفته شما را جایگزین می کند و روی دندان باقی مانده ای که هنوز دارید می چسبد.

البته دندان مصنوعی جزئی نیز می تواند از نظر کیفیت و قیمت متفاوت باشند. ارزان‌تر دندان مصنوعی پارسیل از پلاستیک صورتی ساخته شده‌اند و دارای تکه‌های سیم خمیده‌ای هستند که دور دندان‌ها می‌پیچد. این سیم ها برای جلوگیری از شکستن ضخیم تر و سنگین تر هستند. پارسیل با کیفیت بالاتر دارای یک چارچوب فلزی نازک با گیره هایی است که متناسب با دندان شما است.

بیشتر بخوانید
چگونه سلامت دهان کارکنان بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد

قیمت دندان مصنوعی تهران

دندانپزشک شما معاینه دهانی انجام می دهد تا ببیند آیا چیزی وجود دارد که می تواند بر روند پروتز دندان تأثیر بگذارد. آنها علائم عفونت، پوسیدگی دندان و کارهای قبلی دندانپزشکی را بررسی می کنند.

بر اساس یافته‌های خود، دندانپزشک شما یا کارهای مقدماتی دندانپزشکی را پیشنهاد می‌کند (یعنی کشیدن دندان یا درمان پریودنتال) یا به شما اجازه می‌دهد تا روند درمان را پیش ببرید. به خاطر داشته باشید که این درمان های اولیه به کل هزینه پروتز اضافه می کند. بنابراین، بهتر است بدانید که آیا از قبل به کار نیاز دارید یا خیر تا بتوانید هنگام تعیین قیمت نهایی آن را در نظر بگیرید

  1. پروتز ثابت یا متحرک
  2. تعداد پروتزهای مورد استفاده به عنوان فک پایین و بالا
  3. تعداد بالای دندان‌های از دست رفته
  4. انتظارات زیبایی شناختی بیمار
  5. تجربه دندانپزشک

قیمت دندان مصنوعی 1402 چقدر است؟

قیمت دندان های پروتز در سال  1402 ممکن است بسته به بیمار متفاوت باشد. قیمت ​​دندان مصنوعی را به طور متوسط برای شما توضیح خواهیم داد.

نوع پروتز دندان تعرفه
هزینه دندان مصنوعی کامل فک بالا برای اطلاع از قیمت تماس حاصل فرمایید
قیمت پروتز کامل فک پائين برای اطلاع از قیمت تماس حاصل فرمایید
هزینه پارسيل آکريلیکی فک بالا بيش از ۳ دندان برای اطلاع از قیمت تماس حاصل فرمایید
قیمت فليپر تا ۳ دندان برای اطلاع از قیمت تماس حاصل فرمایید
هزینه پروتز پارسيل کروم کبالت فک بالا برای اطلاع از قیمت تماس حاصل فرمایید
هزینه تعمير پروتز کامل شکسته  فک پايين برای اطلاع از قیمت تماس حاصل فرمایید
قیمت تعمير پروتز پارسيل شکسته  فک بالا برای اطلاع از قیمت تماس حاصل فرمایید
هزینه ريلاين پروتز فک بالا برای اطلاع از قیمت تماس حاصل فرمایید

توجه لیست قیمت دندان مصنوعی به روز رسانی نشده است .

قیمت دندان مصنوعی پایه

قیمت دندان مصنوعی پایه برای مجموعه دندان های فک پایین و بالا متغیر است. پروتزهای پایه که به عنوان راه حلی برای تعداد بالای دندان‌های از دست رفته فک پایین و بالا ترجیح داده می شوند، مقرون به صرفه ترین گزینه هستند.

بیشتر بخوانید
مضرات سیگار الکترونیکی برای دندان ها

قیمت دندان مصنوعی

قیمت دندان مصنوعی سایز متوسط

قیمت پروتز سطح متوسط برای هر دندان مصنوعی متغیر است. پروتزهای میانی حاوی دندان هایی با ظاهر طبیعی تری هستند و دوام بیشتری نسبت به پروتزهای اصلی دارند. برای پروتزهای سایز متوسط، متوسط ​​دوره گارانتی ممکن است به 2 سال محدود شود.

قیمت دندان مصنوعی درجه یک

قیمت دندان مصنوعی کامل با در نظر گرفتن انواع پروتزهای ثابت بین 10 تا 80 میلیون تومان متغیر است. پروتزهای سطح بالا از بهترین کیفیت پروتز دندان و اکریلیک با کیفیت بالا برای شبیه سازی بافت لثه استفاده می کنند.

سه عامل اصلی برای تعیین قیمت دندان مصنوعی شما وجود دارد: جنس، نوع و سطح سفارشی‌سازی.

پروتزهای ساخته شده از اکریلیک ارزان تر از نمونه های چینی خود هستند. هزینه پروتزهای کامل (یا کامل) بیشتر از پروتزهای جزئی است. در حالی که پروتزهای متحرک از پیش ساخته شده در مقایسه با مجموعه ای از پروتزهای فک بالا و پایین به طور قابل توجهی ارزان تر هستند.

هزینه دندان مصنوعی

عوامل جانبی هزینه دندان مصنوعی

  1. قیمت کشیدن دندان های احتمالی
  2. هزینه پروتزهای فوری تا زمانی که پروتزهای دائمی شما آماده استفاده شوند،
  3. هزینه قرارهای بعدی برای تعدیل در صورت نیاز.

 

سولات متداول قیمت دندان مصنوعی

قیمت دندان مصنوعی در سال 1402 چقدر است ؟

بسته به شرایط شما دارد اینکه چه مدل پروتزی لازم داشته باشید (فلزی ، ثابت و…) یک نوع خاص از دندان مصنوعی ممکن است برای شما بهترین گزینه باشد اما برای یک نفر دیگه بدترین گزینه و اینکه از بیمه استفاده کنید یا نه .

آیا قیمت دندان مصنوعی ثابت و متحرک با هم متفاوت است ؟

قیمت دندان مصنوعی ثابت و متحرک به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع مواد، لابراتوار، موقعیت کلینیک دندانپزشکی . برای استعلام و برآورد هزینه قیمت دندان مصنوعی لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

آیا دندان مصنوعی دائمی وجود دارد؟
انواع ثابت و متحرک دندان مصنوعی وجود دارد. برای مثال روکش ها و بریج ها به طور دائم روی دندان ها ثابت می شوند، اما انواع مختلفی از پروتزهای متحرک نیز وجود دارد.

[contact-form-7 id=”1604″ title=”Contact form 1″]

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

8 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.