سلامت دهان کارکنان

چگونه سلامت دهان کارکنان بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد

چگونه سلامت دهان کارکنان بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد

برای رونق و موفقیت یک کسب و کار، باید سلامت دهان کارکنان خود را در اولویت قرار دهید. به هر حال، سلامت دهان و دندان ارتباط مستقیمی با سلامت کلی دارد. هر دو تأثیر عمده ای بر بهره وری در محل کار دارند

به همین دلیل، پرورش فرهنگ شرکتی که علاوه بر سلامت کلی، سلامت دهان و دندان را ارتقا می‌دهد تا تعامل کارکنان و نتیجه نهایی را تقویت کند، مهم است. با پرداختن به سلامت دهان و دندان و رفاه کارکنان، یک سازمان می‌تواند محیط کاری را بهبود بخشد، به کارکنان احساس ارزشمندی بدهد و هزینه‌های غیرمستقیم ناشی از سلامت ضعیف را کاهش دهد مانند از دست دادن روزهای کاری و کاهش ظرفیت کاری به دلیل درد دهان

سلامت کارکنان چیست؟

سلامت کارکنان به وضعیت کلی جسمی و روانی کارکنان اشاره دارد. درد دهان با عوامل مختلفی همراه است که ممکن است منجر به پیامدهای روانی اجتماعی نامطلوب شود. یکی از مهمترین دارایی های یک شرکت، افراد آن هستند. سلامت آنها می تواند مستقیماً بر موفقیت کلی یک شرکت تأثیر بگذارد و بر چگونگی تجهیز سازمان برای رویارویی با ناملایمات، غلبه بر چالش ها و پیشرفت تأثیر بگذارد. زمانی که کارکنان از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار باشند، احتمال عملکرد بهتر و بهره وری بیشتری دارند. ارتقاء فعال سلامت کلی کارکنان همچنین می تواند تصویر شرکت را در چشم مشتریان و رقبا افزایش دهد.

ارتباط بین سلامت دهان و سلامت کلی بدن

ارتباط بین سلامت دهان و سلامت کلی بدن

باکتری های دهان و التهاب مرتبط با بیماری شدید لثه (پریودنتیت) می توانند در برخی بیماری ها و شرایط خارج از دهان نقش داشته باشند. این مسائل ممکن است به تعدادی از بیماری ها و شرایط جدی، از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی، آرتریت روماتوئید، ذات الریه، و عوارض نامطلوب بارداری و زایمان کمک کنند.

بیشتر بخوانید
سلامت دهان و دندان در دوران بارداری

 بسیاری از بیماری ها و شرایط سیستمیک می توانند به طور مستقیم بر سلامت دهان یا توانایی فرد در حفظ بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های دهان تأثیر بگذارند. اینها شامل بیماری آلزایمر، استئوآرتریت، برخی ناتوانی های جسمی، مولتیپل اسکلروزیس، دیابت، اچ آی وی/ایدز و بیماری مزمن کلیوی و غیره است. در نهایت، بیماری های سیستمیک متعددی ابتدا بر اساس تغییرات داخل حفره دهان ظاهر می شوند یا می توان آنها را شناسایی کرد. معاینه دندان ممکن است در تعیین وجود یک مشکل سیستمیک زمینه ای کمک کند و امکان مداخله زودتر توسط پزشک را فراهم کند.

مزایای سلامت دهان و دندان در شغل شما چیست؟

مزایای سلامت دهان و دندان در شغل شما چیست؟

وقتی در مورد سلامت دهان و دندان و تأثیرات آن بر حرفه شما صحبت می کنیم، منظور لبخند شماست. یک مطالعه نشان می دهد که لبخند تأثیر مثبتی در هر جا که با یک فرد جدید ملاقات می کنیم، به خصوص در طول مصاحبه شغلی ایجاد می کند. افرادی که دارای دندان های نامرتب یا تغییر رنگ هستند کمتر لبخند می زنند، در حالی که افرادی که بوی بد دهان دارند خود را از باز کردن دهان خود در هنگام تعامل با دیگران محدود می کنند.

داشتن دهان و دندان سالم مطمئناً می تواند منجر به بهره وری بهتر در کار و پیشرفت شغلی شود. طبق یکی از بررسی‌های دندانپزشکی، دندان‌های سفید شده درک توانایی فکری بالاتر، مهارت‌های اجتماعی بهتر و وضعیت روابط خوب را ایجاد می‌کنند.

مضرات بهداشت نامناسب دندان در محیط کار چیست؟

جهتگیری هایی وجود دارد که اغلب به لبخند ضعیف و سلامت بد دندان مربوط می شود

  1. از دست دادن دندان های جلویی اغلب نمایانگر افراد شرور است.
  2. داشتن دندان های گونی شکل اغلب نشان دهنده یک مرد احمق است.
  3. دهان ناسالم نشان دهنده فقدان انضباط و آگاهی است.
  4. تغییر رنگ دندان ها اغلب به انتخاب های بد شیوه زندگی مربوط می شود.
  5. دهان کثیف سیگنال تنبلی می دهد.

سلامت دندان خوب چگونه بر رشد شغلی شما تأثیر می گذارد؟

لبخندی با دندان های سفید درخشان تاثیر مثبتی بر رشد شغلی شما ایجاد می کند. این باعث می شود دیگران بیشتر پذیرای افکار و ایده های شما باشند. شما جوان تر و سرزنده تر به نظر می رسید. رئیس و تیم شما را کارآمدتر می دانند و در نتیجه شما را به بازیکن تیم بهتری تبدیل می کنند.

بیشتر بخوانید
حساسیت دندان

چرا دندان برای یک محل کار سالم مورد نیاز است

چرا سلامت دهان کارکنان دندان برای یک محل کار سالم مورد نیاز است

در ایالات متحده، تقریباً 321 میلیون ساعت کار و مدرسه در سال به دلیل مشکلات دندانی ناشی از درمان های اورژانسی دندان از دست می رود که 92.4 میلیون از این ساعات را تشکیل می دهد. با این حال داده‌های ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از بزرگسالان بالای 30 سال ایالات متحده به بیماری پریودنتال (لثه) و 90 درصد پوسیدگی دندان مبتلا هستند.

چه کسی دندان درد یا یک مشکل جدی دندانی را تجربه کند، مسائل مربوط به سلامت دهان می تواند منجر به از دست دادن بهره وری، از دست دادن روزهای کاری و روحیه ضعیف کارکنان شود. در نهایت، همه این عوامل می تواند منجر به هزینه های قابل توجهی برای یک شرکت شود. چندین راه وجود دارد که مراقبت های پیشگیرانه از دندان برای کارمندان و کارفرمایان سودمند است، از جمله:

افزایش بهره وری: درد مزمن دهان به طور قابل توجهی با کاهش بهره وری در محل کار مرتبط است و همچنین می تواند باعث شود بزرگسالان زودتر کار را ترک کنند یا بیمار شوند. سازمان‌هایی که مزایای رقابتی دندان‌پزشکی، از جمله طرح‌های دندان‌پزشکی خانوادگی را ارائه می‌دهند، کیفیت زندگی کارکنان و خانواده‌هایشان را بهبود می‌بخشند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد بهتر روی کارشان تمرکز کنند.

هزینه های درمانی و بیمه کمتر: هم کارفرمایان و هم کارمندان با پوشش های دندانپزشکی پیشگیرانه در هزینه ها صرفه جویی می کنند. ویزیت منظم دندانپزشکی می تواند به تشخیص تغییرات در سلامت دهان مانند بیماری لثه یا پوسیدگی دندان کمک کند. با تشخیص زودهنگام این عارضه، کارمندان می توانند هزینه کمتری را برای مراقبت های دندانی از قبل صرف کنند و از انجام روش های گران قیمت در آینده اجتناب کنند. سازمان ها می توانند هنگام تمدید طرح های بیمه دندانپزشکی

در هزینه خود صرفه جویی کنند زیرا کارکنان آنها سالم تر هستند. شهرت برند را افزایش دهید: ارائه پوشش های دندانی با کیفیت و رقابتی، سازمان شما را با نشان دادن اینکه برای سلامت کارکنان خود سرمایه گذاری کرده اید، از رقبا متمایز می کند.

بیشتر بخوانید
کلینیک دندانپزشکی فرشته

استفاده از مزایای دندانپزشکی را تشویق کنید

استفاده از مزایای دندانپزشکی را تشویق کنید

ترویج عادات بهداشت دهان و دندان کارمندان می تواند کارکنان را تشویق کند تا تغییرات مثبتی در شیوه زندگی اعمال کنند که احتمال مشکلات مزمن را کاهش می دهد. همچنین برای کارفرمایان مهم است که مطمئن شوند کارمندان بسته مزایای دندانپزشکی آنها را درک می کنند. از بین بردن این شکاف اطلاعاتی بسیار مهم است، بنابراین کارمندان می‌توانند هنگام برنامه‌ریزی مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان خود با دندانپزشک خود تصمیم‌های آگاهانه بگیرند.

در اینجا چندین راه برای تشویق کارکنان به استفاده از مزایای دندانپزشکی وجود دارد

با آگاه کردن کارکنان از اهمیت مراجعه به دندانپزشکان و حفظ سلامت دهان و دندان، یادآوری های مکرر را به آنها بدهید. بازخورد کارکنان را در مورد مزایای دندان جمع آوری کنید. به کارمندان کمک کنید از مزایای دندانپزشکی واجد شرایط اما استفاده نشده در زمانی که ممکن است دارای شرایط بهداشتی دهان و دندان جدی باشند استفاده کنند.

 اطمینان حاصل کنید که هر گونه مزایا یا تغییرات جدید در مزایای موجود را به کارکنان اطلاع دهید. همچنین می توانید کارکنان خود را در هر تغییری که در خط مشی های بهداشت دندان ایجاد می کنید مشارکت دهید  نشان دهید که نظرات آنها ارزشمند است.

با شرکت بیمه دندانپزشکی خود در مورد اضافه کردن یک جزء سلامت دهان به برنامه سلامت کلی شرکت صحبت کنید. بدون شک، هم کارفرمایان و هم کارمندان از تمرکز بر مسائل بهداشت دهان و دندان سود زیادی خواهند برد. اولویت دادن به بهداشت دهان و دندان کارکنان می تواند به سازمان شما کمک کند تا تعهد خود را نسبت به محیط کاری سالم نشان دهد. به هر حال، سلامت دهان و دندان ضعیف تأثیر بسیار گسترده‌تری بر سلامت کلی دارد که ممکن است فکر کنید.

ارائه پوشش های دندانی جامع می تواند فرصتی برای کارفرمایان باشد تا علاوه بر ارتقای سلامت دهان و دندان کارکنان در محیط کار، خود را در فرآیند استخدام و نگهداری متمایز کنند. با این حال، کارفرمایان باید نحوه عملکرد طرح دندانپزشکی و ارزش آن را به کارکنان خود اطلاع دهند. کارکنان زمانی که بدانند چگونه از آن استفاده کنند و چه مقدار پول در درازمدت برای آنها صرفه جویی می کند، احتمالاً در طرح دندانپزشکی ثبت نام می کنند.

 

 

 

 

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.