چه کسی، تا به حال دندان درد را تجربه نکرده است. این دردی است که می تواند با گذشت زمان بسیار شدید شود و به دلیل ناتوانی در تحمل آن ممکن است نیاز به مصرف دارو داشته باشید.

دندان درد همان مشکل جدی است که اغلب هنگام مراجعه به کلینیک دندانپزشکی از آن شکایت می کنید. این درد می تواند نشانه بیماری های شدید دهان و دندان باشد. دندان درد معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که عصب دندان تحت تأثیر قرار گرفته باشد. دندان درد ممکن است با مصرف داروهای آنتی بیوتیک یا ضد التهاب کنترل شود و روش درمانی نسبت به نوع دندان درد متفاوت است.

در این مقاله همه چیز را در مورد علائم و درمان دندان درد توضیح می دهیم. این اطلاعات به شکل کاملا جامع گردآوری شده است تا همه چیز را در مورد این آسیب رایج دندانی بدانید.

اگر دندان درد دارید، باید بدون معطلی به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا معاینه شوید و در صورت لزوم سریعاً روند درمان آغاز شود. اگر به بیماری های دهان و دندان بی توجهی شود ، این مشکلات می تواند به مرور زمان بدتر شود و حتی باعث از دست دادن دندان شود.

دندان درد چیست؟

این دردی مزمن است که شدت آن با گذشت زمان افزایش است. این مورد یکی از حادترین و شدیدترین نوع دردی است که می توانید احساس کنید باشید. نوشیدنی های سرد، غذاهای گرم یا جویدن می توانند شدت درد را افزایش دهند. اگر دندان شما درد می کند، باید در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود و درمان مناسب انجام شود. دندانپزشک نسبت به علت دندان درد  روش درمانی متفاوتی را توصیه می کند. گاهی منشاء اصلی این مشکل دندان است، اما در موارد دیگر درد ناشی از دلایل دیگری است که باید در کلینیک دندانپزشکی معاینه شود.

به دلیل این که بیماران برای مراجعه به دندانپزشک تعلل می کنند و تا زمانی که احساس درد نکنند توجهی به مشکلات دهان و دندان خود نمی کنند، در بسیاری از موارد نیاز به انجام کانال لرای برای نجات دندان است. در موارد دیگر، دندان درد می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. بنابراین دندانپزشک دهان شما را بررسی می کند و رادیوگرافی انجام می دهد تا ببیند چه عاملی ممکن است باعث درد شما می شود و موثرترین روش درمانی برای شما انجام شود.

How To Sleep With Toothache

علل دندان درد چیست؟

دندان درد عمدتاً ناشی از عفونت پالپیت دندان است که به عنوان التهاب بافت پالپیت دندان شناخته می شود. این درد  به دلیل درگیری عصب دندان اتفاق می افتد و شایع ترین علت آن پوسیدگی پیشرفته دندان است. پوسیدگی دندان اجازه می دهد تا باکتری ها به داخل دندان دسترسی پیدا کنند تا زمانی که عفونت به عصب برسد. پالپیت همچنین می تواند به دلیل ضربه یا دلایل دیگر مانند ساییدگی دندان یا آسیب های اندوپریودنتال رخ دهد، اگرچه این موارد رایج نیستند.

هنگامی که پالپیت ملتهب می شود، به عصب دندان و بافت های اطراف آن فشار وارد می کند. حفره پالپ که توسط عاج احاطه شده است نمی تواند این فشار را کنترل کند و افزایش فشار خون ناشی از التهاب باعث ایجاد درد می شود. این نوع عفونت می تواند به قدری شدید و گسترده شود که گاهی اوقات تشخیص عفونت دشوار است.

شایع ترین علل دندان درد عبارتند از:

  1. پوسیدگی دندان
  2. شکستگی دندان
  3. شقاق دندانی یا ضربه
  4. بیماری های لثه مانند التهاب لثه و پریودنتیت
  5. آبسه دندان یا پریودنتال
  6. بیماری های مفصل فک پایین

علائم دندان درد

دندان درد یک بیماری در ناحیه صورت است که عمدتاً به دلیل مشکلات دندانپزشکی ظاهر می شود. و می تواند با درد مداوم در فک، سر و گوش همراه باشد. منبع درد اغلب تحریک عصب دندان در اثر عفونت است. به عنوان یک قاعده کلی، دندان درد به دلیل التهاب پالپ دندان است. وضعیتی به نام پالپیت می تواند غیر قابل درمان باشد. عفونت پالپ باعث ایجاد درد بسیار شدید، کوبنده و مداوم می شود و متعاقباً منجر به تشکیل آبسه در این ناحیه می شود.

برخی از علائم اصلی دندان درد عبارتند از:

  1. درد هنگام جویدن
  2. حساسیت به غذای سرد و گرم
  3. خونریزی اطراف دندان یا لثه
  4. و تورم ناحیه و کل فک
  5. تشخیص دندان درد

وقتی دائماً از دندان درد رنج می برید، به این معنی است که مشکل دندانی دارید. و به همین دلیل است که مراجعه به دندانپزشک به شما امکان می دهد علت مشکل را بدانید. اگرچه بسیاری از اوقات فکر می کنید که می دانید کدام دندان باعث درد می شود، اما اعصاب دندان پیام اشتباهی به مغز می فرستد. بنابراین فقط دندانپزشک شما می تواند علت واقعی دندان درد را تشخیص دهد.

از طریق معاینه بالینی همراه با رادیوگرافی دندان، می توان آسیب هایی مانند پوسیدگی، شکستگی یا سایر مشکلاتی را که ممکن است علت درد باشد، شناسایی کرد.

چند نوع پالپیت یا التهاب عصبی دندان وجود دارد؟

ما دو مرحله احتمالی پالپیت را تجربه می کنیم: برگشت پذیر و غیر قابل برگشت

اولین مورد شامل درد و حساسیت موقت ناشی از گرما، سرما و غذاهای شیرین است.

زمانی که پالپ هنوز زنده است و می توان عامل تحریک کننده را خارج کرد، دندانپزشکان به این حالت برگشت پذیر می گویند. به طور کلی درمان این نوع دندان درد شامل از بین بردن پوسیدگی ها و ترمیم دندان است، پالپ دوباره سالم می شود.

بیشتر بخوانید
مضرات سیگار الکترونیکی برای دندان ها

در حالت دوم علائم دندان همراه درد مداوم و درد خود به خود است. در این صورت درمان از طریق عصب کشی دندان بهترین روش درمانی است و در صورت لزوم ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد.

Sure Dental Wavell Heights Will Toothache Go Away scaled 1

برای تسکین دندان درد چه کاری میتوانم انجام دهیم؟

دندان درد نسبت را می توان با مصرف داروهای مسکن تسکین داد. با این حال، در صورت وجود عفونت، بازه زمان مصرف مسکن به طور فزاینده ای کاهش می یابد و مصرف آنتی بیوتیک نیز ضروری است. به طور معمول آنتی بیوتیکی که اغلب برای دندان درد توصیه می شود هنگامی که عفونت وجود دارد، آموکساسیلین است. و کلیندامایسین یا پانتومایسین در افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند، توصیه می شود.

ما اصرار می کنیم که نباید خود درمانی کنید. برای اینکه بدانید مناسب ترین دارو برای تسکین دندان درد چیست، باید با کلینیک دندانپزشکی دکتر علیرضا صالحی مراجعه کنید.

” این مقاله فقط با هدف اطلاع رسانی تهیه شده است مصرف هرگونه دارو بدون تجویز پزشک عواقب بسیار شدید دارد که باید به آنها توجه شود. ”

درمان دندان درد

روش درمانی بستگی به نوع آسیب دندان دارد. یعنی اگر دندان دارای پوسیدگی باشد، بافت پوسیده دندان باید برداشته شود و پرکننده برای ترمیم استفاده شود. اگر پوسیدگی عصب را تحت تاثیر قرار داده است، کانال ریشه انجام شود و دندان با روکش دندان ترمیم می شود. و در نهایت اگر وضعیت دندان مناسب نباشد، دندان کشیده می شود. از آنجایی که ما نه تنها با یکی از شدیدترین دردها روبرو هستیم، بلکه احتمال گسترش این عفونت نیز وجود دارد، درمان سریع این بیماری به نفع بیمار است.

سوالات متداول در مورد نحوه درمان دندان درد

یکی از دغدغه های اصلی بیماران کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی این است که بدانند علل دندان درد چیست و از این نظر باید گفت که این مشکل به عوامل متعددی بستگی دارد.

همانطور که قبلاً گفته ایم، التهاب پالپ دندان به عنوان یکی از شایع ترین علل بروز این درد شناخته می شود، وضعیتی که در صورت پوسیدگی شدید دندان رخ می دهد. باید گفت که دندان درد می‌تواند پس از پر کردن دندان ظاهر شود، زیرا این مداخله باعث تحریک پالپ می‌شود.

در نهایت، فهرست علل درد را با بحث در مورد شرایط عمومی که می‌تواند به دلیل بروز آبسه، زخم یا سینوزیت باشد، به پایان برسانیم. همچنین باید توجه داشت که دندان درآوردن در نوزادان یا کودکان می تواند یکی دیگر از دلایل دندان درد باشد. دندان درد معمولاً عصب را تحت تأثیر قرار می دهد. دندان درد  با دارو کنترل می شود و درمان نسبت به نوع درگیری متفاوت است.

سوالات متداول دندان درد

  1. برای یک پوسیدگی کوچک به دندانپزشکی مراجعه کردم، درد نداشت، دندانپزشک به من گفت که باید کانال ریشه شوم. در ویزیت دوم، قبل از ترمیم، دندانم به شدت درد گرفت. من آنتی بیوتیک، ضد التهاب و 10 میلی گرم دیازپام مصرف می کنم. من چند روزه اینطوری هستم و حالم بهتر نمیشه. من نمی دانم چی کار کنم. چه کاری می توانم انجام دهم؟

پاسخ:

اتفاقی که برای شما می افتد معمول نیست، توصیه من این است که بدون معطلی به متخصص اندودنتیست مراجعه کنید تا شما را به طور کامل ارزیابی کند و در صورت لزوم اقدام به درمان کند.

درد بعد از کشیدن دندان مولر

  1. دندان آسیاب سومم را کشیدند و امروز درد شدید همراه با طعم بد در دهان دارم. گاهی اوقات یک مایع با طعم بد ترشح می شود. مسکنی که مصرف می‌کنم کمتر تاثیر می‌گذارد.

پاسخ:

التهاب و ناراحتی بعد از کشیدن دندان طبیعی است و این ناراحتی حداکثر بین 24 تا 72 ساعت می باشد. پس از 72 ساعت ، التهاب و ناراحتی کاهش می یابد. در غیر این صورت، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا روند عفونی در ناحیه تحت درمان را بررسی کند.

رعایت بهداشت دهان و دندان برای بهبودی مناسب پس از کشیدن دندان بسیار مهم و کلیدی است.

پس از گذشت 24 ساعت از درمان انجام شده، ناحیه تحت درمان باید بعد از هر وعده غذایی به خوبی با یک مسواک نرم مسواک زده شود تا از تجمع باقی مانده مواد غذایی در آن جلوگیری شود. مواد غذایی می تواند منشأ یک فرآیند عفونی باشد. علاوه بر این نباید سیگار بکشید، زیرا این امر منجر به تاخیر قابل توجه در روند بهبود و افزایش عفونت می شود.

shutterstock 273042527

دندان شکسته و آنتی بیوتیک تاثیر گذار نیست

  1. دندان من شکست و دندانپزشکان نتوانستند آن را بیرون بیاورند و درد شدید دارم. من یک آنتی بیوتیک و ضد التهاب مصرف می کنم اما برای من تاثیری ندارند. چه چیز دیگری می توانم برای کاهش درد مصرف کنم؟

پاسخ:

این دندان باید به سرعت کشیده شود وگرنه درد به طور کامل قطع نمی شود (مسئله اصلی مصرف داروی کم یا زیاد نیست). آنتی بیوتیک ها بعد از 72 ساعت از شروع مصرف، تاثیر می گذارد.

عفونت دندان درد که دائمی و آزاردهنده است؟

  1. امروز صبح دندان درد شدید دارم، وقتی آب دهانم را قورت می دهم دندانم درد می کند. من سردرد و علائم خفیف تب دارم. حتی باز کردن دهانم هم درد دارد. من به دندانپزشک مراجعه کردم و گفتم ایبوپروفن بخورم، اما آنها به من گفتند که مصرف دارو بدون نسخه توصیه نمی شود. من از اون موقع به دلیل دندون درد آنتی بیوتیک مصرف میکنم و درد ادامه داره ؟

پاسخ:

شما باید دستورالعمل های تجویز شده توسط دندانپزشک خود را دنبال کنید. و همانطور که به شما توصیه کرده است خود درمانی نکنید. آنتی بیوتیک بلافاصله شروع به کاهش شدت درد می کند و ناراحتی باید طی چند روز کاهش یابد. برای درمان دندان به دندانپزشک خود مراجعه کنید، در غیر این صورت درد دوباره عود می کند.

بیشتر بخوانید
افتادن تاج دندان

آیا توپ قرمز پشت دندان درد دارد؟

  1. من یک توپ قرمز کوچک پشت دندان دارم و درد می کند. درد آنقدر زیاد است که نمی توانم چیزی از آن طرف بجوم.

پاسخ:

این توپ کوچکی که شما به آن اشاره می کنید می تواند آبسه دندان باشد که یک فرآیند عفونی است که باعث ناراحتی یا درد و التهاب شدید می شود. شما باید در اسرع وقت برای درمان فرآیند عفونی به دندانپزشک خود مراجعه کنید و در صورت امکان سعی کنید دندان را نجات دهید.

آیا در صورت درد، کشیدن دندان قابل انجام است؟

  1. من دندان درد دارم و می خواهم بدانم آیا دندانپزشک می تواند من را با این درد درمان کند؟

پاسخ:

شما باید در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید. نه تنها برای درمانی که باید انجام دهید، بلکه دارویی که برای کاهش درد مصرف می کنید. ممکن است دندان درد  شما ناشی از پوسیدگی باشد که عصب دندان را تحت تاثیر قرار داده است.

dental health in children featured

اگر در حال حاضر درد ندارم، آیا باید دندان خود را بکشم؟

  1. دندانپزشکم برای دندان درد من رادیوگرافی انجام داد و گفت باید آن دندان را بکشم. در حال حاضر هیچ دردی ندارم و از آنجایی که او دلیل کشیدن را توضیح نداد، در این درمان تردید دارم. باید چکار کنم؟

پاسخ:

زمانی که امکان درمان وجود نداشته باشد نیاز به کشیدن دندان اجتناب ناپذیر است. و در مورد خاص شما، در صورت توصیه دندانپزشک، نباید در کشیدن آن تاخیر داشته باشید. هر چند الان درد ندارد چون دارو مصرف کرده اید. اگر منبع درد را درمان نکنید، دندان دوباره درد می کند.

برخی از دلایلی که ممکن است نشان دهنده کشیدن دندان باشد:
  • شکستگی دندان تا سطح ریشه
  • پوسیدگی های زیر لثه ای که پر کردن آنها غیرممکن است.
  • فرآیندهای عفونی بزرگ یا کیست دندان

دندان پوسیدگی دندانی که تا قسمت گوش شروع به درد می کند؟

  1. من یک دندان پوسیده دارم و اخیراً دندانم شروع به درد می کند و سپس گوش راستم شروع به درد می کند. این موضوع طبیعی است یا خیر؟ من سعی کردم با هر دارویی که می توانمدرد را قطع کنم. سوال من این است که آیا گوش درد طبیعی است و چرا این اتفاق می افتد و چه راه حلی را توصیه می کنید؟

پاسخ:

پوسیدگی در مورد شما ، مطمئناً عصب دندان را تحت تأثیر قرار داده است. و این فرآیند باعث ایجاد عفونت شده است که باعث گوش درد شما می شود. این فرآیند عفونی باید به سرعت توسط دندانپزشک شما ارزیابی و درمان شود، زیرا می تواند نه تنها بر سلامت دندان و دهان شما تأثیر جدی بگذارد، بلکه بر سلامت عمومی شما نیز تأثیر بگذارد. شما نباید ویزیت خود را با دندانپزشک خود به تاخیر بیندازید. به هیچ وجه نباید خوددرمانی کنید. دارو به خودی خود یک درمان نیست، اما این ابزاری است که به ما امکان می دهد درد را کنترل کنیم.

آیا پرکردگی دندان که افتاد شروع به درد می کند؟

  1. یک ماه پیش به دلایلی پرکردگی دندان من افتاد. دیروز دندانم خیلی درد گرفت و رفتم دندانپزشک. برای کشیدن به من وقت داد. واقعیت این است که من دیگر نمی توانم درد را تحمل کنم، نمی توانم غذا بخورم و وقتی صحبت می کنم درد دارد. و دیشب مجبور شدم برم اورژانس و آمپول زدند. با دندانپزشک صحبت کردم فردا دندونم رو میکشه. آیا کشیدن دندان ضروری است؟

پاسخ:

دندانپزشک شما می داند که چگونه ارزیابی مناسب را انجام دهد که آیا امکان درمان یا برداشتن دندان وجود دارد یا خیر. اگر کشیدن دندان امکان پذیر نباشد، دارویی به شما می دهند که به کنترل درد و عفونت کمک می کند تا ظرف چند روز جراحی انجام شود.

تمام دندان های آسیاب یک طرف دهانم درد می کند

  1. من 4 روزه که سمت راست دندون درد دارم همه دندونام اون طرف درد میکنه. لثه هایم ملتهب نیست فقط سرما خوردم. آیا ممکن است ناشی از سرماخوردگی باشد یا باید به دندانپزشک مراجعه کنم؟

پاسخ:

سرماخوردگی باعث دندان درد نمی شود. درد باید در یکی از دندان ها باشد و به تمام ناحیه اطراف آن سرایت می کند. شما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا علت درد را تشخیص دهد و بتواند در مورد درمان تصمیم گیری کند.

دندان درد، دندان پر شده

  1. چند روزی است ، دندانی که سال گذشته پر کرده ام درد می کند. دیروز دندانپزشک من برای تمیز کردن این قسمت ، بازسازی انجام داد زیرا در پر کردن قدیمی حفره هایی ایجاد شده بود. نکته این است که درد ادامه دارد. درد حتی تا ناحیه شقیقه و چشم من بالا می رود. آیا این طبیعی است که با وجود اینکه این دندان دیروز درمان شده است به درد ادامه دهد؟ آیا ممکن است این درد به دلیل موضوع دیگری خارج از دندانپزشکی باشد؟

پاسخ:

درد در دندان پر شده می تواند ناشی از اکلوزال باشد. این اتفاق می افتد، زمانی که پرکردگی بیش از حد بالا است و زمانی که دندان ها بسته می شوند، با هم برخورد می کنند و رباط پریودنتال بیش از حد تحت فشار قرار می گیرد. علت دیگر این است که پرشدگی بسیار عمیق است و باعث التهاب عصب و ایجاد پالپیت می شود. همانطور که می بینید، دردی که به صورت پراکنده دارید می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. به همین دلیل توصیه می کنم دوباره به دندانپزشک خود مراجعه کنید و او شما مجددا ارزیابی کند.

آیا هنگام جویدن و نوشیدن مایعات سرد دندان شما درد می کند؟

  1. من حدود نیم سال است که یک مشکل دارم و آن این است که هنگام جویدن و نوشیدن مایعات سرد دندانم درد می کند. حدود نیم ساعت درد دارد و از بین می رود، گاهی درد متوسط ​​است و گاهی زیاد است. وقتی می‌روم مسواک بزنم، می‌بینم بالای دندانی که درد می‌کند نوعی التهاب سفید رنگ ایجاد شده است.
بیشتر بخوانید
مدت زمان بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت

پاسخ:

مطمئنا این دندان دارای پوسیدگی است که به عصب رسیده است که باعث ایجاد ناراحتی هنگام جویدن و سرد شدن می شود. این یک فرآیند عفونی ایجاد می کند که در التهابی که شما دارید ، در لثه خود را نشان داده است (آبسه دندان است).

در مواجهه با موردی مانند مورد شما، باید بلافاصله نزد دندانپزشک خود بروید تا درمان مناسب را برای مورد خاص خود برنامه ریزی کنید. یک فرآیند عفونی و التهابی نه تنها می تواند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارد، بلکه بر سلامت عمومی شما نیز تأثیر می گذارد.

Homemade Toothache Remedies

تیر کشیدن دندان شکسته و من حتی نمی توانم غذا بخورم؟

  1. من 5 روز است که دندان درد شدید دارم. این شکسته است و من نمی توانم آب بخورم و آب بنوشم، زیرا دندان تیر می کشد. من آنتی بیوتیک و ضدالتهاب مصرف می کنم، اما فقط گاهی اوقات درد را تسکین می دهد. چی کاری کنم؟

پاسخ:

دندان شکسته ورودی باکتری به ریشه است. بر روی عصب و استخوان آلوئول تأثیر می گذارد. این امر باعث ایجاد یک فرآیند عفونی و التهابی می شود که در صورت عدم درمان سریع، آسیب جبران ناپذیری به این دندان وارد می شود. شما نباید بیشتر از این برای مراجعه به دندانپزشک خود تعلل کنید. دندانپزشک شما به شما توضیح می دهد که مناسب ترین دارو برای کنترل عفونت در مورد شما کدام گزینه است. و همچنین توضیح خواهد داد که با توجه به شدت درد کدام درمان توصیه می شود.

دندان درد ناشی از عفونت بسیار شدید

  1. 2 هفته پیش به دلیل دندون درد رفتم دندونپزشک آنتی بیوتیک داد تمومش کردم. او به من گفت که این یک عفونت بسیار قوی است که نیاز به نمونه برداری و آنالیز داره تا آنتی بیوتیک مناسب داده شود. سپس یک فیستول در یک طرف دندان ایجاد شد که همه چیز را تخلیه می کند و درد کاملاً از بین نمی رود. چه کار کنم؟

پاسخ:

دندانپزشک شما عفونت را کنترل می کند تا زمانی که درد متوقف شود و بی حسی بتواند تأثیر بگذارد. چند روز طول می کشد و بعد احتمالاً فیستول دندان را در می آورد.

درد ناشی از ترک خوردگی دندان

  1. وقتی یه چیز سرد میخورم دندونم درد میکنه در ریشه آن من نوعی “ترک” دارم که قابل مشاهده نیست. وقتی با انگشتم آن را لمس می‌کنم درد می‌کند و همچنین وقتی شیرینی می‌خورم درد دارد.

پاسخ:

با توجه به آنچه شما می گویید، ممکن است شقاق دندانی داشته باشید که روی مینای دندان و عاج تأثیر می گذارد، زیرا با محرک هایی مانند شیرینی و سرد، متوجه حساسیت می شوید. برای ارزیابی وضعیت و عمق شقاق به دندانپزشک خود مراجعه کنید حساسیت حاد و مزمن در دندان می تواند منجر به پالپیت دندان یا التهاب عصب دندانی شود که می تواند منجر به نکروز پالپ شود (این امر مستلزم درمان مجدد عصب کشی است).

3 Ways to Treat A Toothache

درد فک

  1. چند ماهی است که در فکم احساس ناراحتی و درد دارم، هر بار که زیاد خمیازه می‌کشم یا دهانم را باز می‌کنم به صدا در می‌آید. دیشب به دلایلی خیلی سردم بود و درد وحشتناکی داشتم که قبلاً هرگز احساس نکرده بودم. می خواستم بدانم دلیل این امر چیست و راه حل ممکن چیست؟ نمی دانم ربطی به آن دارد یا نه، اما زمانی که فکم خیلی اذیتم می کند، مدام سردرد دارم.

پاسخ:

شما آسیب TMJ یا مفصل گیجگاهی فک دارید. توصیه من این است که با یک متخصص مشورت کنید. این می تواند ناشی از پارافانکشن ، دندان قروچه یا ساییدن دندان ها باشد. دندان قروچه می تواند باعث درد مفاصل، درد فک،  صدای “کلیک” در هنگام باز و بسته شدن دهان، گردن درد، سردرد، ساییدگی دندان و عقب نشینی لثه شود.

درمان در بیشتر موارد، شامل استفاده از یک آتل فوقانی خواهد بود. آتل باید به طور معمول در شب استفاده شود و همچنین باید هر شش ماه یکبار تطبیق داده شود. توصیه من این است که ویزیت خود را به تاخیر نیندازید زیرا این آسیب شناسی به مرور زمان بدتر می شود.

درد لثه

  1. دیشب درد خفیفی در لثه انتهای آخرین دندان آسیاب شروع شده است. متورم به نظر نمی رسید، اما لمس کردن با زبان کمی درد داشت، بنابراین یک ضد التهاب مصرف کردم. تمام روز ناراحتی ندارم، اما بعد از ظهر دوباره شروع به درد کرد. و میبینم که کمی متورم شده، خون یا مایع یا چیزی بیرون نمیاد. باید چکار کنم؟ ممکنه آبسه باشه؟

پاسخ:

شما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا او شما را معاینه کند و نسبت به منشا التهاب لثه شما را درمان کند. درد و التهاب لثه ممکن است به دلیل التهاب لثه یا ناراحتی ناشی از رویش دندان آسیاب سوم باشد. برای کاهش التهاب لثه، باید مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان در آن ناحیه به طور جدی رعایت شود.

5 Ways to Ease a Toothache

پیشگیری از دندان درد بهترین درمان است

بهترین درمان همیشه پیشگیری است، برای این مهم است که شما بهداشت دهان و دندان خوب داشته باشید. و همچنین برای جلوگیری از دندان درد باید به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. مراجعه منظم به دندانپزشک می تواند به تشخیص زودهنگام پوسیدگی یا سایر بیماری ها قبل از ایجاد درد کمک کند. به همین دلیل، در کلینیک دندانپزشکی دکتر صالحی توصیه می کنیم که یک بررسی دوره ای دندانپزشکی انجام دهید. دندانپزشک شما قادر خواهد بود تا دندان درد را پیش بینی کند، از عفونت جلوگیری کند و هرگونه آسیب دندانی را به سرعت متوقف کند.

رزرو نوبت آنلاین

YYYY اسلش MM اسلش DD

اطلاعات نویسنده

نوشته‌های مرتبط

8 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.