کامپوزیت دندان در زعفرانیه

 

کامپوزیت دندان چیست؟

راه‌های مختلفی برای ترمیم و زیباسازی دندان وجود دارد. یکی از آن روش ها کامپوزیت دندان است که یک راه حل مقرون به صرفه برای نقایص جزئی دندان و سایر مسائلی است که می‌تواند از شکستگی دندان‌ها ایجاد شود.

اگر دندانی ترک خورده، شکسته، پوسیده یا تغییر رنگ کرده دارید، کامپوزیت ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد تا اعتماد به نفس خود را بازگردانید و لبخند زیبای خود را به رخ بکشید.

کامپوزیت دندان در زعفرانیه جایگزینی برای روکش‌های سنتی استفاده می شود و روشی است که در آن از مواد کامپوزیتی برای ترمیم یا تغییر شکل دندان‌های شما استفاده می‌شود. این درمان زمانی استفاده می‌شود که دندان‌های شما شکسته، ترک خورده، به طور طبیعی کمی ناهموار، دارای شکاف یا نیاز به فرم دهی مجدد باشد.

چه کسی کاندیدای مناسب برای کامپوزیت دندان در زعفرانیه است؟

  • کامپوزیت دندانی می‌تواند عیوب دندانی را بپوشاند و لبخندی یکنواخت و درخشان به شما ببخشد.
  • عیوب دندانی ممکن است شامل دندان‌هایی باشد که کج یا بد شکل، بریده شده، لکه دار یا تغییر رنگ داده یا ممکن است مینای دندان شما فرسوده شده باشد.
  • کامپوزیت دندان‌های شما را می‌پوشانند و با روکش‌ها که در واقع ضخیم‌تر هستند و کل دندان عقب و جلو را می‌پوشانند، تفاوت دارند.
  • اگر دندان‌های شما در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارند و فقط می‌خواهید ظاهر آن‌ها از جمله شکل یا رنگ را تغییر دهید، کامپوزیت انتخاب خوبی است.

عکس کامپوزیت دندان در زعفرانیه

کامپوزیت دندان در زعفرانیه چه کاربردهایی دارد؟

کامپوزیت یک درمان همه کاره و مؤثر است که به دندانپزشکان اجازه می‌دهد:

  1. دندان‌ها را بلندتر ‌کنند.
  2. لبه‌های دندان را یکدست ‌کنند.
  3. شکستگی‌ها و ترک‌های دندان را پر ‌کنند.
  4. حفره‌های دندان را پر ‌کنند.
بیشتر بخوانید
تست شخصیتی شکل دندان

 

مزایای کامپوزیت دندان در زعفرانیه عبارت‌اند از:

  1. نتایج فوری.
  2. کم تهاجمی.
  3. رویه سریع.
  4. کم هزینه.
  5. بدون نیاز به زمان ریکاوری.
  6. بسته شدن دیاستما
  7. اعوجاج رنگ
  8. اصلاح بی‌نظمی در درجه بسیار پایین
  9. اصلاح دندان‌های پوسیده
  10. اصلاح دندان‌های شکسته

کامپوزیت دندان در زعفرانیه برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

کامپوزیت دندان در زعفرانیه برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

کامپوزیت یک روش دندانپزشکی زیبایی ساده و ارزان است که معمولاً در یک بار ویزیت کامل می‌شود. مشکلات دندانی زیادی وجود دارد که کامپوزیت می‌تواند آنها را اصلاح کند. با این حال، کامپوزیت دندان اغلب برای ترمیم دندان‌های شکسته یا تغییر رنگ  کرده استفاده می‌شود. کامپوزیت همچنین می‌تواند برای بستن فضاهای بزرگ بین دندان‌ها، تغییر شکل دندان‌ها یا بلندتر نشان دادن دندان‌ها استفاده شود. در برخی موارد، از  کامپوزیت به جای پر کردن آمالگام یا فلزی برای محافظت از ریشه دندان با لثه‌های عقب‌رفته استفاده می‌شود.

مراحل کامپوزیت دندان در زعفرانیه:

کامپوزیت دندان یک روش سرپایی است که معمولاً فقط به یک نوبت نیاز دارد. متخصص دندانپزشکی شما رزینی متشکل از مواد پلاستیکی کامپوزیت را روی دندان شکسته شما اعمال می‌کند. این رزین برای قالب‌گیری عالی است، بنابراین شما دندان جدیدی خواهید داشت که به طور یکپارچه با لبخند شما مطابقت دارد.

مراحل کامپوزیت دندان عبارت‌اند از:

 

مرحله 1: متخصص دندانپزشکی دندان را تمیز و آماده سازی  می‌کند تا بهترین بستر را برای کامپوزیت ایجاد کند.

مرحله 2: سپس مواد کامپوزیتی را اعمال می‌کند و به مواد شکل می‌دهند.

مرحله 3: سپس مواد چسبنده با نور UV خشک می‌شوند و شکل دهی اضافی انجام می‌شود.

مرحله 4: متخصص دندانپزشک شما کامپوزیت را برای درخشندگی طبیعی صیقل می‌دهد و برای اطمینان از صاف بودن آن، دندان را نخ دندان می‌کشد.

معمولاً بین 30 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد تا فرایند کامپوزیت کامل شود. از آنجایی که اکثر روش‌های کامپوزیت دندان نیازی به بی‌حسی ندارند، می‌توانید بلافاصله پس از قرار ملاقات به فعالیت‌های معمول روزانه خود بازگردید.

آیا کامپوزیت دندان خطری دارد؟

نقطه ضعف کامپوزیت دندان این است که مواد کامپوزیت تقریباً به اندازه یک دندان طبیعی قوی نیست، بنابراین احتمال تراشیدن یا شکستن آن بیشتر است. اگر می‌خواهید برای کامپوزیت دندان اقدام کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که عادت‌هایی مانند جویدن ناخن یا جویدن یخ یا خودکار را کنار بگذارید، زیرا این موارد می‌توانند به کامپوزیت آسیب برسانند.

بیشتر بخوانید
کیت های سفید کننده دندان

چگونه از دندان‌های کامپوزیت شده مراقبت کنیم؟

مهم است که از دندان‌های کامپوزیت شده به اندازه دندان‌های طبیعی خود مراقبت و توجه کنید. مواد کامپوزیت مستعد لکه شدن هستند، بنابراین مصرف موادی مانند چای، قهوه، سیگار و شراب کمتر کنید که می‌توانند ایجاد لکه کنند. اجتناب از مصرف غذاهای لکه دار در 48 ساعت اول پس از هر روش کامپوزیت ضروری است.

در روزهای پس از قرار دادن کامپوزیت، اگر متوجه لبه‌های تیز روی دندان‌های کامپوزیت شده شدید یا هنگام گاز گرفتن در دندان‌هایتان حسی غیرعادی بود، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

کامپوزیت دندان در زعفرانیه می‌تواند بین سه تا ده سال قبل از نیاز به تعمیر یا تعویض دوام داشته باشد. یک روال مراقبت از دهان و دندان که شامل دو بار مسواک زدن در روز و استفاده روزانه از نخ دندان بین دندانی است، اثربخشی کامپوزیت دندان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. مراجعه منظم به یک متخصص دندانپزشکی همچنین به حفظ سلامت دهان و اطمینان از عملکرد مناسب کامپوزیت دندان کمک می‌کند.

چند راه ساده دیگر برای محافظت از کامپوزیت دندان عبارت‌اند از:

  • از جویدن یخ خودداری کنید.
  • خودداری از مصرف آب‌نبات‌های سفت و جویدنی .
  • در ورزش دندان‌های خود  را با محافظ دهان محافظت کنید.
  • پس از مصرف غذاهای بسیار اسیدی دهان خود را با آب بشویید.

دلایل انتخاب کامپوزیت دندان در زعفرانیه:

دلایل انتخاب کامپوزیت دندان در زعفرانیه:

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا کامپوزیت برای اکثر بیماران بهتر است:

  •  لبخند سالم‌تر و مطمئن‌تر

این درمان می‌تواند لبخند شما را از نظر زیبایی شناختی جذاب‌تر کند.

  • درمان ایمن و سریع

این درمان به طور کلی در یک یا دو ویزیت با نتایج فوری انجام می‌شود.

  • بدون نیاز به بی حسی.

نیازی به نگرانی در مورد تزریق بی حسی نیست. در بیشتر موارد برای کامپوزیت نیازی به استفاده از بی حسی سوزن نداریم.

  • ارزان‌تر

کامپوزیت دندان در زعفرانیه یک جایگزین بسیار مقرون به صرفه برای سایر درمان‌های موجود است. اگرچه نیاز به نگهداری دارد.

معایب کامپوزیت چیست؟

معایب کامپوزیت چیست؟

برخی از معایب دندان کامپوزیت شده عبارت‌اند از:

  1. به اندازه لمینت بادوام نیست.
  2. در برابر لکه‌ها زیاد مقاوم نیستند.

 

عوارض کامپوزیت دندان چیست؟

نکاتی وجود دارد که قبل از انجام کامپوزیت دندان باید در نظر گرفته شود. به‌عنوان‌مثال، دندانپزشکان ابتدا دندان‌های بیمار را بررسی می‌کنند و اطلاعاتی در مورد اینکه آیا می‌توان کامپوزیت را با توجه به برخی جنبه‌ها ساخت یا خیر، می‌دهند. ابتدا معاینه داخل دهانی انجام می‌شود و با توجه به انتظارات بیمار، عمل انجام می‌شود. در بیشتر موارد می‌توان از دندان‌ها به راحتی استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، اگر بخواهید چیزی را با دندان خود بشکنید یا باز کنید، دندان شما آسیب می‌بیند. به همین دلیل پس از کامپوزیت دندان باید مراقبت و توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید
حرف زدن بعد از جراحی ایمپلنت

خطرات و عوارض احتمالی کامپوزیت دندان عبارت‌اند از:

  1. عوارضی مانند واکنش آلرژیک و آسیب عصبی یا عروق خونی.
  2. شل شدن یا از بین رفتن مواد چسبنده.
  3. آسیب دندان در اثر نیروهای مکانیکی.
  4. عفونت دندان.
  5. لکه دار شدن دندان.

 

دوام کامپوزیت دندان در زعفرانیه چقدر است؟

مراقبت از کامپوزیت باید بسیار دقیق‌تر از مراقبت از دندان‌های یک فرد سالم معمولی انجام شود. مراقبت از دهان باید اهمیت داده شود و از نوشیدنی‌های اسیدی باید اجتناب شود. از مصرف الکل و سیگار باید در صورت امکان اجتناب شود یا به حداقل برسد. دندان‌ها را باید دو بار در روز مسواک زد. علاوه بر این باید به سلامت لثه‌ها نیز توجه کرد. هنگامی که تمام این شرایط برآورده شود، پوشش کامپوزیت شما می‌تواند تا 20 سال دوام بیاورد.

چگونه کامپوزیت دندان را سفید نگه داریم؟

چگونه کامپوزیت دندان را سفید نگه داریم؟

کامپوزیت برای سفید نگه داشتن دندان‌ها نیازی به انجام هیچ گونه اقدام اضافی ندارد. لکه‌های چای و قهوه که به‌مرورزمان روی دندان‌های معمولی ایجاد می‌شوند، روی این کامپوزیت ایجاد نمی‌شوند؛ بنابراین، سفیدی آن دوام طولانی مدت دارد. با این حال، روال مراقبت از دهان را نباید قطع کرد و از مصرف بیش از حد چای، قهوه و سیگار باید خودداری کرد.

 

آیا کامپوزیت دندان در زعفرانیه مقرون به صرفه است؟

کامپوزیت دندان در زعفرانیه نیازی به ویزیت‌های متعدد ندارد که معمولاً هزینه درمان را افزایش می‌دهد. این روش می‌تواند 30 تا 60 دقیقه برای هر دندان طول بکشد و معمولاً فقط به یک نوبت نیاز دارد که درگیری کمتری نسبت به روکش‌ها دارد. کامپوزیت دندان یکی از ارزان‌ترین روش‌های ترمیم دندان است که با مقرون به صرفه ترین قیمت ممکن انجام می شود.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.