چرا نباید از کشیدن دندان بترسید؟

چرا نباید از کشیدن دندان بترسید؟

وقتی متوجه می شوید که شما نیاز به کشیدن دندان دارید، احساس عصبی بودن در مورد این مسئله قابل درک است. ممکن است در مورد درد یا اتفاقی که در طول عمل رخ خواهد داد نگران باشید. اما دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی به شما اطمینان می دهند که نباید نگران باشید. در این مقاله در مورد این روش دندانپزشکی رایج بحث خواهیم کرد، از جمله اینکه چه چیزی باید هنگام مراجعه به دندانپزشک انتظار داشته باشید و چگونه درد را به حداقل برسانید.

2 1

فرآیند کشیدن دندان

 

در طول فرآیند کشیدن دندان ، به عنوان دندانپزشک سعی می کنیم تا حد امکان دندان های آسیب دیده را حفظ کنیم، اما مواقعی وجود دارد که چاره ای جز کشیدن دندان وجود ندارد. جراحی دندان برای جلوگیری از آسیب جدی یا پوسیدگی یا کاهش خطر عفونت توصیه می شود. اگر دندان به دلیل پوسیدگی جدی یا دلایل دیگری نیاز به کشیدن دارد، دانستن دلیل آن می تواند به شما کمک کند که در مورد کشیدن دندان احساس نگرانی کمتری داشته باشید.

مراحل کشیدن دندان بستگی به این دارد که آیا شما به کشیدن دندان ساده یا جراحی نیاز دارید. کشیدن دندان ساده شامل بی حس کردن ناحیه و برداشتن دندان با استفاده از فورسپس دندان قبل از لق شدن دندان است. در این روش، دندانپزشک شما نیازی به ایجاد برشی روی لثه شما ندارد.

بیشتر بخوانید
مدت زمان بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت

اگر به جراحی دندان عقل نهفته نیاز دارید، این روش کمی پیچیده‌تر است. کشیدن دندان با انجام جراحی شامل ایجاد یک برش کوچک در لثه بیمار برای رسیدن به دندان آسیب دیده و برداشتن آن می شود. این جراحی ممکن است شامل برداشتن بیش از یک دندان در طول یک ویزیت باشد. به عنوان مثال، سه تا چهار دندان عقل نهفته در یک ویزیت برداشته می شود.

3 1

مدیریت و کنترل درد در کشیدن دندان

کشیدن دندان یک روش بی خطر است. دندانپزشک شما اقداماتی را برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی با استفاده از داروهای بی حسی و یا آرامبخشی انجام خواهد داد. اگر نیاز به کشیدن دندان ساده دارید، دندانپزشکان از یک بی حس کننده موضعی استفاده می کنند که ناحیه اطراف دندان شما را بی حس می کند. این کار مانع از آن می شود که دردی احساس کنید.

کنترل درد با آرامبخشی در جراحی کشیدن دندان

اگر نیاز به کشیدن دندان با جراحی دارید، می توانید تحت آرامبخشی جراحی دندان خود را انجام دهید. کشیدن دندان عقل نهفته کمی تهاجمی تر است زیرا دندانپزشکان مجبورند برای برداشتن دندان شما برشی روی لثه ایجاد کنند. در این مورد، داروهای بی حس کننده موضعی ممکن است به اندازه کافی برای کنترل درد مناسب نباشند. آرام بخش داخل وریدی (IV) شما را در حالت نیمه هوشیار قرار می دهد.

شما به خواب نمی روید، اما در عین حال کاملاً از آنچه در اطرافتان می گذرد آگاه نمی باشید. پس از بین رفتن اثر آرام بخشی، ممکن است به یاد نیاورید که در طول جراحی چه اتفاقی افتاده است.

بیشتر بخوانید
12 علت اصلی حساسیت ناگهانی دندان!

 

توجه داشته باشید که ممکن است پس از از بین رفتن اثر بی حسی یا آرام بخشی، کمی احساس درد کنید. ایجاد درد یک بخش طبیعی از روند بهبودی است و به صورت موقتی و خفیف می باشد. معمولاً می توانید با مسکن های بدون نسخه از شر این درد خلاص شوید. درد و ناراحتی بعد از کشیدن دندان ممکن است فقط چند روز یا چند هفته طول بکشد.

4

ترس از دندانپزشک

اگرچه دندانپزشک شما ممکن است روشی را برای کاهش درد توصیه کند. اما اگر با ترس از دندانپزشک دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است به بی حسی بیشتری نیاز داشته باشید. این نوع اضطراب می تواند باعث شود که شما در مورد رفتن به دندانپزشکی تردید داشته باشید. آرام بخشی دندانپزشکی می تواند به تسکین اضطراب و ترس شما کمک کند و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

انواع مختلفی از آرامبخش را می توان برای کشیدن دندان استفاده کرد. آرام بخش خوراکی یکی از گزینه ها می باشد که شامل مصرف داروهای خوراکی برای آرام کردن بیمار است. بسیاری از پزشکان اکسید نیتروژن را ترجیح می دهند زیرا سریع عمل می کند و برای اکثر بیماران بی خطر است. دندانپزشکان می توانند بهترین نوع آرامبخش دندان برای استفاده تعیین کنند تا با نگرانی کمتری دندان خود را بکشید. آرامبخشی به شما کمک می کند به جای تاخیر در روند درمان، درمان دندانپزشکی مورد نظر را دریافت کنید.

 

راه حل برای کنترل ترس

اگر از کشیدن دندان می ترسید یا به هر دلیلی نگران مراجعه به دندانپزشک هستید، آرام بخش دندان می تواند به شما در این مورد کمک کند. حداقل می‌توانیم به شما کمک کنیم که مطمئن شوید که آیا دندان شما نیاز به کشیدن دارد یا فقط باید دندان‌هایتان را جرمگیری کنید. امروز با ما تماس بگیرید!

بیشتر بخوانید
خط سفید زیر لثه چیست؟

 

 

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

8 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.