لمینت دندان خرگوشی یا طرح لبخند دندان خرگوشی یکی از کاربردهایی است که در حوزه طراحی لبخند ساخته شده است. در کشور ما و جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. لمینت مدل خرگوشی بر حسب اولویت، زیبایی لبخند مورد نیاز را ارائه می‌کنند. به خصوص بیماران با ساختار دندان بسیار کوچک می توانند ضمن داشتن طرح لبخند، لمینت خرگوشی را نیز درخواست کنند. کامپوزیت، لمینت سرامیکی یا زیرکونیوم از جمله مواد زیبایی است که در درمان لمینت دندان خرگوشی استفاده می شود.

 دندانپزشک زیبایی در زعفرانیه و بیمار می توانند با یک نظر مشترک انتخاب کنند که از کدام روش استفاده کنند. متداول ترین روش مورد استفاده، روش لمینت چینی است. داشتن دندان های خرگوش باعث تغییرات شدید در ساختار لب همراه با لبخند می شود. به عنوان مثال، دندان ها ظاهری پرتر و حجیم تر پیدا می کنند و لبخند جذاب تر می شود.

چه کسی لمینت دندان خرگوشی را ترجیح می دهد؟

چه کسی لمینت دندان خرگوشی را ترجیح می دهد؟

از آنجایی که لمینت مدل خرگوشی یک روش کاملا بصری است، تقریباً همه می توانند آن را انجام دهند. کسانی که از دندان های جلویی خود شکایت دارند و می خواهند سایز دندان را افزایش دهند در حالی که مداخلات زیبایی روی دندان های جلویی خود انجام می دهند به لمینت های مدل خرگوشی روی می آورند. می توان آن را بنا به اولویت انجام داد، مگر در مواردی که به طور خاص توسط دندانپزشک زیبایی توصیه نشده است.

طرح لبخند دندان خرگوشی

لمینت دندان خرگوشی مانند فلس های سرامیکی هستند که به اندازه دندان شما ساخته شده اند. آنها به عنوان پوششی برای قطعه اصلی دندان از طریق روش سیمان کردن شیمیایی روی سطح استفاده می شوند، بنابراین فرآیند قرار دادن حداقل تهاجمی است.

پس از انجام مطالعات اولیه لبخند، ورق ها با توجه به نیاز شکل و رنگ هر دندان ساخته می شوند. مداخله برای قرار دادن آن بیش از یک یا دو جلسه طول نمی کشد، بدون درد است و نتایج فوری را ارائه می دهد. از آنجایی که روی سطح دندان کار می شود، سخت ترین کار این است که آن را برای چسبندگی صحیح هر ورق آماده شوند.

بیشتر بخوانید
روکش ایمکس E-Max چیست؟

نکاتی که در مورد لمینت مدل خرگوشی باید بدانید

نکاتی که در مورد لمینت مدل خرگوشی باید بدانید

قبل از انجام  لمینت دندان خرگوشی باید به خوبی فکر شود. اگرچه از مواد طبیعی و بادوام با قابلیت عبور نور بالا در کاربرد استفاده می شود، اما ماندگاری دندان های اصلی را ندارد. البته این وضعیت نباید باعث ترس بیماران شود، لمینت دندان خرگوشی با مراقبت خوب ماندگاری خود را برای مدت طولانی حفظ می کنند. کافی است بیمار اجسام سفت (آجیل مانند گردو، فندق و …) را گاز نگیرد و به طور مرتب دندان ها را تمیز کند.

ساختار لمینت دندان خرگوشی باید متناسب با ساختار دهان و دندان فرد باشد. به منظور آزمایش این تناسب، می توان یک پیش نمایش در محدوده طراحی لبخند دیجیتال ایجاد کرد. بیماران باید طبق توصیه های دندانپزشک خود عمل کنند و ساختار دقیق دندان های شخص دیگری را مطالبه نکنند.

در برخی موارد، مدت زمان درمان ممکن است متفاوت باشد، زیرا روش های دیگری را می توان قبل از ساختن لمینت دندان خرگوشی انجام داد. اما به طور کلی درمان بین 2 روز تا 15 روز طول می کشد. پس از انجام لمینت دندان خرگوشی باید دستورات دندانپزشک را رعایت کرد و دقت لازم را به عمل آورد. معاینات دندانپزشکی نباید قطع شود.

یک لبخند جذاب تر با لمینت مدل خرگوشی

یک لبخند جذاب تر با لمینت مدل خرگوشی

قابل توجه ترین و قابل مشاهده ترین ناحیه در لبخند انسان، دندان های جلویی بالایی است. ظاهر دندان های جلویی یکی از عوامل تعیین کننده در مورد لبخند است و همچنین منوط به درک زیبایی است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. امروزه ساختارهای مختلف دندانی با ظاهری سالم و زیبا جلب توجه می‌کنند و بسیاری از بیماران برای انجام عمل‌های زیبایی با اشکال مختلف دندان به پزشک مراجعه می‌کنند.

اگرچه اشکال مختلف دندان ظاهری طبیعی و زیبا به هر نوع صورت و فرم لب می بخشد، اما محبوب ترین نوع زیبایی برای افراد، لمینت دندان خرگوشی است. تاکید اصلی در لمینت خرگوشی بر دو ثنایای جلویی است. این دندان ها کمی بلندتر و در جلوی دندان های مجاور ظاهر می شوند و ساختار قابل توجهی را تشکیل می دهند. لمینت مدل خرگوشی که بیش از همه مورد علاقه افراد مشهور است، اکنون به عمل مورد علاقه افرادی تبدیل شده است که برای زیبایی شناسی اقدام می کنند.

لمینت کامپوزیت، زیرکونیوم و پرسلن از جمله روش‌های مطلوب در لمینت  دندان خرگوشی هستند. لمینت دندان خرگوشی می تواند تنها روشی باشد برای افرادی که دندان هایشان از بسیاری جهات صاف است، اما می توان آن را همراه با فرآیندهای بلیچینگ و پوشش دندان انجام داد.

بیشتر بخوانید
معایب ایمپلنت دندان: حقایقی که باید بدانید

همچنین می تواند به عنوان یکی از مراحلی که برای دستیابی به ظاهر مطلوب در طراحی لبخند اعمال می شود، ظاهر شود. ممکن است لازم باشد برای هر بیمار از روش متفاوتی استفاده شود و با توجه به نیاز او تکنیک های مختلفی را امتحان کرد. با آگاهی از این تکنیک ها می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

لمینت دندان خرگوشی با روکش زیرکونیومی

لمینت دندان خرگوشی با روکش زیرکونیومی

در مواردی که تغییر شکل در دندان ها وجود نداشته باشد، نیازی به ارتودنسی نباشد و نیازی به درمان سیمی نباشد، با روش روکش می توان ظاهر دندان  مدل خرگوشی را به دست آورد. این روش از نظر کاربرد آسان و سریع است و روشی است که افراد با ساختار دندان مناسب را قادر می سازد تا به راحتی به ساختار لمینت دندان مدل خرگوشی دست یابند.

 در فرآیند روکش زیرکونیومی، ابتدا دندان هایی که قرار است روکش شوند، در معرض درمان تمیز کردن دندان قرار می گیرند و با اندازه گیری اندازه روکش و شکل دندانی که قرار است تشکیل شود، مشخص می شود. سپس انتخابی برای رنگ دندان انجام می شود.

فرآیند تراشیدن دندان هایی که قرار است روکش شوند و شکل دادن به روکش اعمال می شود. بنابراین، دندان ها برای قرار دادن روکش روی دندان و روکشی که پس از تمرین ها آماده می شود، مناسب ساخته می شوند. زیرکونیوم با ظاهری شبیه به طبیعت، ترجیح داده شده ترین ماده پوششی است که از نظر سلامت باکتری ها را در خود نگه نمی دارد و می تواند سال ها مورد استفاده قرار گیرد. می توانید با خیال راحت انتخاب کنید.

کاربرد لمینت دندان خرگوشی

لمینت که با نور ماوراء بنفش باند می‌شود، فرآیندی است که با اندازه‌گیری دندان‌ها شروع می‌شود و ناحیه‌ای به اندازه 0.3 میلی‌متر روی دندان‌های قدامی باز می‌شود. با بی حسی موضعی، دندان ها و لثه ها بی حس شده و دندان تراشیده می شود.

پس از اندازه گیری، لمینت دندان خرگوشی به صورت قالب آماده می شود. پس از تمرین قالب آماده شده، فرآیند روتوش انجام می شود و دندان با یک ماده چسبنده که با نور UV خشک می شود، چسبانده می شود. باقی مانده های چسب برداشته شده و دندان ها صیقلی شده و آماده می شوند. این یکی از پرکاربردترین روش ها در لمینت مدل دندان خرگوشی است.

بیشتر بخوانید
مزایا و معایب لمینت دندان

کاربرد لمینت دندان خرگوشی

روش پوشش کامپوزیت

اگر می خواهید دندان های سفید و زیبایی داشته باشید، ممکن است ظاهر شفاف و طبیعی زیرکونیوم را ترجیح ندهید. در چنین شرایطی، پوشش های کامپوزیتی را ترجیح می دهید که ظاهر زیباتری  ارائه دهد. لمینت کامپوزیت دندان خرگوشی که به ویژه در مواردی مانند تغییر رنگ و شکل دندان و یا رفع عیوب دندان مورد استفاده قرار می گیرد، نوعی روکش مقرون به صرفه است و نتیجه خوبی می دهد. اگر می خواهید نتیجه ای مقرون به صرفه و موفق در لمینت خرگوشی داشته باشید، می توانید ونیرهای کامپوزیت را انتخاب کنید.

پس از انجام لمینت مدل خرگوشی باید به چند نکته توجه کنید. هیچ روکشی به اندازه دندان طبیعی انسان مقاوم نیست و به راحتی آسیب می بیند. برای این منظور باید از مصرف غذاهای سفت و ترکاندن آجیل با دندان خودداری کنید.

شما باید بیش از هر زمان دیگری به تمیز کردن دندان توجه کنید و نباید فراموش کنید که روکش ها نیز ممکن است تغییر رنگ دهند. شما باید مصرف سیگار، چای و قهوه را محدود کنید و استفاده از نخ دندان را به صورت روتین انجام دهید. تا زمانی که به این موارد توجه کنید، می توانید از روند زیبایی شناختی که انجام داده اید برای مدت طولانی به طور سالم استفاده کنید.

در چه مواردی می توان روکش دندان لمینت خرگوشی انجام داد؟

در چه مواردی می توان روکش دندان لمینت خرگوشی انجام داد؟

  • در مواردی که انحراف و بدشکلی در دندان های جلویی وجود دارد که از لبخند زیبایی جلوگیری می کند.
  • در ترمیم دندان های شکسته شده به هر ضربه و دلیل و بازگرداندن آنها به ظاهر طبیعی قدیمی.
  • هنگامی که می خواهید دندان ها برای لبخندی زیبا کشیده شوند،
  • در افرادی که از هیچ روش سفید کننده ای نتیجه نگرفته اند و دندان های تیره دارند.
  • در دندان های پوسیده جلویی، زمانی که لازم است پوسیدگی ها را تمیز کرده و خرابی های موجود در دندان را اصلاح کنیم.
  • در بیمارانی که به دلیل نگرانی های زیبایی، درمان بریس را نپذیرفته اند و دندان هایشان شکافته شده است.

قیمت طرح لبخند دندان خرگوشی

هنگام محاسبه قیمت لمینت دندان خرگوشی، اول از همه، کیفیت مواد مورد استفاده بسیار مهم است. تجربه دندانپزشکی که دندان لمینت شده را می‌سازد، آزمایشگاهی که در آن دندان لمینت شده ساخته می‌شود و تعداد دندان‌هایی که قرار است لمینت دندان خرگوشی شوند در قیمت آن موثر است. برای اطلاعات دقیق، توصیه می کنیم مقاله قیمت دندان لمینت ما را مطالعه کنید.

 

 

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.