دندانپزشکی حرفه‌ای است که هدف اصلی آن بهداشت و درمان است، در طول دوره‌هایی که بشریت برای مدت طولانی روی آن کارکرده است، توسعه زیادی ‌یافته است. دندانپزشکی که برای مدت طولانی فقط بر روی درمان تمرکز داشت، یعنی بیشتر مشکل محور بود اکنون با یک سری روش‌های کاربردی جدید کار می‌کند که خدمات زیادی همراه با توسعه مواد و پیشرفت موقعیت‌های تکنولوژیکی نه‌تنها در درمان، بلکه در زیبایی‌شناسی نیز ارائه می‌کند. در این مقاله متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه را و خدمات ان را بیشتر می شناسید.

نام کلی این کاربردها دندانپزشکی زیبایی است، متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه: از هر دو روش معمول: کلاسیک و ساختارهای تکنولوژیکی بسیار پیشرفته برای برآورده کردن انتظارات زیبایی‌شناختی استفاده می‌کند. به لطف پرکردگی‌های کامپوزیتی تولید شده با ظرفیت‌های مواد درحال‌توسعه، اکنون می‌توان اطمینان حاصل کرد که پرکردگی‌هایی که در دندان‌ها قرار خواهند گرفت  ، همرنگ دندان باشند؛ بنابراین، با اطمینان از یکپارچگی رنگ و فرم دندان‌ها، می‌توان یک موضع زیبایی‌شناختی ایجاد کرد. این یکی از اولین گام‌های زیبایی دندان است.

متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه

ویزیت متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه

چه زمان باید وقت ویزیت با متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه تعیین کنید؟ چند دلیل وجود دارد که ممکن است به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید نه  دندانپزشک عمومی، برای مثال:

  • اگر دندان از دست رفته دارید
  • بدشکل شدن دندان ها
  • دندان های کج
  • ترک، تراشه یا آسیب های دیگر
  • تغییر رنگ
  • پوسیدگی دندان

اگر دندان‌هایتان آسیب دیده یا کج شده باشد، ممکن است در هنگام خوردن یا صحبت کردن دچار مشکلاتی شوید. مشکلات دندان‌های شما می‌تواند بر اعتماد به نفس شما نیز تأثیر بگذارد. اگر از ظاهر لبخند خود راضی نیستید، با متخصص دندانپزشکی زیبایی صحبت کنید. آنها می توانند وضعیت دندان های شما را بهبود بخشند. دو شاخه غالب در دندانپزشکی زیبایی وجود دارد. یکی از آنها پروتز و دیگری ارتودنسی است. متخصصان این شاخه‌ها پروستودنتیست (متخصص پروتز) و ارتودنتیست (متخصص ارتودنسی) نام دارند.

خدمات متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه

  1. با افزودن مواد دندانی به دندان‌ها یا لثه‌ها (لمینت سرامیکی، لمینت ونیر، روکش تاج، گرافت لثه)
  2. برداشتن مواد از دندان یا لثه (اصلاح مینای دندان، جراحی لثه، افزایش طول تاج)
  3. بدون افزودن یا برداشتن دندان و لثه (سفیدکننده، درمان رنگ‌دانه لثه)
  4. صاف کردن دندان‌ها برای بهبود ظاهر صورت (ارتودنسی)
بیشتر بخوانید
بلیچینگ ارتودنسی چگونه است؟

کامپوزیت دندان

 زیبایی لبخند:

زیبایی لبخند، یکی از مهم‌ترین مسائل دندانپزشکی زیبایی است. برنامه‌ریزی زیباترین لبخند با ترکیب عملکرد، زیبایی شناسی و طبیعی بودن با در نظر گرفتن خواسته‌ها و انتظارات شخصی است. به طور کلی،برای ایجاد لبخند زیبا با انجام یک یا چند روش  مانند بلیچینگ، لمینت‌های سرامیکی، ایمپلنت و… انجام می‌شود.

در زیبایی لبخند عواملی مانند فرم صورت بیمار، رنگ پوست، جنسیت، سن، لب‌ها، وضعیت لبه‌های لب، رنگ دندان‌ها، تراز و ساختار لثه مورد توجه قرار می‌گیرد. در برخی موارد دامنه زیبایی شناسی می‌تواند شامل تمامی درمان‌ها باشد و در برخی موارد زیبایی لبخند را می‌توان با یک یا چند مورد به حد مطلوب رساند.

 

زیبایی لثه:

در برخی افراد ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که بافت لثه بیش از حد دیده شود یا دندان‌ها کوتاه به نظر برسند، به خصوص در زمان حداکثری لبخند. این مشکل که “لبخند لثه ای” نام دارد، می‌تواند باعث نارضایتی بیماران شود. این موارد را می‌توان با یک برنامه ساده فرم دهنده لثه درمان کرد.

با دستگاه‌های لیزری که در این روش استفاده می‌شود، در حین عمل خونریزی ایجاد نمی‌شود و بهبود سریع بافت که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه‌های لیزر است، مشاهده می‌شود. پس از اعمال، در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توان نتیجه زیبایی دائمی روی لثه‌ها را به دست آورد.

بهترین متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه

سفید کردن دندان:

 شاید پرکاربردترین روش دندانپزشکی زیبایی است که توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه انجام می‌شود. این فرایند که با استفاده از ژل مناسب هیچ آسیبی به دندان وارد نمی‌کند، می‌تواند در فواصل زمانی مناسب در مواقع لزوم تکرار شود و در چارچوب زیبایی شناسی تجدید شود. با این روش اثبات شده می‌توان در مدت زمان بسیار کوتاهی انتظار بیمار را محقق کرد و رضایت و شادی افراد را به دست آورد.

ونیر کامپوزیتی:

 روشی است که برای از بین بردن بی نظمی دندان‌های قدامی، گاهی برای ترمیم بافت‌های شکسته و پوسیدگی، یا برای بزرگ کردن دندان‌های کوتاه یا کوچک استفاده می‌شود. ‌ ونیرهای کامپوزیت اعمال شده به‌گونه‌ای انتخاب می‌شوند که با رنگ دندان فرد مطابقت داشته باشد و سپس با توجه به فرم‌ دندان‌ها اعمال می‌شود.

پس از این مراحل، در روش ونیر که با فرایندهای فرم دهی و پولیش مناسب انجام می‌شود، لبخند زیبایی ثبت می‌شود و ‌ ونیرهای ساخته شده دارای درخشندگی و تن رنگی مشابه دندان‌ها هستند. این یکی از عناصر برجسته دندانپزشکی زیبایی است، زیرا این روشی است که گاهی اوقات بدون دست زدن به دندان‌ها در مناطق خاصی اعمال می‌شود.

لمینت سرامیکی:

لمینت شاید پیشرفته‌ترین عنصر دندانپزشکی زیبایی در دوره اخیر باشد. لمینت در حضور بی‌نظمی جزئی، در افرادی که نمی‌خواهند تحت درمان ارتودنسی قرار گیرند، در افرادی که رنگ و فرم دندان آنها زیبا نیست، در افرادی که دندان‌های کوچک یا فاصله دار دارند و در افرادی که بافت دندان شکسته شده دارند انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید
طراحی لبخند دیجیتال

در کاربردهای لمینت، ساییدگی کمی روی سطح جلویی بافت دندان ایجاد می‌شود یا اصلاً ساییده نمی‌شود. با مواد سرامیکی با حساسیت زیبایی شناختی بالا، این کار  روی یک‌به‌یک دندان ها ساخته و اعمال می شود. امروزه که مهارت‌های اجتماعی اهمیت پیدا می‌کند، لبخند مؤثرترین ابزار برای اولین قدم است. لبخند ما آینه چهره و روح ماست.

بسیاری از ما می‌خواهیم با لبخند خود زیبایی خود را افزایش دهیم. در زندگی روزمره ما، نمی‌توانید حدس بزنید که بسیاری از افرادی که فکر می‌کنید لبخندی باشکوه دارند، در واقع روکش‌های لمینت سرامیکی دارند.

شما می‌توانید با روکش‌های لمینت سرامیکی لبخند خود را چشمگیرتر کنید. ازآنجایی‌که لمینت‌های سرامیکی ساختاری شفاف و بسیار نازک دارند، ارائه ظاهر طبیعی دندان بسیار آسان است.

دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه

ایمپلنت دندان:

آیا شما دندان از دست داده دارید؟ هنگامی که بین لبخند شما فاصله وجود دارد، دندان های اطراف به سمت فضا خالی متمایل می شوند. در نتیجه ممکن است دندان های شما کج به نظر برسند.

قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، از متخصص دندانپزشکی زیبایی خود در مورد ایمپلنت سوال کنید. ایمپلنت های دندانی می توانند جایگزین دندان های از دست رفته شما شوند.

متخصص دندانپزشکی زیبایی ابتدا یک پیچ به فک شما می‌بندد تا از ایمپلنت پشتیبانی کند. باید منتظر بمانید تا استخوان و بافت با ایمپلنت ترکیب شوند. سپس دندانپزشک شما ایمپلنت را قرار می دهد و لبخند شما را ترمیم می کند.

مراحل درمان توسط دندانپزشک زیبایی در زعفرانیه:

نوبت دهی، دریافت مدل‌های کاری، عکس برداری با اشعه ایکس و عکس، حداقل برش دندان، اندازه گیری، ساخت موقت

متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه

آنالیز صورت توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه :

آنالیز صورت مستلزم بررسی کلی صورت است. در صفحه فرونتال، خطی که بین خط وسط صورت و دندان‌های مرکزی (دندان جلویی) می‌گذرد، باید به طور ایده‌آل با یکدیگر قطع شود. دندان‌های جلویی فک پایین و دندان‌های قدامی فک بالا در بسیاری از افراد روی یک خط تلاقی نمی‌کنند.

با این حال، از آنجایی که فک پایین معمولاً در حین خندیدن قابل مشاهده نیست، عدم تطابق خط وسط فک پایین بر زیبایی طبیعی تأثیر نمی‌گذارد. بنابراین ناسازگاری خط میانی فک پایین در زیبایی شناسی اهمیت چندانی ندارد.

در آنالیز صورت، موازی بودن خط بین مردمک‌ها در صفحه فرونتال و خط عبوری از لبه‌های انسیزال دندان‌ها ارزیابی می‌شود و برای مشاهده پویایی لبخند به بهترین شکل، موازی بودن تمام خطوط با یکدیگر ارزیابی شده و یک تحلیل کل صورت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید
عوارض بلیچینگ دندان

در آنالیز صورت، صفحه E ریکتز (صفحه‌ای که از نوک بینی و نوک چانه عبور می‌کند) در صفحه ساژیتال ارزیابی می‌شود. با توجه به این صفحه، مقدار متوسط ​​4 میلی متر از لب بالا و 2 میلی متر از لب پایین است زاویه نازیو لبیال; این زاویه بین پایه بینی و لب بالایی است مقدار که متوسط ​​آن برای مردان 90-95 درجه و برای زنان 100-105 درجه است.

لبخند و تجزیه و تحلیل دندان با کل عکس صورت شروع می‌شود و لب‌ها و لثه‌ها به طور کلی ارزیابی می‌شوند. در تجزیه و تحلیل دندان، خصوصیات دندان‌ها به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود. بعد از کل عکس صورت، تمرکز فقط روی لبخند است. قاب لب را در لبخند طراحی شده مشخص می‌کنید.

متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه

مرحله 1: مرزهای انسیزال دندان‌ها (لبه برش دندان‌ها) با توجه به خط بین مردمکی، گفتار و خط لب تعیین می‌شود. استفاده از فونتیک و تلفظ حرف «م» در تعیین وضعیت استراحت لب‌ها مهم است. میزان نمایان شدن دندان‌ها در این موقعیت، زیرساختی را ایجاد می‌کند که در طراحی لبخند مهم است. هرچه دندان‌های بیشتری قابل مشاهده باشند، ظاهر جوان‌تری ارائه می‌شود. مرز انسیزال دندان‌های بالا نیز با استفاده از فونتیک مشخص می‌شود. انتهای انسیزال دندان‌های قدامی بالایی تا خط قرمز لب پایین یا لبه خشک/خیس لب امتداد می‌یابد.

مرحله 2: تعیین مرز خط وسط تقارن خط وسط صورت مشخص می‌شود و خط وسط دندان با توجه به این خط تعیین می‌شود. خط وسط خط حاشیه انسیزال را به صورت عمود برش می‌دهد.

مرحله 3: تعیین مرز لثه: طول دندان با استفاده از نسبت عرض/ارتفاع 78 درصد با توجه به فضای موجود محاسبه می‌شود. پس از تعیین نقطه اوج لثه (دندان‌های قدامی)، مرزهای لثه سایر دندان‌ها با توجه به پارامترهای زیبایی تعیین می‌شود.

مرحله 4: تعیین فرم دندان‌های مرکزی و محل قرارگیری دندان مرکزی بر اساس خط وسط صورت مشخص می‌شود. عرض با توجه به تجزیه و تحلیل فضای موجود و نسبت دندان به میزان 78٪ ارزیابی می‌شود. برای دستیابی به تقارن خط وسط، دندان‌های مرکزی باید تصویر آینه‌ای از یکدیگر باشند.

به طور خلاصه کار متخصص دندانپزشکی زیبایی در زعفرانیه چیست؟

راهنمای شما برای یک لبخند زیبا‌تر.

متخصص دندانپزشکی زیبایی  می‌تواند ظاهر لبخند شما را بازگرداند. با کمک آنها، دیگر لازم نیست دندان‌های خود را پنهان کنید. در عوض، می‌توانید لبخند خود را به رخ بکشید و اعتمادبه‌نفس تازه‌ای را تجربه کنید!

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.