کلینیک دندانپزشکی

پروتکل های ایمنی کلینیک دندانپزشکی در برابر ویروس کرونا

در این مقاله تمام پروتکل های ایمنی را برای مراجعان کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی توضیح می دهیم. زیرا اولویت ما حفظ سلامت دهان و دندان و سلامت عمومی شما و همچنین سلامت دندانپزشکان و متخصصان کلینیک می باشد. و هنگام مراجعه به دندانپزشک برای کاهش ریسک و خطرات احتمالی چه اقدماتی باید انجام دهید.

اقدامات کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی برای مقابله با کووید 19

بسیار اهمیت دارد که شما وقت شناس باشید. قرار ملاقات شما به منظور اجتناب از ازدحام در اتاق انتظار یا پذیرایی برنامه ریزی شده است. شما باید با دستکش ، ماسک و بدون همراه به کلینیک مراجعه کنید.

پرسنل کلینیک نسبت به ویروس کرونا به طور منظم مورد بررسی  قرار می گیرند.

حداکثر حفاظت: تمام پرسنل کلینیک مجهز به EPIS ، ماسک fpp2 ، ماسک جراحی در بالا ، شیلد محافظ ، کلاه ، دستکش ، چکمه و روپوش می باشند.

هوای تمیز: ما از دستگاه های تصفیه هوا در داخل کلینیک استفاده می کنیم.

تمیز کردن دائمی تمامی سطوح و پروتکل های ضد عفونی دقیق.

برنامه ریزی مراجعات پلکانی: ما مراجعه بیماران و اتاق انتظار را طوری سازماندهی می کنیم که فاصله اجتماعی رعایت شود.

2

پروتکل های ایمنی در کلینیک دندانپزشکی در برابر کرونا

پذیرش

  1. به عنوان یک بیمار ، باید همراه با ماسک و دستکش به مشاور دندانپزشک خود در کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی مراجعه کنید و فاصله اجتماعی را با کارکنان اداری و بالینی حفظ کنید.
  2. شما باید به تنهایی (بدون همراه) مراجعه کنید و طبق زمانبدی مشخص شده مراجعه کنید. اگر بیمار خردسال است ، فقط باید توسط والدین یا سرپرست وی همراهی شود.
  3. در صورت امکان ، هزینه درمان دندانپزشکی با کارت پرداخت شود. کارکنان پذیرش و اداری ما در اتاق پذیرش با استفاده از دستکش و ماسک محافظت می شوند.
  4. به بیماران ژل هیدروالکلیک داده می شود تا دستان خود را به درستی ضدعفونی کنند. تیم پذیرش ما نیز هنگام ورود شما با استفاده از دماسنج مادون قرمز دیجیتال ، دمای بدن شما را اندازه گیری می کند.
  5. اگر تب دارید یا اگر احساس خوبی ندارید ، از مراجعه به دندانپزشکی خودداری کنید. بیماران ما از زمان لازم برای مراقبت به تنهایی در پذیرایی ، جلوگیری از تجمع افراد در این منطقه برخوردار خواهند بود. پذیرش مرتباً و پس از هر جلسه ضدعفونی می شود.
بیشتر بخوانید
مدت زمان بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت

3

اتاق پذیرش

  1. در اتاق های پذیرش تمام عناصر غیر ضروری حذف شده است تا فضای بیشتری ایجاد شود. بنابراین ما مجلات ، عناصر تزئینی و … را به طور کلی حذف کرده ایم.
  2. صندلی ها در فاصله دقیق قرار گرفته اند تا از رعایت فاصله ایمنی (2 متر) اطمینان حاصل شود.
  3. مانند دیگر فضاهای کلینیک دندانپزشکی ، اتاق انتظار نیز به دقت ضد عفونی می شود.

دیگر فضاهای کلینیک

ما به راهروها ، فضای مشترک ، اتاق استریل و … مرتباً چندین بار در روز  ضدعفونی می شوند. دستگیره درها ، صندلی ها و … نیز ضد عفونی می شوند. برای ضدعفونی صحیح فضاهای بالینی ما از: هیپوکلریت سدیم استفاده می کنیم.

4

پارتیشن دندانپزشکی

این منطقه حیاتی ترین کلینیک دندانپزشکی می باشد و ویروس کووید 19 می تواند به صورت مستقیم منتقل شود. به همین دلیل است که در کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی ما تمام اقدامات احتیاطی را در پارتیشن های خود چندین برابر رعایت می کنیم.

مراجعه به دندانپزشک در زمان کرونا ویروس چگونه انجام می شود؟

همانطور که توضیح دادیم ، باید با دستکش ، ماسک و وسایل ایمنی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. پرسنل ما و دندانپزشک متخصص تمام پروتکل هایی را که باید در طول درمان رعایت کنید توضیح می دهد.

قبل از ورود به کلینیک دندانپزشکی ، کارکنان ما کلیه سطوح مطب دندانپزشکی را ضدعفونی می کنند.

کلیه پرسنل کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی در تهران ، به طور دقیق با EPIS (تجهیزات حفاظتی شخصی) محافظت می شوند تا درمان دندانپزشکی مورد نیاز شما را انجام دهند.

بیشتر بخوانید
عفونت دندان - علل، علائم و روش‌های درمان

5

به شما زمان مناسب برای درمان مورد نظر اختصاص داده می شود و ضد عفونی قبل و بعد از هر یک از این موارد را در نظر می گیرییم. در هر ویزیت ، سعی می شود تا آنجا که ممکن است درمان های دندانپزشکی مورد نیاز انجام شود تا تعداد ویزیت های شما کاهش یابد.

قبل از شروع درمان دندانپزشکی ، دهان شما به مدت یک دقیقه با محلول ضدعفونی کننده شستشو داده می شود. به همین ترتیب ، از گارد محافظ و پیش بند پلاستیکی ضد آب استفاده خواهید کرد.

به این نکته توجه کنید که در مدت زمانی که در پارتیشن دندانپزشکی هستید به هیچ چیز دست نزنید و تا آنجا که ممکن است از قورت دادن آب دهان خودداری کنید.

تجهیزات حفاظت شخصی

مفهوم تجهیزات حفاظت شخصی یا PPE به مجموعه ای از عناصر محافظتی که توسط پرسنل بهداشتی استفاده می شود ، با هدف محافظت از در برابر تماس با عامل عفونی از محیط یا از بیماران استفاده می شود.

به همین ترتیب ، تجهیزات حفاظت شخصی احتمال انتقال میکروارگانیسم های احتمالی از پرسنل به بیماران را کاهش می دهد. انتخاب عناصر تشکیل دهنده تجهیزات حفاظت شخصی بستگی به نوع عامل عفونی و همچنین نوع ارتباط بین بیماران و متخصصان دارد. کارکنان کلینیک دندانپزشکی در نزدیکی بیماران به مدت طولانی کار می کنند. دندانپزشکان در معرض مایعات بدن و خون قرار می گیرند که باعث می شود آنها به تجهیزات مناسب نیاز داشته باشند. این تجهیزات شامل موارد زیر می شود:

کلاه

کلاه  از مو و سر در برابر آلودگی محافظت می کند. استفاده از کلاه یکبار مصرف می باشد و پس از استفاده باید به درستی دفع شود.

بیشتر بخوانید
دلیل حرکت دندان ها در طول زمان

محافظت از چشم

محافظت از چشم ممکن است شامل عینک محافظ ، گارد صورت یا ترکیبی از این دو عنصر باشد. بدیهی است که سیستم محافظتی چشم باید از بهترین مواد انتخاب شود و همچنین دید بهتر ، سازگاری بهتر صورت و مه گرفتگی کمتری داشته باشد.

حفاظت تنفسی

چندین گزینه برای محافظت از تنفس وجود دارد و باید بهترین گزینه را انتخاب کرد. ماسک ها از استنشاق قطرات و ذرات تنفسی محافظت می کنند. در کلینیک های دکتر صالحی ما از ماسک های جراحی و FFP2 با هم استفاده می کنیم.

دستکش

دستکش ها ممکن است لاتکس یا نیتریل باشند و همیشه باید قبل از خروج از پارتیشنت خارج شوند.

لباس محافظ

لباس محافظ ممکن است شامل یک لباس آستین بلند یا لباس کامل باشد. انتخاب این تجهیزات ممکن است به درمان مورد نیاز بستگی داشته باشد و هنگامی که این لباس با مایعات بدن آلوده می شود ، همیشه دور انداخته می شود.

قبل از استفاده از تجهیزات حفاظتی ، شستشوی مناسب دست ها باید با آب و صابون و ژل هیدروالکلی انجام شود که توسط سازمانهای بین المللی تایید شده است.

اگر می خواهید درباره پروتکل های ایمنی کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی بیشتر بدانید ، با ما تماس بگیرید و نحوه عملکرد دندانپزشکان ما در برابر ویروس کرونا را بدانید.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

8 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.